PDA

View Full Version : Amptech in het noorden



Jasper.
20 augustus 2012, 18:08
Hey,

Ik zou graag wat ervaringen hebben van amp tech's hier in het noorden. Mijn JCM900 begint weer kuren te krijgen. Hij is weer super zacht. Dit kon ik altijd met contactspray even oplossen en 1 keer is het heel lang weggebleven toen ik de High/Low switch heb vervangen (hoewel hij daarvoor ook heel fizzy werd, en nu niet) maar ik moet hem maar eens voor een beurt wegbrengen.

Iemand ook een idee wat de gemiddelde kosten voor een reparatie/beurt zijn? Ik weet het, dat kan heel verschillend zijn. Maar waar moet ik ongeveer op rekenen?

Gr, Jasper

guitarkid
20 augustus 2012, 19:43
Dr. Tube!
http://www.drtube.nl/
Vakman!

kassie
20 augustus 2012, 19:52
50 euro uurloon of zoiets, en kosten van de onderdelen. Zal wel in een uurtje klaar zijn verwacht ik. Maar misschien dat hij een week moet staan daar. Van Wolvega naar Drouwenerveen retour is zowiezo een kwart Benzinetank... Maar ach. Drenthe is mooi.

Rinze
20 augustus 2012, 20:05
Bij Dr. Tube wil het nog wel eens aardig lang duren heb ik begrepen.

Zelf heb ik goeie ervaringen met Mr Bassman in Eelde. Ik weet dat anderen er anders over denken maar ik kan er altijd erg snel terecht, krijg heldere info over wat er aan de hand is en wat eraan moet gebeuren, plus dat de versterker binnen een paar dagen weer opgehaald kan worden. Verder heeft hij niet de neiging om maar van alles te gaan vervangen omdat dat "misschien wel nodig zou kunnen zijn". Tarieven zijn ook meer dan redelijk.

Verder heb je in Groningen nog Caspar Groenwold, ik heb tenminste gehoord dat ie nog steeds bezig is. Had in het verleden hele goeie ervaringen met hem maar hoor dat ie tegenwoordig erg lang over reparaties doet. En hij is zelf geen gitarist, voor een hoop mensen een nadeel. Wat niet weg neemt dat hij ooit mijn JCM800 heeft opgeknapt en het ding nooit beter heeft geklonken dan daarna.

Verder zou ik het zo niet weten..

Probleem is imho dat er over iedere tech eigenlijk positieve en negatieve verhalen de ronde doen. Net als met reparateurs van gitaren. Als leek ben en blijf je toch overgeleverd aan de genade van de (naar je hoopt) vakman.

Hendriks
20 augustus 2012, 20:35
Dr.Tube is top en Xavier is ook nog eens een aardige gast , ik vond hem best wel snel , voor een recap en retube ,was ik de versterker nog geen week kwijt.

Chris Winsemius
20 augustus 2012, 20:41
Xavier/DrTube!

Brum
20 augustus 2012, 20:50
Dat nog niemand Xavier van Dr. Tube heeft genoemd is mij een raadsel.:???:

Rinze
20 augustus 2012, 20:58
Dr.Tube is top en Xavier is ook nog eens een aardige gast , ik vond hem best wel snel , voor een recap en retube ,was ik de versterker nog geen week kwijt.

Dat valt me dan inderdaad mee. Heb anders gehoord maar dat kan best exemplarisch zijn geweest.

Hendriks
20 augustus 2012, 21:19
Dat valt me dan inderdaad mee. Heb anders gehoord maar dat kan best exemplarisch zijn geweest.

Kan altijd anders lopen , een kennis van mij had een amp naar Mr.Bassman gebracht en die was hem ook een hele tijd kwijt. over Anne hoor je verder ook veel goeds. Ook een toffe gast trouwens, ik heb een keer een beste brand gehad en Anne heeft toen alle audio en tv spullen gereinigd , kwam ook beter terug dan dat het was.

Jasper.
21 augustus 2012, 10:23
Twijfel tussen Mr. Bassman en Dr. Tube. Maar ik denk dat ik hem maar naar Eelde breng. Beetje minder ver weg en de ervaringen zijn dus ook wat verdeelt zo te lezen. Zolang ik er zelf geen ervaring mee heeft blijft het toch wat een gok.

Thyrif
21 augustus 2012, 11:52
Bij Dr Bassman/Anne Doedens wisten ze bij god niet waar een brommetje in mijn amp vandaan kwam, en zeiden ze maar dat het aan het design van de amp lag (bullshit natuurlijk). Tijdens een retube bij Tonika kort daarna (dichtbij/lui, anders dr Tube) hadden ze het wel even gefikst (lekstroompje ergens). Dat verbaasde me enorm. Als je een vreemd probleem hebt, kán het dus lonen toch naar dr Tube te gaan. Succes!

Jasper.
22 augustus 2012, 11:47
Vanmiddag breng ik hem even weg naar Eelde. Hoe zit dat eigenlijk. Beter om even te bellen of hij terecht kan of kan ik hem gewoon tijdens openingstijden langs brengen?

Doet hij ook aan leenversterkers :D net zoals de fietsenwinkel? Spelen over de computer is het ook niet helemaal... :(

Rinze
22 augustus 2012, 12:02
Als ie open is kun je hem gewoon langs brengen. Openingstijden stonden een maand of anderhalf terug nog niet op de nieuwe site, nu misschien wel? Anders voor de zekerheid even bellen?

Thyrif
22 augustus 2012, 12:53
Ze gaan meestal rond half6 dicht ofzo? Ik was laatst een minuut later en toen waren ze al heel erg dicht..

LesPaul1612
22 augustus 2012, 13:33
Overdag kun je daar door de week volgens mij wel terecht.

Vreemd, een brommetje in mijn versterker had hij echt in geen tijd opgelost. Daarnaast had hij tegelijk de hele amp nagekeken en alles wat niet deugde had hij vervangen.
Prijs was heel netjes, en dat terwijl het echt een kreng van een klus was.

Ervaringen kunnen dus blijkbaar verschillen ;)

Jasper.
22 augustus 2012, 17:31
Heb hem langs gebracht. Hij zou er hoogstwaarschijnlijk morgen mee beginnen.

Jasper.
23 augustus 2012, 13:28
Hij belde net. Het waren een paar losse contacten. Die had hij al snel opgespoord. Maar de eindbuizen waren ook helemaal gaar. 1 deed eigenlijk helemaal niks meer. Dus daar komen ook weer nieuwe in. Nooit wat van gemerkt. Vond hem de laatste tijd juist erg goed klinken :D ben benieuwd hoe hij straks klinkt. Kon hem over een uurtje ophalen dus ik hoop dat mijn ouders even heen en weer willen

bass blom
23 augustus 2012, 13:29
ja dat heb je met buizen, in het begin zijn ze ruk, dan worden ze goed en gaan ze langzaam dood.
ergens onderweg kan dat langskomen wat jij lekker vindt, maar dat duurt dan maar even en is nooit meer na te bootsen, zeker niet als ze van verschillende merken/leeftijden zijn :ok:

Midwolda
23 augustus 2012, 13:38
Volgens mij heb je 't gewoon over vrouwen hoor Bass. :D

Jasper.
23 augustus 2012, 13:39
.... Ik moet eigenlijk OOS buizen hebben. Old old stock. En dan maar elke maand vervangen :p

bass blom
23 augustus 2012, 13:44
vrouwen elke maand vervangen is ook leuker :D

kassie
23 augustus 2012, 14:54
vrouwen elke maand vervangen is ook leuker :D

zeg maar gerust noodzakelijk...

Jasper.
23 augustus 2012, 16:57
Hij is terug. Kan nou niet zeggen dat hij een pak beter is met de nieuwe buizen. Het verschil is minder dan ik had gedacht. Maar hij doet het weer en staat er weer fris voor, dat is het belangrijkste. Hij is wat helderder, verder niet. Clean klinkt wel wat lekkerder heb ik het idee.

allochthomas
23 augustus 2012, 17:24
welke buizen zitten er in de pre-amp?

Jasper.
23 augustus 2012, 17:44
2x stock en 1x ehx

preamp buizen zijn niet vervangen hoor

allochthomas
23 augustus 2012, 17:55
eindbuizen vervangen zal nooit een drastisch verschil opleveren(tenzij je overstapt naar andere type buizen). Misschien is het waar om wat te experimenteren met de pre-amp buizen, kan vaak een hoop helpen als de amp net niet lekker linkt.

Rinze
23 augustus 2012, 17:57
eindbuizen vervangen zal nooit een drastisch verschil opleveren(tenzij je overstapt naar andere type buizen). Misschien is het waar om wat te experimenteren met de pre-amp buizen, kan vaak een hoop helpen als de amp net niet lekker linkt.

In mijn ervaring kunnen eindbuizen een enorm verschil opleveren. Soms ten goede maar ook wel ten kwade.

Jasper.
23 augustus 2012, 17:57
Heb ik al eens gedaan. Daarom zit er 1 ehx buis in en niet meer 3x stock

guitarkid
23 augustus 2012, 18:17
Anne heeft een aantal maanden geleden ook de eindbuizen vervangen van mijn Peavey Delta Blues en ik was best wel wat bang dat het karakter van de amp zou veranderen. Deze DB is echt "mijn" versterker en ik kan er (i.c.m. een SHO-clone) alle kanten mee op.
Is helemaal goed gekomen. De versterker heeft alleen wat meer dynamiek gekregen en klinkt clean ook nog wat beter. Wel heb ik het idee dat hij wat minder hard gaat, maar da's alleen maar een voordeel, want kan ik 'm nu nog wat verder open zetten!

Brum
23 augustus 2012, 18:53
In mijn ervaring kunnen eindbuizen een enorm verschil opleveren. Soms ten goede maar ook wel ten kwade.

Mee eens. Niet zozeer de kleur van de klank, maar wel of je een deken kwijt raakt en een stuk dynamiek terug krijgt. Voorversterkerbuizen kleuren dan weer wel veel meer.

allochthomas
23 augustus 2012, 18:58
Kleur was waar ik op doelde, dat een eindbuizen wissel de boel een stuk frisser en opener kan laten klinken is natuurlijk zeker waar.

tommus42
23 augustus 2012, 21:44
......Is helemaal goed gekomen. De versterker heeft alleen wat meer dynamiek gekregen en klinkt clean ook nog wat beter. Wel heb ik het idee dat hij wat minder hard gaat, maar da's alleen maar een voordeel, want kan ik 'm nu nog wat verder open zetten!

Doedens heeft een keer een versterker voor me gefixed voor weinig. Kon maar niet vinden waarom ie helemaal niets deed, hij heeft toen ook nog wat koude lassen doorgesoldeerd.
Hij is overigens voor zichzelf begonnen vernam ik, maar je kunt ook in Eelde terecht, staat een mooie bassman:ok:.

Hendriks
23 augustus 2012, 22:48
Doedens heeft een keer een versterker voor me gefixed voor weinig. Kon maar niet vinden waarom ie helemaal niets deed, hij heeft toen ook nog wat koude lassen doorgesoldeerd.
Hij is overigens voor zichzelf begonnen vernam ik, maar je kunt ook in Eelde terecht, staat een mooie bassman:ok:.

Hij maakt samen met Kema , nu ook eigen versterkers.

Rinze
23 augustus 2012, 23:13
Hij maakt samen met Kema , nu ook eigen versterkers.

De laatste keer dat ik er was heb ik (met een Chinese flutstrat van 40 euro) over een van de prototypes gespeeld (na de compleet verbouwde lapsteel en bijbehorende versterkers bewonderd en beluisterd te hebben). Die Kema-versterker klonk erg lekker, had hem graag even met een echte gitaar op zijn donder gegeven.

Hij is niet zozeer voor zichzelf begonnen alswel gestopt met de reparatie van witgoed en dergelijke, dat gaat wel gewoon door in het oude pand. Anne doet nu alleen nog versterkspul.

Hendriks
23 augustus 2012, 23:17
De laatste keer dat ik er was heb ik (met een Chinese flutstrat van 40 euro) over een van de prototypes gespeeld (na de compleet verbouwde lapsteel en bijbehorende versterkers bewonderd en beluisterd te hebben). Die Kema-versterker klonk erg lekker, had hem graag even met een echte gitaar op zijn donder gegeven.

Offtopic : Anne was ooit bassist van Hydra , hadden een hit met : Als het gras 2 kontjes hoog is.

De KEMA amps zijn volgens mij Plexy achtig.

Rinze
23 augustus 2012, 23:23
Offtopic : Anne was ooit bassist van Hydra , hadden een hit met : Als het gras 2 kontjes hoog is.

De KEMA amps zijn volgens mij Plexy achtig.

Klopt, hij was de bassist. Die Kema's zijn el84-bakken, met een wat aparte buis als V1 geloof ik. Hij klonk met die prutstrat al erg goed, van clean tot volle brul met de volumeknop. Erg mooi clean ook. In de vervorming een wat ouderwetser geluid, hoewel er ook wel aardig mee te hakken viel.

guitarkid
24 augustus 2012, 08:39
Anne zit nu in het pand naast zijn voormalige zaak. Die Kema-amps zijn niet verkeerd. Ik heb een tijd met Gerard Kema (idd, de naamgever van en klankbord!) gespeeld en ook de eerste Kema heb ik goed aan de tand kunnen voelen toen hij net klaar was. En met een echte gitaar! Wel mooi, maar niet helemaal mijn ding. Gerard is er helemaal content mee, maar Anne is druk aan het door-ontwikkelen met het ontwerp, iets dat Gerard niet helemaal snapt.... ;)

Jasper.
24 augustus 2012, 08:45
Haha, ik had gister ook voordat ik het doorhad een cheap ass 40 euro squier in mijn handen en volgens mij had hij de amp voor mijn aankomst al aangezet :p Klonk inderdaad niet verkeerd. Verbaasde me ook nog wel dat er nog zo'n oversturing uit kwam.

Rinze
24 augustus 2012, 08:56
Ja, je moet niet denken dat je binnen 5 minuten weer buiten staat als je belangstelling toont ;)

Anne vertelde me dat hij de KEMA-versterker vanaf de prototypes probeert te perfectioneren wat als ik me goed herinner vooral neer komt op de layout verbeteren en het concept simpeler maken door minder functionele opties te verwijderen.

Ik vermaak me er in ieder geval altijd goed. Dat hok vol oude Fender bakken is ook de moeite waard om even te kwijlen.

Jasper.
24 augustus 2012, 10:34
Haha, ja. En zo lekker enthousiast ook. Hij zit er bij te lachen als een klein kind dat nieuw speelgoed heeft :D

lespaulnmarshall
24 augustus 2012, 20:36
Van weelden, maar die repareert bijna niet meer tegenwoordig.

allochthomas
24 augustus 2012, 20:48
De TS heeft z'n amp al laten maken:D

lespaulnmarshall
24 augustus 2012, 23:16
Ja had het al gezien, maar toen had ik al gepost.

guitarkid
25 augustus 2012, 10:16
Van weelden, maar die repareert bijna niet meer tegenwoordig.

Bovendien, in het Noorden...?????

Rinze
25 augustus 2012, 10:20
Het Groot Noordsche Rijk :crazyhappy:

lespaulnmarshall
25 augustus 2012, 10:35
Nee, apeldoorn, maarja, dan heb je ook wat.
Niet dat mister bassman slecht is ofzo hoor....

guitarkid
25 augustus 2012, 11:11
Nee, apeldoorn, maarja, dan heb je ook wat.
Niet dat mister bassman slecht is ofzo hoor....

Beide is zeker waar! ;)

Jasper.
25 augustus 2012, 11:17
Het scheelt vanaf wolvega niet zo veel trouwens. Beide een uurtje rijden.

kassie
25 augustus 2012, 11:43
Nee, apeldoorn, maarja, dan heb je ook wat.
Niet dat mister bassman slecht is ofzo hoor....

Voor de goede info, ja er is beschaving boven Apeldoorn, zelfs boven Zwolle.. We hebben ook snelwegen, en een supermarkt, de Hema en zelfs een studentenstad.

Rinze
25 augustus 2012, 11:45
Boven Groningen houdt het toch wel een beetje op :ok:

jutter
25 augustus 2012, 11:49
Anne heeft al jaren mijn versterkers in onderhoud. Ik vind het een op en top vakman, hele aardige man met liefde voor zijn vak. De prijzen zijn zeer netjes.

kassie
25 augustus 2012, 11:51
Mwa, de dorpjes in de provincie vind ik nog wel goed te doen. Hoe dichter je bij de dijken komt ja, dan is het hoe langer hoe eenzamer... totdat een zeehond je staat aan te kijken. Nee Drenthe wordt momenteel overspoeld met drentenierders vanuit het westen, en het is af en toe wel eens onthutsend met wat voor vragen ze komen, alsof ze verwacht hadden boven Zwolle rechtstreeks Polen in te rijden.

jutter
25 augustus 2012, 11:54
Mwa, de dorpjes in de provincie vind ik nog wel goed te doen. Hoe dichter je bij de dijken komt ja, dan is het hoe langer hoe eenzamer... totdat een zeehond je staat aan te kijken. Nee Drenthe wordt momenteel overspoeld met drentenierders vanuit het westen, en het is af en toe wel eens onthutsend met wat voor vragen ze komen, alsof ze verwacht hadden boven Zwolle rechtstreeks Polen in te rijden.


Aardrijkskunde is niet voor iedereen weggelegd :D

Rinze
25 augustus 2012, 12:33
Ik woon tegen de waddendijk aan en dat bevalt prima. Eigenlijk vind ik het hier nog veel te druk. Maar ja, ik hou van ruimte en eenzaamheid.

lespaulnmarshall
25 augustus 2012, 18:23
Voor de goede info, ja er is beschaving boven Apeldoorn, zelfs boven Zwolle.. We hebben ook snelwegen, en een supermarkt, de Hema en zelfs een studentenstad.

Ja daar was ik van op de hoogte, maar wetenschappers durven het nogsteeds niet aan deze via google earth ontdekte volksstammen te ontmoeten, ivm ziektes enzo. :crazyhappy:


Sorry, dat moest gewoon even.

guitarkid
25 augustus 2012, 18:27
Ja daar was ik van op de hoogte, maar wetenschappers durven het nogsteeds niet aan deze via google earth ontdekte volksstammen te ontmoeten, ivm ziektes enzo. :crazyhappy:


Sorry, dat moest gewoon even.

Kom maar eens even deze kant op, dan zullen we je wat SOA's en resistente kokkenvolkjes door je strot duwen die hun weerga niet kennen in de geschiedenis van de westerse wereld....!!! ;)

Rinze
25 augustus 2012, 18:30
Onze plaatselijke specialiteit: Klomp in de Kringspier :cheerup:

jutter
25 augustus 2012, 18:34
Onze plaatselijke specialiteit: Klomp in de Kringspier :cheerup:

Zijn de Flying V's op? :D

lespaulnmarshall
25 augustus 2012, 19:15
Ha, daar houd ik van, een volk met eeuwen oude tradities.

tommus42
25 augustus 2012, 19:25
Ah, perzen, pashtuns, of indianen:D?

kassie
25 augustus 2012, 20:08
Ja daar was ik van op de hoogte, maar wetenschappers durven het nogsteeds niet aan deze via google earth ontdekte volksstammen te ontmoeten, ivm ziektes enzo. :crazyhappy:


Sorry, dat moest gewoon even.

Deed iedere westklep dat maar... valt de sociale cohesie bij ons in het dorp ook niet zo uit elkaar, en wordt het één grijs vakantie oord. Vervolgens een hoop gezeur in dorpsbelangen waar ze ook zonodig in moeten gaan zitten, voortdurend met iedereen aan de stok... er mag nog geen boer om 6 uur 'sochtends met de trekker langsrijden want dan is het geluidsoverlast. En de paarden mogen ook niet in de regen staan want dan wordt de dierenbescherming gebeld. Kortom, blijf lekker in A.dam hangen.

guitarkid
25 augustus 2012, 20:27
Deed iedere westklep dat maar... valt de sociale cohesie bij ons in het dorp ook niet zo uit elkaar, en wordt het één grijs vakantie oord. Vervolgens een hoop gezeur in dorpsbelangen waar ze ook zonodig in moeten gaan zitten, voortdurend met iedereen aan de stok... er mag nog geen boer om 6 uur 'sochtends met de trekker langsrijden want dan is het geluidsoverlast. En de paarden mogen ook niet in de regen staan want dan wordt de dierenbescherming gebeld. Kortom, blijf lekker in A.dam hangen.

Niet té serieus worden....! :)
En we posten toch in de rubriek "Moderne versterkers (vanaf 1983)", dus we gaan best met onze tijd mee!!!! :seriousf:

lespaulnmarshall
25 augustus 2012, 21:54
Het was maar een grapje, dat begrijp je wel he, kassie?

kassie
25 augustus 2012, 23:12
Het was maar een grapje, dat begrijp je wel he, kassie?

Ja sorry ik ben flink ongesteld deze week ;)

lespaulnmarshall
26 augustus 2012, 10:27
Ja sorry ik ben flink ongesteld deze week ;)

Ach da's vervelend, misschien moet je maar wat van die extra sterke hormonen mix van mij proberen, dan ben je er zo van af, voor altijd.

Rinze
26 augustus 2012, 10:30
http://www.youtube.com/watch?v=7YJEcvs2F_c

:ok:

kassie
26 augustus 2012, 11:34
http://www.youtube.com/watch?v=7YJEcvs2F_c

:ok:

Yes dat is hem!... Het akelige moment dat je merkt dat je als een vervelend wijf in de overgang aan het zeiken bent... en het is die intense drang om op de kast te gaan zitten maar je kunt er niets tegen doen... Het is examenstress...

Peace out!