PDA

View Full Version : demo song



nak
17 augustus 2012, 19:30
Mot de stoute schoenen zelf ook maar eens aantrekken en wat plaatsen dan alleen maar reacties geven.
We hebben van wat oldskool rock/metal materiaal een demootje gemaakt. Weliswaar met de nodige complicaties maar we hebben nu tenminste wat.
Verruimende suggesties zijn welkom qua song/geluid, al heb ik er zelf ook nogal wat op de plank liggen, maar goed.
http://soundcloud.com/dark-crystal/youre-pretending

Duhsjaak
20 augustus 2012, 15:37
Hi
Publieksreacties of participatie zijn een grillig ding. Onvoorstelbaar onvoorspelbaar.
Dat wordt hier ook maar weer eens duidelijk.

Ik ben ooit in de situatie geweest dat ik wekelijks demos toegestopt/smeergeld toegezonden kreeg.
En je zou niet willen geloven wat het gemiddelde niveau daarvan was.

Dat op een post als deze geen reactie komt, is dan ook een beetje een raadsel voor mij.

Misschien als je verruimende middelen had getypt, in plaats van verruimende reactie, dat je daarmee de handen op elkaar had gekregen.

Ik weet vrijwel geen fluit van dit soort muziek. Maar misschien is iedere liefhebber op vakantie.

Zoon van Piet vindt 'Tetten' een aandachtspuntje. OK, point taken. Mogen jullie je ook aanrekenen.

Ik persoonlijk vind het allemaal net iets te netjes. En verder dendert het lekker weg.

Zo: nou iemand die weet waar die het over heeft!
Vriendelijke groet, Gus

bass blom
20 augustus 2012, 15:59
gadoor! en zet de zang iets verder in de mix.

nak
20 augustus 2012, 16:12
Er is nogal wat misgegaan met een eerdere eindmix, de gitaren kwamen er mono op.
Twee mics per gitaar en dan de één helemaal links gepand en de andere mic helemaal rechts.
Zo krijg je een lekker breed geluid zei de studiogast, mooi niet dus, alles mono.
We hebben daarom de gitaren over de eindmix opgenomen wat de rest ietwat verdrukt.
Maar de zang mist ook veel body en daar konden we helaas niets meer aan doen.

Ik ben er wel achter dat studio niet ons ding is, we zijn meer een live band.
We hebben inmiddels een recordertje aangeschaft en hopen daar leuke live optredens mee op te kunnen nemen.
Geen overdubs en zo, gewoon lekker rauw. Ik denk dat we dan veel beter uit de verf komen dan nu.

Jedeel
20 augustus 2012, 17:45
Lekker strak uitgevoerd nummer!!!

Hier en daar (de dubbelmelodien) deden mij even wat aan Wishbone Ash denken.
Maar mss kennen jullie die 'oude' band niet eens ;)

Krijg wel de indruk dat de hoogte voor de zanger 'net te doen' is.

Duhsjaak
20 augustus 2012, 20:59
Lekker strak uitgevoerd nummer!!!

Hier en daar (de dubbelmelodien) deden mij even wat aan Wishbone Ash denken.
Maar mss kennen jullie die 'oude' band niet eens ;)

Krijg wel de indruk dat de hoogte voor de zanger 'net te doen' is.

Hi
Net te doen? Gewoon een maatje kleiner ondergoed doet wonderen.
Wishbone Ash, ah.... heeft mijn hart gestolen. Maken al vanaf 1970 muziek en als je ziet/hoort met wat voor een enthousiame.....

@TS
Ik was nog vergeten te melden, dat we're/you're de juiste verkorte notatie is. Pas effe aan s.v.p.
Staat net effe meer prof.

Ikzelf ben helemaal van de doe het zelf, tenzij het om echt bijzondere opnames gaat. Samen je eigen opnames maken. Een extra bindende factor binnen de band.
Kick out the jams!!! Zorg dat de vonken onder je voeten vandaan schieten. En laat je niet intimideren door zo'n opname setting.
Vriendelijke groet, Gus

Martin_
20 augustus 2012, 21:54
Ik ben vooral benieuwd hoe dit live klinkt. In deze opname valt de drums naar mijn idee wat te veel weg, terwijl dit wel strak gedrumd kan worden.

nak
21 augustus 2012, 09:42
Hier en daar (de dubbelmelodien) deden mij even wat aan Wishbone Ash denken.
Maar mss kennen jullie die 'oude' band niet eens

Wishbone ash jaa, Twin Barrels. Ooit gezien in Hardenberg op een festivalletje.
Die ouwe rockers speelden menig bandje van het podium af, ha,ha
Die waren ook al lang bezig met twin gitaar stukkies.

Duhsjaak
21 augustus 2012, 21:58
Wishbone ash jaa, Twin Barrels. Ooit gezien in Hardenberg op een festivalletje.
Die ouwe rockers speelden menig bandje van het podium af, ha,ha
Die waren ook al lang bezig met twin gitaar stukkies.

Hi
Stel je er maar vast op in: Da's een generatie kwestie. Dat lang bezig bedoel ik.

Het is een onverwoestbare boogie machine, alhoewel solo's van 8 minuten en dan nog feilloos tweestemmig ook, ook voor mij wel eens wat lastig in de spijsvertering is. Luister maar eens naar Jail Bait. Precies lang genoeg.

En de compli's aan de drummert. Altijd een lastige op een gitaristen forum. Maar helemaal verdiend.

Prima post dus. Iets minder braaf en dan doe je goeie zaken.
Vriendelijke groet, Gus

Martin_
21 augustus 2012, 22:26
Ik geloof dat mijn opmerking over de drums verkeerd overkwam. Sorry, ben ik ook maar amateur luisteraar.:makeup: Ik bedoelde zeker niet dat hij niet strak drumt.

Duhsjaak
22 augustus 2012, 07:26
Ik geloof dat mijn opmerking over de drums verkeerd overkwam. Sorry, ben ik ook maar amateur luisteraar.:makeup: Ik bedoelde zeker niet dat hij niet strak drumt.

Ik ook. Ook een amateurluisteraar. Misschien omdat ik amateurschrijver ben. Geintje.
Iets te zacht in de mix terwijl het een fijn partijtje drumwerk is toch?

Dan bedoelen we gewoon hetzelfde.
Vriendelijke groet, Gus

Martin_
22 augustus 2012, 19:48
Inderdaad.