PDA

View Full Version : Nieuwe versterker ??



Guitar Ghost
17 augustus 2012, 20:21
Ik speel momenteel met een ''epiphone les paul standard'' met als versterker een ''line 6 spider 30 watt''.
Maar helaas voldoet de versterker niet aan mijn behoeftes. Ik zoek meer het ECHTE rock n roll geluid.
Zoals ACDC, Slash, Scorpions,..
Welk merk (en type) raden jullie mij aan voor versterker?

Mvg
Ghost

Matthijs24
17 augustus 2012, 20:44
Ik denk gelijk, MARSHALL!! En het echte rock 'n roll geluid, dus niet de high-gain versterkers, een Class 5 met een overdrive of boost-pedaal misschien? Een hele stap vooruit vanaf de line 6 maar toch niet gelijk de hele grote monsters.

Guitar Ghost
17 augustus 2012, 20:51
Ik denk gelijk, MARSHALL!! En het echte rock 'n roll geluid, dus niet de high-gain versterkers, een Class 5 met een overdrive of boost-pedaal misschien? Een hele stap vooruit vanaf de line 6 maar toch niet gelijk de hele grote monsters.

ja ik dacht ook aan marshall, maar vermoedde dat deze zeer prijzig waren?

LGK
17 augustus 2012, 20:53
Wat is je budget dan?

Guitar Ghost
17 augustus 2012, 21:03
Wat is je budget dan?

Ik dacht ergens rond de 500 euro. Maar ik ben bereid voor er eventueel wel wat meer voor te geven.

Matthijs24
17 augustus 2012, 21:14
Zit de Marshall Class 5 rond je budget! Head kost 475,-, de combo is niet overal meer te verkrijgen volgens mij. MyGuitar.nl in Veenendaal heeft er nog een, ik weet niet waar je woont maar daar kan je het altijd prima uitproberen, te gekke service! Je krijgt alle tijd en ruimte! Neem je gitaar mee, sluit er wat pedaaltjes (eventueel van de winkel) op aan en kijk of je je sound eruit kan krijgen. Goede bakjes, die Class 5 versterkers!

Guitar Ghost
17 augustus 2012, 21:21
Zit de Marshall Class 5 rond je budget! Head kost 475,-, de combo is niet overal meer te verkrijgen volgens mij. MyGuitar.nl in Veenendaal heeft er nog een, ik weet niet waar je woont maar daar kan je het altijd prima uitproberen, te gekke service! Je krijgt alle tijd en ruimte! Neem je gitaar mee, sluit er wat pedaaltjes (eventueel van de winkel) op aan en kijk of je je sound eruit kan krijgen. Goede bakjes, die Class 5 versterkers!

Owh dat komt goed uit dan :)
Neen, woon er niet kort bij. Maar zal eens gaan zien bij mijn gitaarwinkel.
Merci voor de informatie ;)

orangerocker
17 augustus 2012, 23:48
Een Marshall Haze lijkt mij ook een goede versterker voor jouw budget en muziekkeuze, is hier (http://www.laenenmusic.nl/contents/nl/p6307_Marshall_Haze-40.html) te vinden voor 399 euro.

Flitser
18 augustus 2012, 00:09
Je zou ook kunnen kijken voor een Marshall Valvestate. Dat zijn hybride versterkers(een versterker met één buizen) die ook nog eens flink goedkoper zijn. Zelf heb ik een VS100 en die bevalt prima. Hij heeft me 100 euro gekost, dus dat is nog flink onder je budget ook. Ook zou je kunnen kijken naar een Blackstar HT-5, kosten rond de 300 euro dacht ik. De voorstellen van de rest zijn ook prima. Een Marshall MG zou je volgens veel mensen beter kunnen vermijden. Ik heb er enorm veel slechte verhalen over gehoord. Je kan het proberen(er zijn ook mensen die er een goed geluid uit kunnen halen). Ik zou gewoon lekker naar een winkel gaan en daar veel uitproberen. Laat je niks opdringen en vraag ook gerust om advies op het forum. Het is een grote aankoop die je maar één keer kan maken :)

Edit: ik neem aan dat dit je tweede versterker word? Het zou een goed idee zijn om tweedehands te kopen, omdat je het dan altijd nog kan verkopen voor dezelfde prijs. Als je dan een tijdje later besluit om bijvoorbeeld over te stappen op buizen of om juist terug te gaan naar transistor, is dat geen aanslag op je portemonnee.

Guitar Ghost
18 augustus 2012, 13:24
Een Marshall Haze lijkt mij ook een goede versterker voor jouw budget en muziekkeuze, is hier (http://www.laenenmusic.nl/contents/nl/p6307_Marshall_Haze-40.html) te vinden voor 399 euro.

Inderdaad de marshall haze lijkt me perfect :rockon: :D

JaKemp
18 augustus 2012, 13:53
...Dat zijn hybride versterkers(een versterker met één buizen) die ook nog eens flink goedkoper zijn....Een Marshall MG zou je volgens veel mensen beter kunnen vermijden. ...

Ik denk dat je àls je het budget hebt om een lampenbak te kopen je dat ook beter doet. Marshall valvestate kan goed meevallen, daar heb ik geen ervaring mee maar bijvoorbeeld de Vox valvetronix serie klinkt helemaal niet goed, clean viel wel mee maar de overdrive was erg slecht en levensloos vond ik. Kan natuurlijk persoonlijk zijn!

En mijn eerste "echte" versterker was een Marshal MG 101fx, de 100 watter uit de MG reeks dus. Dat vond ik natuurlijk stoer klinken, Marshall én 100W, maar dat was echt een ROTslechte versterker. Heb ik verkocht omdat hij zo slecht klonk dat hij bijna niet bruikbaar meer was, zeker niet op niveau van bandrepetities.


Maar goed, ik durf bijna niet tussen de Marshall liefhebbers maar een tweedehands Fender hotrod is ook rond de €500 en een dikke versterker waar je veel plezier aan kan beleven! Daarnaast zou ik ook zeker de Blackstar HT serie eens bekijken, nieuw lukt de HT-5 maar tweedehands zou je ook de HT-20 kunnen vinden voor minder dan €500.

humbucker
20 augustus 2012, 09:49
Probeer ook eens een JCM800 combo. Tweedehands te vinden in je budget!