PDA

View Full Version : Zeldzame akoestische gitaar ???



Guitar Ghost
16 augustus 2012, 20:43
Hallo,

Een jaar geleden heb ik van mijn grootouders een akoestische gitaar gekregen die al heel lang op zolder lag. Hij is in goede staat en klinkt vol en warm.
De gitaar is van het merk ''Daytone'' model NO. BF 401
Gemaakt in Korea.
Aangezien ik weinig informatie kan vinden over deze gitaar, hoopte ik dat iemand mij hier wat informatie kan geven over deze gitaar.
Is hij zeldzaam? Bedrijf, waarde,... ??

Dank bij voorbaat.

-Martijn-
16 augustus 2012, 20:47
Gemaakt in Korea.


Ik denk dat dat al genoeg zegt.

Guitar Ghost
16 augustus 2012, 20:50
Ik denk dat dat al genoeg zegt.

Wat bedoel je daarbij?

bass blom
16 augustus 2012, 20:50
6,500,-

North Korean Won

Ike57
16 augustus 2012, 21:03
Uit een topic uit 2007 (+1 voor de zoekfunctie):


Hoi,

Daytone is/was een Belgische firma die Koreaanse fabrieksgitaren koopt/kocht en simpelweg hun naam op de headstock liet drukken. Ik weet niet precies om welke fabriek het gaat maar ik weet dat veel instrumenten uit die fabriek verschillende merken hebben (o.a. Daytone, Maison, Rock Axe,...)

Uit ervaring weet ik dat deze instrumenten ZEER SLECHT zijn. Het zijn werkelijk amuzikale bandprodukten.
Ze spelen alles behalve prettig en zijn niet correct gebouwd. Vanaf de vijfde fret zijn ze al helemaal een ramp. Ze zien er allemaal wel fantastisch uit en dat is dan de valkuil voor de leek. Een kleine muziekhandel uit mijn geboortedorp verkocht deze gitaartjes dus ik heb er vroeger veel gezien en bespeeld.


Behoorlijk zeldzaam dus :D

Waarde? Snel verkopen aan Bass ;)

Guitar Ghost
16 augustus 2012, 21:09
Waarde? Snel verkopen aan Bass ;)

Haha de gitaar is dus amper iets waard? :p

bass blom
16 augustus 2012, 21:11
hehe, die waarde die ik noem komt uit xe.com en daar voerde ik $50 in en dan kwam er 6.500 noordkoreaanse munteenheid uit :D
40 euro ongeveer.
maar ik hoef hem niet, ike mag hem wel :ok:

Ike57
16 augustus 2012, 21:12
Haha de gitaar is dus amper iets waard? :p

Voor een nostalgische Belg, met Koreaanse voorouders, kan hij van onschatbare waarde zijn :seriousf:

bass blom
16 augustus 2012, 21:13
ah, mistel fingels :p

Guitar Ghost
16 augustus 2012, 21:16
Voor een nostalgische Belg, met Koreaanse voorouders, kan hij van onschatbare waarde zijn :seriousf:

hahah nee geen koreaanse voorouders ;) Dus veel waarde heeft em voor mij ook niet :D

Rizz
16 augustus 2012, 21:46
Ike en Bass: boefjes! :seriousf:

Ik geef je er 6500 Huf (Hongaarse Forint) voor! :D

Maar je zegt in je openingspost dat hij vol en warm klinkt, speelt ie verder goed? Misschien heb je een koreaan getroffen van een maker die een goeie nacht achter de rug had ofzo... Als hij wel goed speelt, is hij het misschien wel waard om te houden..

Guitar Ghost
16 augustus 2012, 22:05
Ike en Bass: boefjes! :seriousf:

Ik geef je er 6500 Huf (Hongaarse Forint) voor! :D

Maar je zegt in je openingspost dat hij vol en warm klinkt, speelt ie verder goed? Misschien heb je een koreaan getroffen van een maker die een goeie nacht achter de rug had ofzo... Als hij wel goed speelt, is hij het misschien wel waard om te houden..

Hahah misschien wel jaa.. :p Je merkt het verschil wel tussen deze gitaar en een andere akoestische. Het geluid klinkt goed en body resoneert goed. Maar het is moeilijker om hem te bespelen ( door de vorm van de nek ) dan andere akoestische gitaren.

bass blom
16 augustus 2012, 22:32
ik zou hem gewoon houden, leuk 'oud' familieding.

Ike57
16 augustus 2012, 22:42
leuk 'oud' familieding.

Vandaar dat jij natuurlijk zo gehecht bent aan je tijgerstratje :cooler:

bass blom
16 augustus 2012, 22:47
die woont bij meneer kefding al een hele tijd, die zou er nog steeds een CID filmpje mee maken :sneaky:

Guitar Ghost
16 augustus 2012, 22:57
thanks guys voor de informatie ;)