PDA

View Full Version : SG Standard of SG '61 RI?



Josdevos
13 juni 2003, 22:41
Omwille van de gunstige dollarkoers kan ik een SG standard wsch rond de €1200 of iets minder nieuw kopen. Nu weet ik elders een '61 reissue staan in heel goede staat. Zou ongeveer €1100 kosten moeten. Heeft er iemand deze 2 gitaren al eens naast elkaar vergeleken?
Ik weet wel dat de RI een pak beter zou moeten zijn, ook leuker spelende neck voor mij, maar ben eerlijk gezegd een beetje zot van die natural burst... :lol:

De RI is tweedehands.

http://users.pandora.be/josdevos/SG/SGStandardLE-natburst.jpg http://users.pandora.be/josdevos/SG/sg61reis.jpg[/url]

Anders Destium
13 juni 2003, 23:06
Bah, een natural burst! Nee, geintje :)

Je zegt het zelf al een beetje: Je weet welke gitaar beter is, maar als je een ander mooier vindt is dat niet minstens net zo belangrijk? Da's de afweging die je moet maken.

Het probleem is dat je ze niet naast elkaar kunt houden, meestal wint op de lange duur de betere gitaar het...

Josdevos
14 juni 2003, 12:03
Mja, maar nieuw is ook wel nieuw hé... :)

The Mule
14 juni 2003, 12:43
Qua uiterlijk zou ik altijd voor de RI gaan... (coole gitaar!)

iam
14 juni 2003, 13:13
ik zou ook voor de RI gaan, schijnt véééél beter te zijn dan de standard (iemand die ik ken ging ook voor die RI gaan maar heeft dan beslist om een shamray custom te bestellen)

Josdevos
14 juni 2003, 13:17
Mja, is idd stukken beter...

ff offtopic:Ik zie wel niet in wat iedereen daar in ziet om een russische custom gitaar te laten bouwen. Als je nog nooit op produkten ervan gespeeld hebt... Trouwens, je kan je specs msch wel zelf kiezen, maar echt naar je hand zetten is het toch ook niet hé...

iam
14 juni 2003, 13:25
meegaand met je offtopic:

als beginner (zoals ikzelf) is het mss niet echt ideaal, maar toch;
ik ga na men examens alle mogelijke gitaren testen...
nu houd ik al van de jazzmaster elementen maar mss komt er iets anders op de proppen...
een piezo wil ik ook al...
je voelt welke nek je het meest ligt... deze smijt je dan ook eens bij je opgave
je vind bv een andere body mooier dan de orig. jazzmaster; smijt je er ook nog eens bij

voor de ervarenere onder ons, die weten toch ook al ondertussen wat ze specifiek willen een nek van de ene een body van de andere enz....
dusja handig is het wel vind ik

het kan allemaal en je weet ongeveer wat je te wachten staat door de spec's die jij opgegeven hebt...

het is en blijft natuurlijk een risico, maar als je niet tevreden bent smijt je hem maar even op ebay en krijg je er zeker zoveel voor terug (als het een beetje een 'aanvaardbare' custom is)

ieder zn mening natuurlijk :)

Josdevos
14 juni 2003, 13:49
Vergeet dat maar om er nog veel van terug te krijgen...
Heeft iemand al zo'n gitaar bespeeld eigenlijk?

ontopic:
Die ’57 Classic PAFs, hoe klinken die?
Ik weet dat die ook op vele ES-sen zit en jazbakken zit, maar hoe klinken die op een solidbody?

Ik blijf zot van die natural burst... :roll:

http://users.pandora.be/josdevos/burst.jpg

iam
14 juni 2003, 13:58
ontopic

natural burst is zééér mooi, maar uiterlijk is toch niet alles? faded cherry vind ik iig niet lelijk

offtopic

ik wil best wel de eerste zijn met het proberen van deze gitaren... iedereen mag dan evenkomen testen bij mij :)

Pickslide
14 juni 2003, 14:11
Het probleem is dat je ze niet naast elkaar kunt houden, meestal wint op de lange duur de betere gitaar het...

Ik denk als je jezelf in kan houden om de mooiste te kopen dat je hier idd achteraf blijer mee bent :)

Josdevos
14 juni 2003, 14:16
Is de 61 ri dan echt zoveel beter? Ze kost nieuw alleszinds meer.
Weet er iemand de juiste verschillen buiten hardware, pickups, neck en uiterlijk?

King_Nothing
14 juni 2003, 14:34
ik zou ook voor de RI gaan, schijnt véééél beter te zijn dan de standard (iemand die ik ken ging ook voor die RI gaan maar heeft dan beslist om een shamray custom te bestellen)

offtopic:

laat ff weten hoe die shamrays zijn. wel aantrekkelijke prizen, maar de kwaliteit??? dat wil ik wel es weten met vermoedelijk nog een aantal andere op dit forum

iam
14 juni 2003, 16:02
ik mail die gasten even of er al mensen besteld hebben uit belgie of nederland en of ze even hun mail willen geven... :D

Anders Destium
14 juni 2003, 17:45
Volgens mij is het 1 grote Sham!

Toch liever iets van een merk waarmee je naar de winkel terug gaat als je het mij vraagt. Ik zou custom laten bouwen door iemand in Nederland waar ik 1 op 1 mijn wensen kan uiten. Voor dat soort kleine dingen (houtkeuze, neckprofiel, specifieke kleur) lijkt het me makkelijk als je dan zelf kan testen en vergelijken.

No Shamray for me!

King_Nothing
14 juni 2003, 17:53
Volgens mij is het 1 grote Sham!

Toch liever iets van een merk waarmee je naar de winkel terug gaat als je het mij vraagt. Ik zou custom laten bouwen door iemand in Nederland waar ik 1 op 1 mijn wensen kan uiten. Voor dat soort kleine dingen (houtkeuze, neckprofiel, specifieke kleur) lijkt het me makkelijk als je dan zelf kan testen en vergelijken.

No Shamray for me!

tja daar zit idd ook wel wat in, maar dna ben je het dubbele kwijt voor dezelfde gitaar. Ik zal er ook niet zo snel een aanschaffen, maar in het eerdere shamray topic werd gevraagt naar de kwaliteit en daar is binnenkort iemand die die info kan verschaffen.

Josdevos
14 juni 2003, 17:55
Ontopic?

Anders Destium
14 juni 2003, 17:59
Ik heb al 2 keer gezegd dat ik de RI zou nemen, en nu heb ik terplekke een nieuwe reden bedacht:

Je koopt de re-issue, en als die niet bevalt kun je altijd nog een nieuwe standard kopen, omdat je de RI voor hetzelfde geld weer kwijt kunt. Andersom is niet mogelijk...

Zo, win-win situatie toch? :wink:

Stitch
14 juni 2003, 18:20
Een vrouw kan nog zo mooi zijn, zonder goeie seks houd niemand het lang uit....

Doe hiermee wat je moet doen.

Rich

iam
14 juni 2003, 18:30
Ik heb al 2 keer gezegd dat ik de RI zou nemen, en nu heb ik terplekke een nieuwe reden bedacht:

Je koopt de re-issue, en als die niet bevalt kun je altijd nog een nieuwe standard kopen, omdat je de RI voor hetzelfde geld weer kwijt kunt. Andersom is niet mogelijk...

Zo, win-win situatie toch? :wink:

zit héél wat in!!!

ik zou dit doen!!!

Josdevos
14 juni 2003, 19:13
Geloof nooit dat ik die RI dan snel zou terug kwijtraken...
Klinkt allemaal wel leuk, maar mensen geven nooit wat spullen nog waard zijn.

iam
14 juni 2003, 20:06
snel mss niet... maar er komt altijd iemand langs die er 1100 voor wil geven...

Anders Destium
14 juni 2003, 22:07
Ik zou het wel wéten :razz:

Maar serieus, een mooie en relatief zeldzame Gibson ben je sneller kwijt dan je denkt (niet dat ik hem als ik hem had zou wegdoen, maar da's een ander verhaal :) ), en bovendien is het toch absoluut geen ramp om op zo'n gitaar te spelen for the time being :wink: Wie weet vang je er wel meer voor, maar dat zou in mijn overweging niet meedoen...

Volgens mij voel je meer voor de nieuwe Standard, en als je die mooier vindt, lekker vindt spelen en ook goed vindt klinken moet je dat gewoon doen

Ik moet zeggen dat die finish er inderdaad erg lekker uitziet. Ik heb zelf 2 naturel gelakte gitaren (een mahonie en een padauk) maar dat heeft echt wel wat :). Ik ben alleen zelf wat meer van de zeldzame gitaren, ook vanwege het zeldzame zijn gitaren soms gaaf :wink:

Josdevos
14 juni 2003, 22:16
Ja, zit wel wat in... Het is wel geen cs/histroical reissue, maar toch een normale produktie sg van de bovenste plank.
Maar ik zie het ook zo: ik wil echt dat het een blijver wordt! En een spiksplinternieuwe gitaar, zeker al van dit kaliber, wil ik echt weten dat het mijn buddy wordt. Had dat ook met m'n JS1000btb, die doe ik nooit weg. Maar als de 61ri echt in perfekte staat is, denk ik wel dat ik die ga nemen, hoe mooi ik de burst ook is...

Ik moet natuurlijk eerst van m'n Nomad en/of RG kunnen verkopen. Dus nog even geduld hebben...

iam
14 juni 2003, 22:17
de RI zal je in brugge moeten testen...
mn maat was die al eens gaan testen denk ik... maar weet het niet zeker... hij had er wel iets over gezegd, vergeten.... sorry :-? :-(

Josdevos
14 juni 2003, 22:23
Weet het heb al met kerel gemail. Ga na m'n examens wel eens kijken. Tis wel een sneeke rijden.
Er zit nu wel een emg setje in. Zou ik hem zo kopen met de origenele erbij, en die emg's dan in een epi zwieren of enkel enkel met de '57. Hou immers ook we van een potje scheuren. Stel voor €100 meer extra setje pu's erbij.