PDA

View Full Version : brom in speakers



wizzie1982
16 augustus 2012, 09:04
Hoi,

Ik heb sinds kort in mn home studio een brom in mn rechter speaker.

Setup:

- pc + Focusrite Saffire Pro24
- DAP SC3 mini mixertje
- KRK Rokit5 monitors

Omdat ik regelmatig in linux werk en mijn focusrite daar niet standaard ondersteund wordt, heb ik besloten om deze mixer er tussen te hangen zodat ik zonder veel gedoe ook mn interne geluidskaart over mn rokits kan laten draaien.

Sinds de mixer ertussen zit heb ik een ritmische brom in mn rechterspeaker zitten, die ik niet kan verklaren. Als ik de mixer er tussenuit haal is hij weg. Als ik de kanalen omwissel (rechts op links en andersom) blijft de brom op rechts.

Weet iemand wat dit is en hoe ik het oplos?

zo klinkt de brom: (beetje versterkt omdat de opname vrij zacht was.. sorry voor de ruis ;) )
www.wizzie.nl/zooi/storing.mp3

Applerised
23 augustus 2012, 22:05
Ik heb nét hetzelfde, zij het heel soms. Maar als het zover is, klint het wel enorm irritant dus ook ik ben wel benieuwd naar een oplossing!

bass blom
23 augustus 2012, 22:12
actieve monitors?
stekker omdraaien geprobeerd?

muffstuff
24 augustus 2012, 21:16
Had ik ook, bleek de aarde van mijn monitor scherm te zijn. Heb daarom de aarde daarvan uitgeschakeld, met risico dat mijn scherm een keer kapot an gaan. Maar dit werkt als meer dan een jaar zo goed.

advies;

Haal een voor een stekkers uit alle apparaten aangesloten op je schakelblok. Probeer dit niet te doen door bv alleen de power uit te zetten van een apparaat, bv monitor scherm. De aarde is nog steeds aangesloten.Het kan dus even moeilijk worden met de pc, want die moet aan blijven. Maar hoor je de brom ook als je pc aanstaat? als het goed is kan je je mixer en speakers gewoon aanzetten?


Volgorde stappenplan:

1 trek de voeding kabel uit je monitor scherm
2 trek de voeding uit je pc(nadat je heb hebt afgesloten)
3 sluit de voeding op je scherm aan.

Als dit niets heeft aangetoond, waar de brom ontstaat probeer dan dit:

Probeer anders een aarde van je Focusrite naar je mixer te maken dmv een ijserdraad. meestal hebben beide een rond schroefje achter op zitten waar je een uiteinde van een draad kan vastklemmen. Dj pickups hebben dit bv ook.