PDA

View Full Version : Classic Rock settings voor MI Audio Crunch Box.



Bram_Guitar
16 augustus 2012, 15:43
Hoi,

Wie heeft er hier een Crunch Box en krijgt er een goede Classic Rock sound uit? Post hier je settings, dan ga ik ze ffe proberen!


Bram

iWishmaster
16 augustus 2012, 16:15
Niet lullig bedoeld, maar het ding heeft maar drie knopjes, de mogelijkheden zijn nou niet bepaald eindeloos ...

Maargoed, wat vuistregels bij distortion pedalen:
-Voor een cleane versterker: gain hoog, volume laag tot gemiddeld
-Voor een al scheurende versterker: gain laag, volume hoog
Tone in alle gevallen naar smaak.

Bram_Guitar
16 augustus 2012, 16:22
Dat weet ik, maar op de een of andere manier krijg ik er geen goede sound uit!

iWishmaster
16 augustus 2012, 16:27
Wat is je gitaar en versterker? Wat voor een geluid heb je in gedachte? Classic rock kan vanalles zijn, van de Beatles tot AC/DC, Pink Floyd of Van Halen ...

Bram_Guitar
16 augustus 2012, 16:41
Ik speel met een Les Paul over een Marlboro 1200R PA Head. Ik speel in een Classic Rock Coverband (60's & 70's), dus ik zat eigenlijk te denken aan een High Gain -style Plexi (achtige) sound! Dus van AC/DC, The Beatles, Thin Lizzy tot Grand Funk Railroad. Wij spelen alles hetzelfde, maar dan met meer gain zal maar zeggen (voorbeeld: The Beatles Helter Skelter= low/geen overdrive, wij= High Gain)

HaroldA
16 augustus 2012, 16:58
Dat weet ik, maar op de een of andere manier krijg ik er geen goede sound uit!

Het is dan ook een Crunch Box, oftewel: een dunne, snerpende distortion zonder mids.

iWishmaster
16 augustus 2012, 17:25
Google gaf me dit resultaat:

http://www.youtube.com/watch?v=FbYndwVEQok

Misschien kun je er iets mee? Ik vind het afgrijselijk klinken, maar ik sluit me wel aan bij harold: de crunch box is niet zo'n denderend pedaaltje, maar dat is sterk afhankelijk van de versterker die je gebruikt natuurlijk.

HaroldA
16 augustus 2012, 17:27
Ik vind het afgrijselijk klinken

Understatement. Laten we hopen dat het door Youtube komt.

Bram_Guitar
16 augustus 2012, 17:45
Da's toevallig, het is ook nog een oud filmpje van MIJZELF! Klinkt inderdaad erg SLECHT (is ook een ouder filmpje!!!!)!! Heb er nog een ander filmpje met betere samples opstaan hoor!

iWishmaster
16 augustus 2012, 17:51
Dus:
Optie 1: Net zo lang aan de knopjes draaien van je pedaal en versterker tot het goed klinkt
Optie 2: Als optie 1 faalt, een nieuw pedaaltje kopen dat beter klinkt
Optie 3: Een nieuwe versterker kopen

Mitch
16 augustus 2012, 19:35
Wie heeft er hier een Crunch Box en krijgt er een goede Classic Rock sound uit? Post hier je settings, dan ga ik ze ffe proberen!



Dat weet ik, maar op de een of andere manier krijg ik er geen goede sound uit!

Niet lullig bedoeld, maar ik ging echt helemaal stuk hier :nervous:
Het is inderdaad een kutpedaal dat slechts in sommige setups acceptabel klinkt. Hoewel bedoeld voor een ander genre vind ik het eigenlijk een boutique Metal Zone. Een doosje dat je gitaargeluid verandert in een zwerm magische bijen.

MjS
17 augustus 2012, 09:30
Crunchbox is niet gemaakt voor wat je wilt. Er zijn zat pedalen die het geluid wat je zoekt beter benaderen, heb zelf goede ervaring met de Weehbo Plexdrive.

Ace 1.15.19
17 augustus 2012, 11:18
Waarom geen Tubescreamer of een kloon daarvan? Bijvoorbeeld een Bad Monkey. Kost nieuw iets van vier tientjes ofzo.

HaroldA
17 augustus 2012, 11:20
Waarom geen Tubescreamer of een kloon daarvan? Bijvoorbeeld een Bad Monkey. Kost nieuw iets van vier tientjes ofzo.

Tubescreamers op een transistoramp zou ik niet doen. Veel te dun en middy.

B-stone
17 augustus 2012, 12:29
ik heb gearmandude wel eens gemailt hierover, en hij vond een ''rocket pedals animal'' het beste daarvoor. maar een plexi drive was een hele goede 2e zij hij.

verder in mij setup: werkt een boss od-3 icm een (newtone) ts-808 na behoren.

maar waarom koop je niet een plexi achtige amp? met alle respect, maar ac/dc ga je echt niet halen op een transistor...

btw: veel gain verkloot ook een hoop...

Bram_Guitar
17 augustus 2012, 14:35
Ik heb zelf al een Bad Monkey, en ik moet zeggen,dat als je hard aanslaat, toch een goede Plexi- like sound eruit krijgt. Maar voor mij mag het toch nog iets heftiger (en gebruik de BM trouwens ook voor de Crunchbox te boosten!).

Mitch
17 augustus 2012, 14:42
Ik vond op transistor amps de Carl Martin pedalen altijd vrij overtuigend klinken. Zeker de Heavy Drive, onderschat pedaal. Kun je ook wat subtieler instellen en dan is het een hele lekkere open, rauwe drive zonder teveel compressie.

Bram_Guitar
17 augustus 2012, 14:44
Ik ken die Rocket Pedals Animal wel, maar zijn hier in NL nergens te krijgen (behalve bij Rockpalace in Den Haag, maar aangezien ik in Venlo woon, hebben mijn ouders niet echt zin om ffe op en neer naar Den Haag te rijden. Plexi achtige amp? Nou, ik heb er een gehad (Floyd Plexi clone uit de 70's, net zoiets als London City) maar ik sloot hem CORRECT aan en sloeg een paar keer aan, en toen kwam er ineens rook uit, dus naar de kl*te! Ben eigenlijk al te lang aan het proberen om een London/Power City te ruilen/kopen voor weinig, tot nu toe nog geen resultaat, aangezien ik pas 14 ben, en geen goudmijn heb!

Bram_Guitar
17 augustus 2012, 14:47
Ik heb de Carl Martin Crush Zone gehad, was het ook niet. De enige pedalen die de Plexi sound goed kunnen simuleren zijn bijv. de Carl Martin Plexitone (reteduur), Radial Tonebone Plexitube (ook al zo duur), Weehbo Plexdrive, Rockett Animal (ook best prijzig), Zvex Box Of Rock (die valt wel mee qua prijs), Wampler Plexidrive (ook lekker duur)!

B-stone
17 augustus 2012, 17:18
Die plexi drive is ook te clone'en.

Comfortably Daniel
24 augustus 2012, 02:04
Ben het er zeker mee eens dat de Crunch Box nou niet bepaald het beste high gain pedaal is.
Ik heb 'm zelf in m'n setup zitten als low tot medium gain pedaal en op de één of andere manier werkt dat echt super.
Een ander pedaal aanschaffen lijkt me een beter plan...misschien van de Carl Martin Hot Drive 'n Boost pedalen bekijken? Klinken ook wel goed.