PDA

View Full Version : upgrades aria pro II strat



bagheera
14 augustus 2012, 23:38
Hallo iedereen ,

lang geleden dat ik hier nog ben geweest je weet wel het leven komt soms in de weg te staan maar ik heb hier altijd veel hulp gekregen : zitten bassbich , ibanez666 mrfingers , macwilliams hier nog dat waren toen zo een beetje de meest frequente bezoekers van dit forum .
dat terzijde natuurlijk

Ik heb een oud project opnieuw opgepakt
http://i40.photobucket.com/albums/e232/bagheeraguitar/IMG_0113.jpg
zo ver zit ik nu dus joh suhr pickups en een nieuwe slagplaat
het uitzicht vind ik wel leuk maar de klank mist nog iets
nu weet ik heel erg goed dat je van een goedkope gitaar nooit een super gitaar kan maken ongeacht hoeveel euros je ertegenaan gooit maar het moet toch beter kunnen
de post kraken , de trem klinkt niet super de stemmechanieken zijn ook niet wat ze moeten zijn.
De technische kant van de zaak is nooit zo men forté geweest er is zoveel op de markt alles is zo bepalend voor de kalnk

Ik zoek nu dus goeie potmeters , goeie stemmechanieken die er ook nog leuk uitzien , en mogelijk een goeie trem-arm nieuwe volumeknop die kraakt ook

de stemmechanieken : ik vind deze er wel leuk uitzien maar zijn ze ook goed
http://www.musicstore.de/nl_NL/NLG/Gitaren/Guitar-parts/Kluson-Vintage-Strat-6L-nickel-Kluson-style/art-GIT0001086-004

Ik kijk uit naar jullie raad help me een beetje op weg , als het helpt ik ga voor een warm geluid een beetje bluesy jazzy maar met een beetje funk er in.
dit was wel altijd al mijn forté heel vage beschrijvingen

Braindead
15 augustus 2012, 00:03
Vette slagplaat! Waar komt die vandaan?

Anyway: van bassbich en ibanez666 (of zit i6 er nou wel?) zou ik het niet durven zeggen maar die andere 2 wel.

Wat betreft je plannen zou ik qua stemmechanieken eerder gaan voor een bekend merk dat zijn sporen heeft verdiend. Sperzel of Schaller en dan meteen (zwarte) locking tuners nemen. Van Schaller weet ik dat je eventueel de knoppen nog kan vervangen voor andere kleuren e.d. (in het geval je je nog mocht bedenken). Kost wel het een en ander maar die optie is er dan. Tremoloarm maakt niet veel uit. Qua potmeters kunnen anderen je hier beter van dienst zijn. Cts potmeters zijn wel okay dacht ik.

bagheera
15 augustus 2012, 00:21
bedankt man ga ik zeker eens bekijken
die slagplaat heb ik voor 5 EUR gekregen bij Leo caerts , in leuven , die had hij nog in zen rommelhok liggen ik vond hem geweldig
Ik heb denk ik een halfjaar naar een mooie plaat gezocht dan deze gevonden ben er nog steeds gek op
Op het podium in blauwe of rode lichten komt hij geweldig uit maar klinken dan weer iets minden nu neem ik hem niet meer mee

Braindead
18 augustus 2012, 17:55
By the way, ik bedenk me ineens dat als het echt helemaal niet wil vlotten met je sound dat je dan ook nog voor emg's kan gaan. Die kicken zelfs een wat slappe gitaar er wel doorheen. Echter kan ik me voorstellen dat je het eerst met passieve wilt proberen.

no 1 hops
19 augustus 2012, 11:22
suhr pups zijn toch niet de minsten dus ik zou gewoon de hele electronica vervangen.
goede potmeters (check bij suhr ook even de ohmse waarde die deze pups nodig hebben)
nieuwe schakelaar en jack en ook het draad ,want die kan wel geoxideerd zijn in de jaren.

bagheera
21 oktober 2012, 14:59
suhr pups zijn toch niet de minsten dus ik zou gewoon de hele electronica vervangen.
goede potmeters (check bij suhr ook even de ohmse waarde die deze pups nodig hebben)
nieuwe schakelaar en jack en ook het draad ,want die kan wel geoxideerd zijn in de jaren.

ok laat ik dat dan maar doen ! Bedankt voor de tip

frekie
21 oktober 2012, 15:30
Tuners: Gotoh. Trem: Wilkinson Vintage. Pots: CTS of als 5 euro p.s. je te gek wordt: grote Japanse Alpha pots 250 K.