PDA

View Full Version : Advies over loopers



THOrange
14 augustus 2012, 22:18
Hallo,

Ik ben momenteel met mijn leraar bezig met lessen improvisatie. Nu, om dat thuis te oefenen raadt hij mij aan om eerst de riff op te nemen, zodat ik dat als begeleiding voor mezelf kan gebruiken. Dat doe ik nu via Audacity. Ik ben momenteel ook aan het rondkijken voor een Mac, zodat ik GarageBand kan gebruiken.

Het probleem is dat ik niet tevreden ben over de kwaliteit waarin ik opneem. Dit komt natuurlijk door de slechte kwaliteit van mijn microfoon.

Hij heeft me dan ook aangeraden om het via een looper te doen, al had hij me wel verwittigd dat dit een aardige duit kan kosten.

Hijzelf sprak over een Boss RC-30, omdat hij die ook zelf heeft. Ik was eraan verkocht toen ik hem bezig zag, maar na prijzen op te zoeken vind ik 330 euro nogal veel.

Mijn vraag was nu of ik voor een lagere prijs ook degelijke kwaliteit heb. Omdat ik er niets van ken, vraag ik het ook liever, want ik zie er van bijvoorbeeld Vox staan op Thomann.de, voor een kleine 150 euro, maar ik ken de verschillen niet en weet ook niet waar ik een goede koop aan doe.

Zou iemand mij hier wat in kunnen begeleiden aub?

Alvast bedankt :rockon:

HaroldA
14 augustus 2012, 22:59
2e hands RC-2? Moet voor €110-125 te krijgen zijn.

cetse
15 augustus 2012, 00:29
Wat ik persoonlijk zou doen in plaats van voor loopers te kiezen is een podstudio GX kopen (is de opvolger van toneport).
Het is een audio interface die je via usb aan je pc aansluit met enkel een jack ingang en een mini-jack uitgang. Je installeert de software op je pc, plugt je jack in en steekt je speakers in de mini jack aansluiting. Je kiest via de software een mooi versterkermodel uit en je neemt op in audiacity. De klanken die je hebt zijn naar mijn mening meer dan degelijk.
Het kost in België 88 euro, dus het zal je een hoop geld besparen ;)
Als het dat is wat je wil natuurlijk he, als je per se een looper wil, moet je zeker dit niet gaan kopen. Een looper kan bijvoorbeeld ook handig zijn voor live.

peter_heijnen
15 augustus 2012, 09:23
Ik was eraan verkocht toen ik hem bezig zag, maar na prijzen op te zoeken vind ik 330 euro nogal veel.
Dan ben je dus nog niet verkocht! :)

Je kunt anders ook even kijken hoe veel sample/loop/delay tijd je denkt nodig te hebben. Wil je echt schemaatjes kunnen opnemen, heb je veel loop tijd nodig en dat kost geld. Voor minder heb je al delay pedalen die geen lange loop tijd hebben, maar dat is prima om een leuke riff mee op te nemen om daar over heen te kunnen pielen.

Il_Falco
15 augustus 2012, 20:40
Dan ben je dus nog niet verkocht! :)

Je kunt anders ook even kijken hoe veel sample/loop/delay tijd je denkt nodig te hebben. Wil je echt schemaatjes kunnen opnemen, heb je veel loop tijd nodig en dat kost geld. Voor minder heb je al delay pedalen die geen lange loop tijd hebben, maar dat is prima om een leuke riff mee op te nemen om daar over heen te kunnen pielen.

+1: Ik gebruik de hardwire delay hiervoor.

mesaman
15 augustus 2012, 21:46
gewoon even in zelfbouw topic openen, loopers zijn te voorkomen door niet te veel lak tegelijk te gebruiken, gelijkmatig te verven/spuiten. wie weet krijg je nog meer tips!


oja, ik lees nooit.

HaroldA
15 augustus 2012, 21:49
gewoon even in zelfbouw topic openen, loopers zijn te voorkomen door niet te veel lak tegelijk te gebruiken, gelijkmatig te verven/spuiten. wie weet krijg je nog meer tips!


oja, ik lees nooit.

Nee, dat zijn lopers, niet loopers. Loopers gebruik je om 1 of meerdere effecten uit je keten te schakelen. :cooler:

humbucker
16 augustus 2012, 09:42
Haphaphaphap

Pakie
16 augustus 2012, 11:14
Als het een truukje is wat je voor korte tijd gaat gebruiken, dan zou ik een zo simpel mogelijk apparaat nemen.
Een Akai Headrush II bijvoorbeeld zie ik 2e hands nog welens voor zo'n 90 euro gaan.
Heel simpel apparaat en je kunt hem ook nog als Tape Echo/elay gebruiken.
Enige nadeel is dat ie (een klein beetje) ruis geeft.
Maar voor oefeningen gewoon perfect !

THOrange
16 augustus 2012, 13:51
Tgoh, ik denk niet dat ik het voor korte tijd ga gebruiken. Het meeste van de tijd speel ik alleen, dus ik denk dat het wel handig zal blijven. Maar misschien is 1 opgenomen track wel genoeg, dus ik denk dat ik voor de RC-3 ga gaan. Die kost 199 euro. Ik heb het namelijk niet op tweedehands spullen.

Heb ook gelezen dat die Boss-pedaaltjes een USB-aansluiting hebben, dus de riffs kunnen op de computer gezet worden ook.

Bedankt allemaal!

SnoopWinckel
23 augustus 2012, 12:49
Tgoh, ik denk niet dat ik het voor korte tijd ga gebruiken. Het meeste van de tijd speel ik alleen, dus ik denk dat het wel handig zal blijven. Maar misschien is 1 opgenomen track wel genoeg, dus ik denk dat ik voor de RC-3 ga gaan. Die kost 199 euro. Ik heb het namelijk niet op tweedehands spullen.

Heb ook gelezen dat die Boss-pedaaltjes een USB-aansluiting hebben, dus de riffs kunnen op de computer gezet worden ook.

Bedankt allemaal!
Ik heb dit topic wat laat gevonden, dus mijn excuses als indien advies als vijgen na Pasen komt.
Zelf heb ik dit pedaaltje gekocht x maanden geleden:
http://a1.images6.thomann.de/pics/prod/243160.jpg
De Digitech JamMan Stereo (http://www.thomann.de/nl/digitech_jamman_stereo.htm).
Deze heeft ook een USB aansluiting en kan uitgebreid worden met extra geheugenkaartjes.
Allesinds een stuk goedkoper dan vergelijkbare Boss pedalen.

Ik heb deze gekocht voor gelijkaardige reden als jij, om mijn improvisaties wat te oefenen.