PDA

View Full Version : 2 Stacks beide laten werken



Bram_Guitar
15 augustus 2012, 15:14
Hoi,

Ik heb nu twee heads/tops, en maar een (4x12) cab. Ik zou ze graag allebei laten werken. Nu heeft iemand in mijn plaatselijke muziekwinkel gezegt dat ik dan twee cabs moet hebben. Ik heb al een tweede cab gezien, nog niet binnen ofzo, maar ik vraag het maar vast: hoe sluit ik 2 halfstacks op elkaar aan (ik wil ze dus beide laten werken)? Ik denk dat ik het zelf al weet, maar ben niet zeker dus ik vraag het voor de zekerheid maar even na!

Bij voorbaat dank,

Bram

Gearjunkie
15 augustus 2012, 15:17
Als je maar één cab heb, kan je kijken of je elke top twee speakers laat aansturen. Wel rekening houden met de impedantie van top en cab.
Je kan de stacks aan elkaar koppelen met een effect dat stereo uitstuurt als je dat beoogt. Of een aby switch van Lehle oid gebruiken.
Wat is je doel om twee tops tegelijk te gebruiken?

Buzzel
15 augustus 2012, 15:46
Zo kan je lekker 2keer rijden. Ik wil eigenlijk ook wel met 2 amps spelen. 1 clean met randje misschien. Andere met wat meer drive, maar ach we willen allemaal wat.

OM wat voor amps gaat het dan? (ik heb trouwens ook 2 amps en 1 kast, bijna 3 amps trouwens :))

Bram_Guitar
15 augustus 2012, 16:10
Het gaat om de:

* Marlboro 1200R PA Head (Transistor, klinkt verdomde veel als buizenamp, 115 watt)
* Laney TF700 (Hybrid, 120 watt)

Gearjunkie
15 augustus 2012, 16:16
Het gaat om de:

* Marlboro 1200R PA Head (Transistor, klinkt verdomde veel als buizenamp, 115 watt)
* Laney TF700 (Hybrid, 120 watt)

Welk effect verwacht je/hoop je te verwachten als je ze simultaan gebruikt?

HaroldA
15 augustus 2012, 16:27
2 heads op 1 cab werkt trouwens voor geen meter, tenzij je er een tusschenschot in zet.

dodeboboeror
15 augustus 2012, 17:48
In jouw geval: Headbone TS (http://www.tonebone.com/tb-headbone-ts.htm)

gewoon 2 amps op 1 speakerkast

HaroldA
15 augustus 2012, 17:50
In jouw geval: Headbone TS (http://www.tonebone.com/tb-headbone-ts.htm)

gewoon 2 amps op 1 speakerkast

Maar dan niet tegelijkertijd.

dodeboboeror
15 augustus 2012, 17:55
Maar dan niet tegelijkertijd.

Inderdaad, dat dan weer niet

Il_Falco
15 augustus 2012, 20:38
Twee heads op twee cabs: stereopedaal, lehle p-split, lehle Dual (sgos)
Twee heads op 1 cab: headbone ( niet op hetzelfde moment )
twee heads op 1 cab: speakers splitsen--> twee speakers per amp, sommige cabs zijn al standaard 'stereo' (op het zelfdemoment)