PDA

View Full Version : Wil Ibanez SZ520QM GAB omtoveren tot drop Bb Djent monster - welke pickups??



Fusion
15 augustus 2012, 17:32
Ik wil een 6-snarige gitaar van mahonie, de Ibanez SZ520QM GAB, omtoveren naar Djent monster. De stock pickups, zeker de IBZ pickups van t 2003 model wat ik heb, zijn totaal ongeschikt. Ik heb me wat ingelezen en heb als voorlopige ideeen de Seymour Duncan Distortion of een Bareknuckle Aftermath, maar die laatste is wel errug prijzig. Het moet dus een high output, liefst passieve pick-up zijn die erg strak klinkt, ook in t laag, veel high-mid, niet al te warm, veel compressie etc. Iemand tips of ervaring?

Kakihara
15 augustus 2012, 17:58
Klinkt alsof je een Wilde L500XL (http://wildepickups.com/Wilde_Bill_s_Twin_Blades.html) nodig hebt.

Terminus
15 augustus 2012, 22:30
Op Youtube kun je de pickuptests van Ola Englund en Keith Merrow horen. Er zijn ook wat vergelijkingen tussen Duncans en Bareknuckles te vinden voor jouw stijl. Naast de Distortion kun je ook kijken naar de Full Shred, die is iets milder (nog steeds alles behalve vintage) of een ander helder element zoals inderdaad de Wilde L500XL.

interessander
16 augustus 2012, 10:04
L500 lijkt me ook prima geschikt daarvoor. En in een heel andere hoek: ik kan me voorstellen dat een Dimarzio Paf Pro ook goed werkt, geen overdaad aan laag, wel veel hoog-mid en heel percussief in de aanslag.

Fusion
16 augustus 2012, 16:27
Allen, bedankt voor de tips. Ik heb besloten voor de Seymour Duncan Distortion te gaan. Heeft als LOW/MID/HI spec 5/8/9 en zou volgens de specs erg strak moeten zijn. Flink high-ouput (is op zich niet echt heel nodig. maar kan ook niet echt kwaad hehe). Ben benieuwd! Als t wat is, plaats ik samples uiteraard.

Philippe
18 augustus 2012, 23:34
Goeie keuze. De eerder genoemde Ola Englund zweert ook bij de Distortion en speelt (buiten Six Feet Under) vrijwel altijd in drop Bb en dat klinkt te gek.

Philippe
18 augustus 2012, 23:36
Overigens heb ik een L500XL van de ouwe Bill zelf in mijn SZ520 zitten en dat klinkt echt waanzinnig. Ik sta wel gewoon in E dus hoe die in lage stemming klinkt weet ik niet.

Fusion
20 augustus 2012, 13:23
Cool! Ben benieuwd hehe. Heb je overigens samples van jouw SZ520??