PDA

View Full Version : Advies over loopers



THOrange
14 augustus 2012, 22:18
Hallo,

Ik ben momenteel met mijn leraar bezig met lessen improvisatie. Nu, om dat thuis te oefenen raadt hij mij aan om eerst de riff op te nemen, zodat ik dat als begeleiding voor mezelf kan gebruiken. Dat doe ik nu via Audacity. Ik ben momenteel ook aan het rondkijken voor een Mac, zodat ik GarageBand kan gebruiken.

Het probleem is dat ik niet tevreden ben over de kwaliteit waarin ik opneem. Dit komt natuurlijk door de slechte kwaliteit van mijn microfoon.

Hij heeft me dan ook aangeraden om het via een looper te doen, al had hij me wel verwittigd dat dit een aardige duit kan kosten.

Hijzelf sprak over een Boss RC-30, omdat hij die ook zelf heeft. Ik was eraan verkocht toen ik hem bezig zag, maar na prijzen op te zoeken vind ik 330 euro nogal veel.

Mijn vraag was nu of ik voor een lagere prijs ook degelijke kwaliteit heb. Omdat ik er niets van ken, vraag ik het ook liever, want ik zie er van bijvoorbeeld Vox staan op Thomann.de, voor een kleine 150 euro, maar ik ken de verschillen niet en weet ook niet waar ik een goede koop aan doe.

Zou iemand mij hier wat in kunnen begeleiden aub?

Alvast bedankt :rockon:

HaroldA
14 augustus 2012, 22:59
2e hands RC-2? Moet voor €110-125 te krijgen zijn.

cetse
15 augustus 2012, 00:29
Wat ik persoonlijk zou doen in plaats van voor loopers te kiezen is een podstudio GX kopen (is de opvolger van toneport).
Het is een audio interface die je via usb aan je pc aansluit met enkel een jack ingang en een mini-jack uitgang. Je installeert de software op je pc, plugt je jack in en steekt je speakers in de mini jack aansluiting. Je kiest via de software een mooi versterkermodel uit en je neemt op in audiacity. De klanken die je hebt zijn naar mijn mening meer dan degelijk.
Het kost in België 88 euro, dus het zal je een hoop geld besparen ;)