PDA

View Full Version : FF Voorstellen



LRS
20 augustus 2012, 10:40
Hey allemaal,

Nieuw hier op dit forum, dus eventjes de gebruikelijke beleefdheden uitwisselen ;-)

Door een ongelukje met een ontwrichte linker pink tot gevolg ben ik momenteel even wat minder in staat om te spelen, dus tijd om wat rond te kijken op dit forum... "ieder nadeel heb se voordeel" aldus de bekende Amsterdamse filosoof... Oh, ik zit op dit moment te klooien met een oude lapsteel van een bandmaatje, dat werkt nu even beter dan een normale gitaar. Tips & tricks m.b.t. de lapsteel zijn van harte welkom! Heb em nu in open D staan voor wat blues lickjes.

Ik speel sinds een jaar of zes in een bandje en onlangs daarnaast onlangs met een nieuwe band gaan spelen. Mijn repertoire: pop en rock classics (Stones, Wild Cherry, Bryan Adams, Guns n Roses, etc.), maar ook wat recenter materiaal (Kings of Leon, John Mayer, Alain Clark, etc.). Uiteraard als er vraag naar is ben ik niet de rotste om "I will survive" achtigen te spelen, maar er zijn grenzen ;-) Op 28 september onze 1e try out met de nieuwe formatie in een podiumcafe, voor ons eerste echte optreden op een feestje op 4 oktober, dus die pink kon maar beter een beetje vlot herstellen!

Mijn gear:

Fender John Mayer strat
Fender Am Standard strat met BKP Slow Hand elementen (open G stemming voor de Keef partijen)
Fender Bandmaster 1971
Budda Superdrive V20
Taylor 210CE

Verder vind ik het altijd erg leuk om in het weekend naar andere bandjes te luisteren, bij voorkeur blues, rock, of een lekkere foute '70s disco band, voor metal loop ik minder warm.

Groetjes,
Chris

Rizz
20 augustus 2012, 10:58
Welkom!

Op dit forum kijken is leuk, maar lekker pingelen op een lapsteel omdat je weinig anders kan lijkt me een groter voordeel! Sterkte met je pinkie, 5 weken zou genoeg moeten zijn...

Duhsjaak
20 augustus 2012, 21:27
Hi
Welkom!
Foute muziek bestaat niet. Het is muziek die tijdelijk uit de pas loopt met de tijdgeest.

Nou ben ik strikt persoonlijk van mening, dat disco uit de pas loopt met iedere tijdgeest, maar soit. Foute muziek, ach we tonen gewoon ons ruime hart om daar op gepaste wijze mee om te gaan.

Je pinkie:
Zodra je m kunt bewegen, zonder dat t teveel zeer doet, neem je een spons mee onder de douche en knijp je heel langzaam de spons in en laat hem weer vollopen onder de warme douche. Niks snel of knijpen. Super sloom. Dan zul je zien dat dat de genezing van je pinkie echt bevordert.

Succes! Gus

Martin_
20 augustus 2012, 22:01
Welkom! en...ik ben erg benieuwd welke nummers van Bryan Adams je speelt. Gaat dat verder dan Summer of '69?

LRS
21 augustus 2012, 00:05
Hey Martin,

Van mr. Adams oa wat acoustische uitvoeringen (Heaven, I'll always be right there) en elektrisch (Long gone, summer of 69, run to you) repertoire. Ik refereerde naar een aantal artiesten om een indruk te geven van het spul dat ik met bandjes zoal speel. Er is zat ander materiaal dat ik echt heel leuk vind om te spelen, maar waar je op een feestje echt de voetjes niet mee van de vloer gaat krijgen... Dat varieert o.a. van Mark Knopfler tot Andy Summers, Brad Paisley en unplugged partijen van Eric Clapton, echt wel uitdagende partijen waar ik in elk geval zat voldoening uit haal, maar wat niet de moeite loont om daar de hele band mee lastig te vallen omdat je weet dat je dat materiaal op de meeste feestjes toch nooit zal spelen. Zgn. zolderkamer repertoire, waarvan ik overtuigd ben dat ik niet de enige ben die dat speelt :-)

LRS
21 augustus 2012, 00:10
Dank voor de tips omtrent mijn blessure, wordt zeker gewaardeerd! Ik hoop dat alles enigszins vlot geneest, maar belangrijker nog, dat het goed geneest en dat het niet iets chronisch wordt... Time will tell.

Martin_
21 augustus 2012, 20:22
Hey Martin,

Van mr. Adams oa wat acoustische uitvoeringen (Heaven, I'll always be right there) en elektrisch (Long gone, summer of 69, run to you) repertoire.
Oh, vooral Long gone is een mooie keuze:cooler: