PDA

View Full Version : tweedhands gitaar



Lightmyfire
20 augustus 2012, 00:59
Hallo allemaal,

Ik weet dat hier al een topic over is (tweedehands gitaren kopen), maar wat ik niet te weten ben gekomen is hoe je nu kan herkennen of een gitaar nep is. Ik wou eerst een nieuwe kopen, maar veel mensen hebben aangeraden om toch even naar tweedehands gitaren te gaan kijken.
Ik heb een zwarte stratocaster gevonden met een parelmoeren slagplaat en maple fretbord, precies wat ik zoek dus. Maar heb gehoord dat vele de body verwisselen enzo, en de prijs voor deze gitaar is best wel laag, niet? 700 euro voor een (tweedehands) fender USA standard stratocaster.

http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/elektrische-gitaar/fender-stratocaster-usa-129455884.html?qq=fender+stratocaster&pcpl=&pc_id=&afd=

Hier is de link dus, en ik wou eigenlijk vragen of je aan deze foto's kunt zien of het om echte gaat, of zou je deze in "levende lijve" gaan moeten bekijken?
Ik weet hier dus niet zoveel van en heb jullie hulp even nodig :)
En nog één vraagje: Ik heb dus gelezen dat de gitaren in Duitsland (musicstore) veel goedkoper zijn, maar wat is veel goedkoper? Kost deze gitaar (fender usa standard stratocaster) veel minder dan 1200 euro of is het de moeite niet om helemaal van België naar Duitsland te rijden?

Groetjes :)

Oranjeaap
20 augustus 2012, 01:04
Kijk voordat je overhaast een gitaar gaat kopen even een week of 3 rond op de bekende 2ehands websites. Dan weet je al snel wat er 2e hands te krijgen is voor welke prijs.
Niemand gaat je denk ik uitleggen hoe je een neppe stratocaster kunt spotten, dat kost gewoon wat tijd en ervaring dan leer je dat vanzelf.

kenx
20 augustus 2012, 14:56
Hier mag je gerust van zijn dat het een echte is. 700 euro voor een 2dehandse USA strat, is een zeer normale en gangbare prijs.

guitarkid
20 augustus 2012, 15:53
Hier mag je gerust van zijn dat het een echte is. 700 euro voor een 2dehandse USA strat, is een zeer normale en gangbare prijs.

Dat de vraagprijs reëel is hoeft natuurlijk niet te betekenen dat hij ook echt is.... Wat in dit geval niet wil zeggen dat hij vals is hoor, om misverstanden te voorkomen!



Niemand gaat je denk ik uitleggen hoe je een neppe stratocaster kunt spotten, dat kost gewoon wat tijd en ervaring dan leer je dat vanzelf.

Dat is op dit forum toch al zeer regelmatig gebeurd! M.n. ook over nep-Epiphones en nep-Gibsons!