PDA

View Full Version : Ibanez Performer reeks eind jaren 70



JaKemp
13 augustus 2012, 19:38
Dag allemaal,

Ik ga binnenkort waarschijnlijk een Ibanez PF 100 gitaar kopen. De gitaar is van 1979 en in 'gebruikte' staat laten we zeggen ;) Het is het instapmodel van de Performer reeks, je hebt PF100, PF200, PF230 (3 humbuckers), PF300 en PF400. Stuk voor stuk vind ik het prachtige gitaartjes, het zijn Les Paul modellen maar toch net wat anders. Massief stuk mahonie met een plain birch top en een bolt-on neck, de hogere modellen hebben een set neck. Ik zat al zolang te GASsen op de Performers dat ik deze niet kon laten schieten!

Maar ik wou toch even polsen of ik hiermee een goede koop doe, heeft er iemand ervaring met de Performer reeks van Ibanez uit eind jaren 70? Misschien meer bepaald zelfs met de PF100?

Deel uw ervaringen en gedachten zou ik zeggen!

harrie-beton
13 augustus 2012, 20:22
Belangrijk, wat betaal je ervoor?

JaKemp
13 augustus 2012, 20:50
Belangrijk, wat betaal je ervoor?

De prijs is zeker geen struikelblok zal ik zeggen, maar gooi ik liever niet op het internet omdat dat niet zo interessant is bij het eventueel doorverkopen ;)

De prijs is geen probleem, ik was enkel nieuwsgierig naar ervaringen en of ze kwalitatief iets 'waard' zijn...

Heb jij misschien enig idee voor welke prijs ze zoal van eigenaar wisselen?

Plant
13 augustus 2012, 21:02
Je gaat er dus nu al vanuit dat je haar doorverkoopt. En je wilt dus nu weten wat je er zelf voor kunt vragen zodat je geen buil valt aan de aanschaf ;)

nou, succes...

JaKemp
13 augustus 2012, 21:29
Je gaat er dus nu al vanuit dat je haar doorverkoopt. En je wilt dus nu weten wat je er zelf voor kunt vragen zodat je geen buil valt aan de aanschaf ;)

nou, succes...

Helemaal niet... Zoals ik al zei interesseert de prijs me niet zo maar zou ik liever wat ervaringen horen met de Performer reeks ;)
Daarom dat ik in mijn openingspost al niks zei over prijs of waarde, maar over ervaringen delen!

Het feit is dat ik graag af en toe een nieuw gitaartje koop met een klein budget, dat dan vaak later moet plaatsruimen als ik weer zin heb in wat anders. En uiteraard wil ik bij doorverkoop me geen buil vallen, lijkt me vrij vanzelfsprekend, niet dan? En toen harrie-benton erover begon wou ik wel eens weten of ik me nu een buil ging vallen of niet...

Heb gewoon al slechte ervaring gehad met mensen die me verwijten dezelfde prijs te vragen als dat ik een gitaar gekocht heb, en dat het allemaal zo niet werkt en dat alles om de muziek draait en blablablabla... Terwijl winst maken hélemaal mijn doel niet is! Daarom zeg ik hem liever niet in het openbaar ;)

joske_niet_van_Gert
15 augustus 2012, 18:34
pf300 rockt
pf100 ..ckt
(niet dezelfde letters :sssh:)
bijna zelfde woordje wereld van verschil.
neen misschien niet zo drastisch maar de pf300 is standard een zeer leuke gitaar (prijs kwaliteit top)
de pf100 heeft standard wat gebreken , matige pickups en slechte tuners , je ziet ze dan ook vaak omgebouwd met Duncans en Schallers.
IMO beste ibanez les paul zijn nog steeds de vroege deluxe en customs .
prijs ?
ergens rond de 150 max 200 euro , maar als je die dan moet ombouwen, kom je al snel boven de 300 euro
en met wat geduld vind je waarschijnlijk wel een pf300 of deluxe custom voor die prijs.
vorig jaar nog een "gesnorde" pré LS goldtop custom gekocht voor 320 euro met originele koffer, binding had wel wat blutsjes , maar verder origineel met een vet :lp:. geluid
dus geldgewin ? als die heel goedkoop is misschien. (dus wat kost die ?)
voor zelf te houden, als die minder als 200 euro staat (en je niet wakker ligt wat te knutselen), zou ik zeggen ga er eens opspelen want niet elke gitaar speelt of klinkt hetzelfde (allez wat voor een dom cliché haal ik hier nu boven) :cooler:

joske_niet_van_Gert
15 augustus 2012, 18:43
voila op MP staat er een deluxe voor vraagprijs 400 euro hoogste bod 200 euro

nu misschien niet direct de custom die ikzelf zou kopen want is een beetje aan omgebouwd.

maar denk dat mijn redenering wel een beetje opgaat :satisfie:

JaKemp
15 augustus 2012, 19:33
...ergens rond de 150 max 200 euro...

Gelukkig dat ik dan heb beslist om het niet te doen! Hij vroeg er €300 voor maar had gesproken over €250... Er speelden nog wel wat andere factoren mee om te beslissen om het niet te doen maar kom.

Ben al lang aan het uitkijken naar een Ibanez Les Paul maar het valt wat tegen om een mooi exemplaar te vinden waar er geen €1000 voor wordt gevraagd vanwege Lawsuit toestanden of zoiets :dontgeti:

Weer wat wijzer geworden over de Ibanez Les Pauls dus bedankt!!



PS Mooie Custom maar ik zou ook liever gaan voor een gitaar in originele toestand, én ik woon in centrum België dus Friesland is me iets te ver!

joske_niet_van_Gert
15 augustus 2012, 20:41
Staat er ook eentje op eBay Duitsland, wat lijkt originele custom
Staat op 150'euro,met 3dagen te gaan, eens kijken wat die gaat?

JaKemp
15 augustus 2012, 20:56
Staat er ook eentje op eBay Duitsland, wat lijkt originele custom
Staat op 150'euro,met 3dagen te gaan, eens kijken wat die gaat?

Waaaw, dat is wel een erg mooie ! :mmmm:

Zijn die 2 switches tussen de tone en volume knoppen wel origineel?

Als er zo een in België opduikt voor €150 is ze van mij !!

joske_niet_van_Gert
15 augustus 2012, 21:30
Nee denk het niet.
Ze hebben wel een reeks gehad met 3 of 4 switches maar das een dikkere les Paul .
Maar 1000 euro voor een ibanez , heb ik toch nog niet gezien hoor.

JaKemp
16 augustus 2012, 10:46
Die 1000€ was natuurlijk bij wijze van spreken... Ben gewoon al vaak tegengekomen dat ze opeens veel meer denken kunnen te vragen omdat het van voor de lawsuit met Gibson was...

Achja ik zal wel geduldig blijven uitkijken! ;)