PDA

View Full Version : Aldi gitaar



Jeffrey Kroonenberg
15 augustus 2012, 10:20
Ik heb een aldi gitaar.
Maar heb al wat schroefjes aan gedraait:(
En nu is de versterker aan het stuk gaan en de input van de gitaar gaat los.
net een half jaar oud, flut ding.
Hoe duur gaat het kosten om de input vast of nieuw in laten zetten?
Want ben bang dat ik het bonnetje kwijt ben.

HaroldA
15 augustus 2012, 10:23
Hoe duur gaat het kosten om de input vast of nieuw in laten zetten?

Ik denk 1/2 duur van de aanschaf? Zoals altijd goedkoop = duur kosten.

Tabula Rasa
15 augustus 2012, 10:37
ja, dat kost duur veel geld. "kost veel" of "is duur"

Even serieus. Bij een strat draai je de twee schroefjes van de jackplate (dat ovale plaatje waar de input in zit) los, en met een dopsleuteltje draai je hem gewoon even opnieuw vast. Aan de binnenkant kan je de boel ff met e vingers tegen houden. Haal je hem niet eerst los, dan draai de kabeltjes in een wokkel totdat de boel losgetrokken wordt.

Dat de input los gaat heeft werkelijk niets met de kwaliteit te maken van de gitaar.

Plant
15 augustus 2012, 11:33
En wat is er dan met de versterker?

Jeffrey Kroonenberg
15 augustus 2012, 12:22
En wat is er dan met de versterker?

Soms komt er opeens geen geluid uit.

Tabula Rasa
15 augustus 2012, 12:38
Soms komt er opeens geen geluid uit.

Ligt dat dan niet aan die losse jackingang op je gitaar?

muffstuff
15 augustus 2012, 13:46
Ligt dat dan niet aan die losse jackingang op je gitaar?

iedereen heeft ooit op school wel met een soldeerbout gespeeld. Was het alleen al om brandgaten te maken. Grote kans dat zijn output een loos soldeer verbinding heeft. Lijkt me eenvoudig op te lossen.

Stillborn
15 augustus 2012, 13:56
iedereen heeft ooit op school wel met een soldeerbout gespeeld. Was het alleen al om brandgaten te maken. Grote kans dat zijn output een loos soldeer verbinding heeft. Lijkt me eenvoudig op te lossen.

Ik niet hoor!

Joreeen
15 augustus 2012, 16:48
Spaar door, koop je een nieuwe gitaar en versterker, en hup je bent weer weg, want een Aldi gitaar is echt brol!

Remork1970
15 augustus 2012, 17:00
Al die mensen die gitaren bij de Aldi kopen :sneaky:

aaronstonebeat
15 augustus 2012, 17:07
Al die mensen die gitaren bij de Aldi kopen :sneaky:

De mijne doet het nog altijd prima, al sinds april vorig jaar :D

JGD
15 augustus 2012, 17:13
Soms komt er opeens geen geluid uit.

Hahahahahaha, ben ik de enige die soms de humor in de kleinste dingen ziet?

"En, wat is er precies mis met uw versterker?"
"Dr kom geen geluid uit!"
"Zozo, dat is niks fraai, is het wel?"

Sorry, niet onaardig bedoeld, TS.

Plant
15 augustus 2012, 17:19
Ik niet hoor!

Leve het moderne onderwijs ;) Zelfs dat leren ze niet meer.

Op de lagere school zaten we tijdens de handenarbeid lessen klassikaal met 150 Watt kachelpoken, soldeertin, S-39 vloeimiddel of blikjes met van dat zwarte vet al dampen opsnuivend te solderen. Toen was dat net als roken nog gezond :D

Tja, nu kan de jeugd niet eens meer een jack aansluitinkje solderen... ~zucht~

jan jansen
15 augustus 2012, 18:54
Tja, nu kan de jeugd niet eens meer een jack aansluitinkje solderen... ~zucht~[/QUOTE]

toch knap dat een diagnose op afstand gemaakt wordt hoor....er zijn legio mogelijkheden waardoor hij het af en toe niet doet.
Op zich is er helemaal niets met een aldi,kijkshop of wat voor goedkope gitaar dan ook. Een ieder is ooit begonnen en een goedkope is dan de duurste die er is. Als het niet lukt met spelen ben je relatief goedkoop uit. Volgens mij heeft ieder gastje hier met commertaar gelijk begonnen met een Fender telecaster van tig duizend euro.....!Puntje bij paaltje spelen velen hierzo met een tig hands gitaar.

En tja vroeger was alles beter...(jaja zei opa met een versleten rug,knieen,een dubbele bril en een gehoorapparaat)...!!

Laat een ieder eens in zijn waarde!!!!

bass blom
15 augustus 2012, 18:59
een half jaar is toch heel wat voor iets uit de supermarkt :D

bertje1
15 augustus 2012, 19:03
Mijn aldi strat klinkt nog steeds heel goed .Ontstemd nauwlijks en nummers van b.v. lou Reed klinken geweldig met deze gitaar

mesaman
15 augustus 2012, 21:45
mooi om kapot te beuken! maar dat is wel met meer dingen zo toch?

Plant
15 augustus 2012, 22:49
toch knap dat een diagnose op afstand gemaakt wordt hoor....er zijn legio mogelijkheden waardoor hij het af en toe niet doet.
Op zich is er helemaal niets met een aldi,kijkshop of wat voor goedkope gitaar dan ook. Een ieder is ooit begonnen en een goedkope is dan de duurste die er is. Als het niet lukt met spelen ben je relatief goedkoop uit. Volgens mij heeft ieder gastje hier met commertaar gelijk begonnen met een Fender telecaster van tig duizend euro.....!Puntje bij paaltje spelen velen hierzo met een tig hands gitaar.

En tja vroeger was alles beter...(jaja zei opa met een versleten rug,knieen,een dubbele bril en een gehoorapparaat)...!!

Laat een ieder eens in zijn waarde!!!!

1) ik reageer op een reaktie, niet rechtstreeks aan Jeffrey. En excuses als iemand denkt dat ik hem / haar niet in z'n waarde laat :makeup:

2) Jeffrey schrijft dat de output van z'n gitaar los zit. Diagnose op afstand of niet, dit is toch als eerste verdacht en is logischerwijs oorzaak van z'n probleem.

3) Ik schrijf nergens dat er aan een Aldi / Kijkshop gitaar wat dat betreft iets mis is, bij een Fender of Gibson kan een jack output net zo goed losraken. En ook ik ben op brandhout begonnen ja. Maar het is wel handig als iemand nog enig inzicht heeft, de link legt en zo'n simpel probleem zelf kan oplossen i.p.v. direkt naar een techneut te hoeven stappen die voor het oplossen van het probleem net zoveel rekent als het hele starterpakket nieuw heeft gekost of het dan maar meteen weg te gooien.

4) Ik zeg niet dat vroeger alles beter was, maar vind wel dat dit soort handvaardigheid nog gewoon op school geleerd moet worden. Ga maar eens op het werkbank topic kijken hoeveel (jonge) gitaristen al dan niet met technische achtergrond effekt-kitjes bestellen en aan de slag gaan. Je moet dit ook anno 2012 gewoon kunnen. Ik ben geen geen opa (43 :sssh: ) met een hang naar vroeger, maar reëel.

5) Tip voor alle (startende) gitaristen: Als er bij de Aldi / Kijkshop een keer een soldeerboutje met een rolletje tin in de aanbieding ligt, doe jezelf een lol en koop die dan ook :D

guitarkid
16 augustus 2012, 10:44
5) Tip voor alle (startende) gitaristen: Als er bij de Aldi / Kijkshop een keer een soldeerboutje met een rolletje tin in de aanbieding ligt, doe jezelf een lol en koop die dan ook :D

Kijk, da's een tip, daar heb je wat aan! :ok:
Verder ga ik me inhoudelijk niet meer bemoeien met deze topic, want dat heb ik al genoeg gedaan in dit topic:
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?115248-Lidl-Giant-en-Aldi-aanbiedingen&highlight=aldi

JGD
16 augustus 2012, 11:59
en nummers van b.v. lou Reed klinken geweldig met deze gitaar

maar ja, wie wil die nu spelen.....

Harry
16 augustus 2012, 12:03
sowieso bertje1, dat had je zelf ook wel kunnen bedenken.

Midwolda
16 augustus 2012, 12:04
maar ja, wie wil die nu spelen.....

Visjes... :seriousf:

guitarkid
16 augustus 2012, 12:22
Visjes... :seriousf:

Nou, draai de beide live-platen uit mid 70s nog maar eens, met het onvolprezen duo Steve Hunter en Dick Wagner op gitaar....!
Erg goed! Vicious idd! ;)

Midwolda
16 augustus 2012, 12:32
Ik heb alleen deze

http://4.bp.blogspot.com/_T6h4XunOytc/ScfOULPG_WI/AAAAAAAAADE/wMj7mIjX_As/s400/loureed.jpg

en deze

http://www.connollyco.com/discography/lou_reed/walk_hi.jpg

ELPEE's he... ga ze meteen draaien! Lekkâh!

guitarkid
16 augustus 2012, 14:57
Ik heb alleen deze
ELPEE's he... ga ze meteen draaien! Lekkâh!

"Lou Reed Live" is echt fantastisch, maar je moet ook echt "Berlin" in je collectie hebben!

Hendriks
16 augustus 2012, 15:00
"Lou Reed Live" is echt fantastisch, maar je moet ook echt "Berlin" in je collectie hebben!

Ergens in de jaren 70 in de Evenementenhal .Was jij er ook bij?

Harry
16 augustus 2012, 15:00
Berlin vind ik dan weer een saaie kitsch-plaat, ben meer van de rocker Lou Reed. Het intro van de live-plaat is pure kunst, al doet Reed daar zelf niet echt aan mee.

aaronstonebeat
16 augustus 2012, 15:30
Ik mag Lou Reed ook graag horen, vooral zijn oude meuk van begin jaren '70. 'Live' heb ik niet, wel 'Rock 'n Roll Animal' (dat is van hetzelfde concert). Die plaat begint met een intro van Wagner en Hunter. Dat intro gaat over in het intro van Sweet Jane - je hoort aan het applaus dat Reed opkomt en zich laat bejubelen - eerst acht maten de akkoorden en dan zet Wagner (meen ik) een solo in over de volgende acht maten op dezelfde akkoorden; dat zou je althans verwachten maar al in de achtste maat snijdt ome Lou de solo de pas af door (naar mijn stellige indruk nog steeds na al die jaren) een maat te vroeg in te vallen, en natuurlijk een beetje vals.

Sorry dat ik even mee afdwaal ;)

EDIT:

Voor wie het zelf wil beoordelen:


http://www.youtube.com/watch?v=7FdWPeHFAMk

Lou begint op 3:52; een seconde of vier te vroeg.

Midwolda
16 augustus 2012, 15:32
Ja, on-topic maar weer.
Beter een Aldi-gitaar in de hand dan tien Fenders aan de overkant.
Is die input nou al gemaakt?

Tabula Rasa
16 augustus 2012, 17:42
Ben van mening, net als Plant dat een paar draadjes solderen gewoon in het onderwijs hoort te zitten. Heb zelf totaal geen technische achtergrond. Met wat zoek en leerwerk op internet en in de bieb (zo'n pand waar je vroeger boeken kon lenen, soort Moviemax, maar dan met boeken) toch al flink wat gitaren, pedaaltjes en versterkers gebouwd.

tip: als je bang bent maak je foto's van iedere stap en als een schroef, boet of moer veel kracht vraagt... Dan is het mogelijk foute boel en ga je je verdiepen.

Jilles
16 augustus 2012, 21:31
Mee eens! Ik hoor ook vaak zat mensen die niet eens een jackplaatje los durven te schroeven. Je kunt het toch altijd weer terugschroeven?! Kijk, dat je aan de trussrod klooien eng vind snap ik natuurlijk wel...maar een plastic plaatje even loshalen om te kijken.. :???::???: gewoon doen!

B-stone
18 augustus 2012, 01:41
Mee eens! Ik hoor ook vaak zat mensen die niet eens een jackplaatje los durven te schroeven. Je kunt het toch altijd weer terugschroeven?! Kijk, dat je aan de trussrod klooien eng vind snap ik natuurlijk wel...maar een plastic plaatje even loshalen om te kijken.. :???::???: gewoon doen!

We hebben het hier wel over een metalen plaatje hè! :D

Jilles
18 augustus 2012, 03:32
Ai.. Dat gaat dan wel een stukje lastiger worden ben ik bang.. :seriousf:

Jeffrey Kroonenberg
18 augustus 2012, 18:35
Ik heb hem vast gedraaitje en hij doet het weer:cooler:
Allen nu ruist ie vet veel:$

the sure thing
20 augustus 2012, 08:13
Op de lagere school zaten we tijdens de handenarbeid lessen klassikaal met 150 Watt kachelpoken, soldeertin, S-39 vloeimiddel of blikjes met van dat zwarte vet al dampen opsnuivend te solderen. Toen was dat net als roken nog gezond :D ~

Lachuh! Deden wij vroeger ook. Zowel op de lagere als middelbare school... Toen niet wetende dat ik later nog verl zou braaien: patchkabels, speakers aansluiten, enz

Jasper.
20 augustus 2012, 10:16
Tsja, ik heb het nog wel op de middelbare gehad. Maar of het nou zo nodig is. Hoeveel procent van de volwassen mensen hoeft er nog te solderen in zo'n wegwerpmaatschappij. Alles kan voor een prikje weer vervangen worden. Hier op het forum zitten een paar gitaristen die veel solderen, maar verder is het ook niet zo nodig. En zou je het wel willen doen, dan is het jezelf ook erg gemakkelijk aan te leren.

FruscianteFan
20 augustus 2012, 12:00
Ik heb solderen ook pas geleerd ruim nadat we techniek hadden op school. Maar hey, je krijgt wel meer dingen waar je zelf niet zoveel mee hebt, dat heet algemene ontwikkeling.

Grappig genoeg heb ik wel leren solderen op school, maar dat was voor ons profielwerkstuk.

Anyway, ontopic. Ruis is vervelend. Kan zijn dat de kabel brak is, kan zijn dat er tijdens het vastzetten van de output een draadje is losgeraakt?

Harry
20 augustus 2012, 12:20
Ik mag Lou Reed ook graag horen, vooral zijn oude meuk van begin jaren '70. 'Live' heb ik niet, wel 'Rock 'n Roll Animal' (dat is van hetzelfde concert). Die plaat begint met een intro van Wagner en Hunter. Dat intro gaat over in het intro van Sweet Jane - je hoort aan het applaus dat Reed opkomt en zich laat bejubelen - eerst acht maten de akkoorden en dan zet Wagner (meen ik) een solo in over de volgende acht maten op dezelfde akkoorden; dat zou je althans verwachten maar al in de achtste maat snijdt ome Lou de solo de pas af door (naar mijn stellige indruk nog steeds na al die jaren) een maat te vroeg in te vallen, en natuurlijk een beetje vals.

Sorry dat ik even mee afdwaal ;)

EDIT:

Voor wie het zelf wil beoordelen:


http://www.youtube.com/watch?v=7FdWPeHFAMk

Lou begint op 3:52; een seconde of vier te vroeg.

sorry, weer off topic, maar deze bedoel ik dus. Vlak ook de bassist niet uit, die doet hier ook geweldige dingen!

Plant
20 augustus 2012, 12:25
Hoeveel procent van de volwassen mensen hoeft er nog te solderen in zo'n wegwerpmaatschappij. Alles kan voor een prikje weer vervangen worden.

Als je zelfs een Aldi gitaar al wegwerpt omdat er een draadje is losgeraakt... :???:
edit: dan koop je er zeker ook geen nieuw setje snaren voor, maar vervang je meteen de hele gitaar ;)

On-topic: Ik denk dat Jeffrey geen ruis maar brom bedoelt. Misschien is een aardedraad losgeraakt?

gerritje tralalalala
21 augustus 2012, 10:59
Toch even terugkomend op dat solderen op school enzo.

Ik heb in een vrij recent verleden (ben nu 21) toch echt nog "leren" solderen op school ook met een soort van 120 Watt bouten en met lekker dampend vloeimiddel, ik geloof dat ze vlak voor ook dit niet meer mocht een levenslange voorraad flesjes van die troep ingeslagen hadden :sssh:. Anyway daar zal het denk ik niet aan liggen, het is uiteindelijk gewoon wat je er zelf mee doet. Ik vind het wel mooi om zo een beetje aan te kloten en zelf pedaaltjes en die hele reut in elkaar te knutselen. Ik moet zeggen dat ik, al zeg ik het zelf, toch wel behoorlijk technisch aangelegd ben.

En dat verhaal van vroeger was alles beter zal toch echt wel meevallen, met dit verschil dat er "vroeger" geen gitaarnet was waar iedereen ook maar voor het minste of geringste probleempje ging informeren hoe je precies zo'n soldeerbout vast moet houden.

Maar dit zijn mijn 2 centen maar.