PDA

View Full Version : Recording voor de beginner, hoe en wat?



Tunic
14 augustus 2012, 14:12
Beste mensen,

De zoekfunctie levert niet het gewenste resultaat, vandaar de volgende vraag aan jullie experts. Sinds kort ben ik wat bezig met recording, vooral via de USB port van mijn Fender Mustang. Clean op zich een redelijk geluid, overdrive natuurlijk erg slecht, dun, iel, hoe je het maar wilt noemen.

Vroeger (in de vorige decade) nam ik altijd op met een mic, een mengpaneeltje ertussen en zo rechtstreeks in de line-out van mijn pc. Dat was een prima oplossing. Die spullen heb ik echter allang van de hand gedaan.

Nu ben ik dus op zoek naar een redelijke methode om op te nemen. Ik gebruik het puur voor demo doeleinden, dus het hoeft niet hoogwaardig te zijn.

Ik had het idee om een condensator mic. aan te schaffen, in combinatie met een di-box en die rechtstreeks (of eventueel via een mengpaneeltje, is dat dan nog nodig?) in mijn pc te pluggen.

Of zijn er met de hedendaagse technologieën van mijn mustang nog betere oplossingen (ik kom bijv. ook USB bakjes tegen).

Alvast bedankt voor de bijdragen!

muziekschuur
14 augustus 2012, 14:13
Guitar rig 5 op je ASIO signaal vanuit de Fender Mustang...

Terminus
14 augustus 2012, 20:01
Vervorming heel slecht? Ik zou eerst de handleiding lezen want ik heb best redelijke geluiden uit de Mustang horen komen.

Een DI-box heb je niet nodig, maar een goede geluidskaart is aan te raden als je echt geen gebruik wilt maken van de Mustang. Van ingebouwde geluidskaarten wordt niemand vrolijk.