PDA

View Full Version : Shooutout: Celestion G12T-75 vs Celestion V30 vs Celestion G12H30



tecksmusic
18 augustus 2012, 20:34
Ik hoop dat dit de juiste plaats is voor mijn post, anders mag je deze verplaatsen.

Ik heb een vergelijking gemaakt van 3 speakers en stukjes gereamped door m'n EVH amp.
Ik heb hiervoor elke keer dezelfde cabinet gebruikt (een eigen gemaakte 1x12 van birch plywood) om elk karakter van de speaker op een eerlijke manier te kunnen vergelijken.

Amp settings heb ik ook hetzelfde gelaten.
Natuurlijk is de micro positionering wel anders, maar ik heb de middenweg proberen te zoeken.

Welke vinden jullie het beste?


http://www.youtube.com/watch?v=Xjlnh5Z85jE&hd=1

forceps
18 augustus 2012, 21:00
G12 klinkt erg lekker, allemaal trouwens wel. Ik hou wel van een V30, maar in deze opname vind ik hem niet het sterkst... had hem trouwens al gezien op het Sneap forum ;)

Remork1970
18 augustus 2012, 21:04
Zal wel aan mij liggen maar ik hoor nauwelijks verschil...

bass blom
18 augustus 2012, 23:40
ik vind de V30 er duidelijk als minste uit komen.
iets te plastic ofzo?
leuk, ik zou de gitaren wel zonder de rest willen horen ook.

tecksmusic
19 augustus 2012, 16:44
ik vind de V30 er duidelijk als minste uit komen.
iets te plastic ofzo?
leuk, ik zou de gitaren wel zonder de rest willen horen ook.

Ik zal ze proberen vandaag of morgen nog te exporteren en hier te posten.

Agent_Smith
20 augustus 2012, 10:23
Zal wel aan mij liggen maar ik hoor nauwelijks verschil...

Ja, ben ik wel je eens. Op deze manier kan ik het karakter van de speaker niet echt beoordelen eigenlijk. Ten eerste een hele band eromheen en bakken met gain.
Persoonlijk zou ik het zonder band gewoon puur wat riffs etc op de kale speakers doen voor een vergelijkende test.
Dus ja, als ik ze zo hoor klinken ze in mijn beleving redelijk geluid. Of laat ik het anders zeggen: de verschikkende typische karaktereigenschappen die ik als ervaringen met deze speakers heb, hoor ik hier niet in terug.

bass blom
20 augustus 2012, 10:36
het kale geluid krijgen we te horen...

maar dan nog, een microfoon 1 cm naar links of rechts of een paar graden minder of meer schuin maakt zo veel uit :D

toch blijft het leuk dit soort proefjes te horen :satisfie:

Rick trodat
20 augustus 2012, 12:09
Goede drummer

tecksmusic
20 augustus 2012, 17:34
Goede drummer

Is een MIDI track die ik gemaakt heb :)

tecksmusic
20 augustus 2012, 17:49
Enkel gitaren:
http://soundcloud.com/tecksmusic/sets/speaker-comparison/

bass blom
20 augustus 2012, 17:57
ja leuk man, nu hoor ik minder verschil tussen V30 en H12 en valt voor mij de 75 finaal door de mand.