PDA

View Full Version : Fender Telecaster Deluxe '72 Reissue



TimonH
21 augustus 2012, 12:47
Hi,

Kan iemand mij misschien helpen?

Ik vroeg mij af of iemand weet of er van deze gitaar ook een USA versie is of alleen MIM?

http://profile.ultimate-guitar.com/dj+rocksnob/pictures/gear/181781/

Alvast bedankt!

Mr.Fingers
21 augustus 2012, 12:50
De '72 Deluxe is er alleen in MIM "Classic" reeks, de andere '72's (Thinline en Custom) zijn er zowel in MIM "Classic" als in USA "Custom" reeks...

http://www.fender.com/products/search.php?section=guitars&series=Custom


Maar laat je niet afschrikken doordat de Classic reeks MIM is. Ik verkies iedere classic boven een USA Standard of Deluxe qua bouwkwaliteit, klank en feel!

Rooker
21 augustus 2012, 13:16
Wow dat is echt een mooie gitaar. Als je nog even wacht is de Chris Chifflet uitvoering te koop!!! Die wil toch iedereen :-)... Persoonlijk wil ik er ook zo'n tele custom bij. Lijkt me een mooie gitaar. Gewoon gaan proberen, zal op enkele exemplaren na een hele mooie gitaar zijn. Zelfs de Squiers van tegenwoordig zien er al mooi uit. En deze is voor EU600,- + niet echt een budget model.

Ik lees nu vaker over USA standards en deluxen dat dat slechte kwaliteit is. Om even een scheef beeld weg te nemen wil ik even een tegen geluid laten horen. Ik ben in het bezit geweesd van zowel een '57 reïssue als een Deluxe en heb aardig wat standards bepoteld ( om even aan te geven dat ik niet helemaal in de ruimte lul). Mijn Deluxe diet kwa bouw kwaliteit niets onder voor mijn vintage exemplaar. Ook kwa levendigheid en sustain doet hij niets onder. Het zijn gewoon 2 verschillende gitaren. Bijde zijn echt strat, alleen de een traditie getrouw en de ander met alle nieuwe toepassingen. Ik heb nu de deluxe omdat ik vind dat deze iets beter op stemming blijft met tremolo werk. De s1 switch gebruik ik alleen in brugpositie met veel oversturing. Die voegt niet persee veel toe en vreet inderdaat wat tone weg, maar dat hoeft op high gain geen nadeel te zijn. In classieke setting een 100% sprankelende strat.
Mexen zijn ook gewoon goede gitaren en zeker de classic series maar er zitten gewoon wat vaker exemplaren tussen die je nog even goed af moet laten stellen, topkam goed laten vijlen. Hals goed recht zetten. Tel dat bij elkaar op zit je gewoon aan de prijs van een usa. Die dus vaak wel gelijk goed afgesteld is.

HIMrazorblade
21 augustus 2012, 14:29
Ik vind 't mooie gitaar. Wel een beetje smal.
Maar ik zou 'm inderdaad gewoon proberen smalle.

Mitch
21 augustus 2012, 19:22
Met andere pickups en een treble bleed kun je er een leuke gitaar aan hebben. Wat er standaard op zit is niet veel soeps, te dof. Of laat ik het zo zeggen: het heeft eigenlijk alleen de vorm van een 72, daar houdt het op. Die mooie helderheid van echte wide range humbuckers is ver te zoeken op deze gitaren. Vervangende pickups die je wél die klank geven zijn overigens prima en er komen er steeds meer, maar geen van alle goedkoop.

HIMrazorblade
22 augustus 2012, 08:48
Even namens m'n broertje.
Heb je voorbeelden van vervangende pickups en wat houdt zo'n treble bleed mod precies in?

Laatst hadden we ook een Amerikaanse strat met een Mexicaanse strat vergeleken en toen viel ook vooral de helderheid van de Amerikaan op t.o.v. de wat doffere sound van de Mexicaan.

Mitch
22 augustus 2012, 09:02
Treble bleed: behoud van hoog bij het terugdraaien van je volumepot. Google maar eens, er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden.
Pups: Novak, Creamery, dacht dat Fralin ze inmiddels ook had. Ik denk dat als je googlet op "widerange fender replacement pickups" dat je er nog wel een aantl zal vinden.