PDA

View Full Version : Kop warwick



JoVe
13 juni 2003, 22:53
Warwick's hebben een zwart stukje iets op hun kop zitten. Weet iemand van wat voor materiaal dit is? Het is een dun zwart plaatje aan de voorkant.

skabouter
14 juni 2003, 09:49
dat zal de trussrodcover wel zijn. dat is meestal gewoon plastic
edit: maar waarom is dat belangrijk ?

JoVe
14 juni 2003, 14:17
Nee ik bedoel niet de trussrod-cover, die is wel van plastic. Ik bedoel het laagje wat daar onder zit,, waar ook de W in is uitgesneden, het een een laagje van ongeveer een millimeter dik, op deze foto is het wel duidelijk te zien:

http://www.warwickbass.com/images/nut.jpg

Ik wil effe weten wat het is in verband met het insmeren van m'n bas met was. Als het hout (ebony?) is dan is het waarschijnlijk wel handig om het af en toe mee in te smeren, maar als het gewoon plastic is is dat niet nodig.

Clunk
14 juni 2003, 15:12
nee man, das volgens mij ook plastic.. heeft mn ibanez ook :P
kweer ook niet precies wat het is., maar ik zou het in ieder geval niet insmeren :P

Berten
14 juni 2003, 16:36
Ik heb ooit ergens gelezen dat het een laagje ebony is, maar geschilderd denkt ik, dus waxen zal niet nodig zijn!!

Anders Warwick eens mailen? Die mailen naar het schijnt gemakkelijk terug!!!

AllodoX
15 juni 2003, 00:23
dat is gewoon verf hoor.. alleen doet warwick er geen vernis overheen..

Clunk
15 juni 2003, 12:19
oeh.. dan is et wel verf :D
koel...hmmz.. lijkt wel erg op plastic door die glans :D

Berten
15 juni 2003, 14:26
Misschien eventjes iets anders: zijn er hier mensen die hun fretbord oliën of waxen en zo ja, waarom en waarmee??

JoVe
15 juni 2003, 15:24
Euhm nou heb ik nog eens goed naar m'n bas gekeken en het materiaal van dat laagje lijkt heel erg veel op het materiaal waar de onderkant van de topkam van is gemaakt. Dat is geloof ik teflon, dus ik denk dat het teflon is. Ik geloof niet dat het verf is, de structuur is anders dan van het hout en ik heb een folder van warwick, waar het gehele productieproces van de bassen met wel 20 plaatjes in staat. Maar goed, daar blijkt wel uit dat dat laagje er al behoorlijk vroeg op zit, terwijl de neck nog geschuurd wordt, dan denk ik niet dat ze het daarvoor hebben geschilderd.

Berten ik heb een paar weken geleden een fretboard olie voor donkere houtsoorten bij de musik produktiv gehaald, maar ik heb het nog niet gebruikt dus ik kan je niet vertellen wat het resultaat van dat spul is. Voor het geval je wil weten hoe het heet: Collins Griffbretol. Collins is en grande cheapo merk van de MP maar het was het enige wat ze hadden. Ja en ik moest er nog tien euro voor neertellen.

Clunk
15 juni 2003, 17:03
ja.. die structuur van die plaat is erug glad en strak..
hmmz ik weet neit of het plastic.. das toch teflon? of verf is.. maar ik denk dat het niet uitmaakt, want ik zal het nooit waxen.. en nee, mn fretboard doe ik ook niet :P:P:P

goh, wat onderhoudt ik me bas weer.. komt cker omdat ie gelakt is :D
ghehehe....hmmz... zal wel.

skabouter
16 juni 2003, 10:06
ohw, dat ding. dat heeft mijn gitaar ook. das gewoon verf, met veel lak !

Joghy
16 juni 2003, 13:58
Misschien eventjes iets anders: zijn er hier mensen die hun fretbord oliën of waxen en zo ja, waarom en waarmee??

Op aanraden van mijn reparateur wrijf ik mijn toets bij elke snaarwissel in met gekookte lijnolie (ouderwets natuurproduct, koop je voor 3 Euro voor een fles bij de meubelonderhoudsproducten). Ik doe dit ook met de toets en de (blanke) hals van mijn contrabas.

Wel niet te veel opsmeren; beter een nachtje laten intrekken en met een droge doek opwrijven voor je voortspeelt - anders wordt je hals wel heel snel :-D

bassopotmus
16 juni 2003, 16:13
Maar das alleen voor onbehandelde fretboards right? Ik heb (oa) een maple, die kan je er niet mee insmeren, die is gelakt