PDA

View Full Version : Snaren langs andere kant door de tailpiece?



davidof
21 augustus 2012, 01:09
Hey, was naar dit filmpje aan't zien en zag dat hij zijn snaren omgekeerd door zijn tailpiece heen steekt om ze dan er rond te laten komen en zo naar de brug enz.. op 3:04 kan je het goed zien http://www.youtube.com/watch?v=MkTzpxwXurk

wat heeft dit van voordelen?

Hotpepper01
21 augustus 2012, 07:34
Naar zeggen levert het meer sustain op. Ik doe het zelf niet, heb er ook geen ervaring mee.

access
21 augustus 2012, 08:32
Op les pauls kun je het staartstuk verder naar beneden draaien (dichter op de body).
Dit geeft volgens sommigen meer sustain. Joe Bonnadingetje doet het, dus.......

Agent_Smith
21 augustus 2012, 09:12
Dit is al vaak besproken o.a. hier. Ik vind het zelf helemaal niks. Meerdere malen een poos geprobeerd, maar persoonlijk vind ik de snaren dan van die slappe touwtjes worden. Ik heb liever flink wat spanning erop en draai idd altijd het staartstuk helemaal op de body.
Of het meer sustain oplevert durf ik te betwijfelen. In mijn beleving niet in elk geval. Bovendien: Les Paul...sustain zat :)

access
21 augustus 2012, 09:58
De theorie is dat je dikkere snaren kunt gebruiken, die dan weer meer tone geven.....
Ik geloof daar zelf niet zo in. Heb een busje mojo staan waar ik m'n snaren eens per week mee behandel.

reckless_life
21 augustus 2012, 11:56
Als je over de tailpiece gaat dan zet je minder stress/druk op je brug. Volgens mij kan dat wel een ander gevoel aan het tokkelen geven, maar hoorbaar? Volgens mij is er enkel een hoorbaar verschil als je zelf wil geloven dat er een verschil is.

Het is me bij PRS advertenties opgevallen dat ze dit standaard doen. Het kan ook een beetje marketing zijn natuurlijk, omdat het er wat anders uitziet, etc...

Oranjeaap
21 augustus 2012, 13:02
Het wordt ook wel 'top-wrapping' genoemd. Googleën maar!

humbucker
21 augustus 2012, 13:35
Ik zag het ook eens bij Phil X, die enkel zijn G-snaar over het tailpiece laat lopen. Via twitter vroeg ik waarom en hij antwoorde dat hij vroeger altijd zijn G's brak. En dit dat nu, door ze over het tailpiece te laten lopen, niet meer gebeurde.

allochthomas
21 augustus 2012, 14:28
Ik geloof dat hij in een filmpje zei dat hij de D en e snaar over de tailpiece laat lopen om die reden en niet zijn G snaar

humbucker
21 augustus 2012, 15:34
Kan ook, is al een tijdje geleden dus weet het niet meer precies. Ik dacht dat het over z'n G-string ging, maar ik kan mij vergissen




;)

geert1976
21 augustus 2012, 15:48
Ik doe het bij mijn Gibsons wel.
De gitaar speelt soepeler en de snaren breken niet zo snel.

Daarnaast komen er minder krachten van de snaren op de brug te staan, zodat je minder kans hebt, dat de brug doorzakt (en ja dit kan ook bij de Gibsons gebeuren) en je zadels zijn een langer leven beschoren.

Voor mijn gevoel wordt de sustain ook groter.

Hotpepper01
21 augustus 2012, 15:54
Ik zag het ook eens bij Phil X, die enkel zijn G-snaar over het tailpiece laat lopen. Via twitter vroeg ik waarom en hij antwoorde dat hij vroeger altijd zijn G's brak. En dit dat nu, door ze over het tailpiece te laten lopen, niet meer gebeurde.

http://i41.photobucket.com/albums/e294/tazzboy77/Misc/zits-2.gif