PDA

View Full Version : Draadloze koptelefoon



RedBuell
12 augustus 2012, 23:49
Ik hoop dat hij hier goed staat:

Ik ben op zoek naar een draadloze hoofdtelefoon om te gebruiken op mijn iPhone met iRig.
Momenteel gebruik ik in ear dopjes van Beyerdynamics maar vind het niet prettig omdat het snoer in de weg zit. Nu zit ik wat reviews te lezen en oa Sennheiser komt steeds erg goed uit de reviews maar dat is als je er gewoon muziek mee luistert maar bij bijvoorbeeld de RS 170 schijn je toch wel wat last van latency te hebben.

Ik ben dus op zoek naar een goede draadloze oplossing voor het thuis oefenen mbv mijn iPhone/iRig en een hoofdtelefoon, budget wat ik er aan wil besteden is max € 150,- maar weet niet of dat een reëel budget is.

Sj03rd
13 augustus 2012, 13:01
Je zit hier denk ik niet echt op te wachten maar al geprobeerd om je snoer gewoon op je rug te doen? Net als bij in-ear monitoring?? Heb je nergens last van lijkt me...

Kingfisher
13 augustus 2012, 13:37
1. Cheap: Koop een verlengkabel voor de koptelefoon.
2. Beter: Oordopjes zijn eigenlijk kut om gitaar mee te spelen, de klank is beter met een over-ear. Koop een goed over-ear én een verlengkabel
3. Een draadloze headphone geeft veel ruis. Hmm kan iRig en een bluetooth headphone terzelfdertijd?

Trouwens, de geluidskwaliteit van iRig is echt slecht. je bent beter af met een connector die via de 30-pins gaat. Véééél minder ruis. Die van Line6 is nogal plastoc, maar je krijgt er wel iPOD bij.

RedBuell
13 augustus 2012, 15:36
Ik heb destijds zo'n iRig connector gekocht:

http://4.mshcdn.com/wp-content/uploads/2010/06/irig-plugged-in-640.jpg

Die nieuwere die je aan de onderkant kan inpluggen zijn dus beter?

Ik heb mijn iPhone altijd voor me liggen op tafel zodat ik hem makkelijk kan bedienen, dan heb ik het snoer van mijn in ear speakertjes onder de hals door in mijn oren. Als het snoertje de hals raakt dan geeft het snoertje de resonantie van de hals door wat erg irritant is. Tevens vind ik best onhandig die snoeren om me heen. Vandaar dat ik eigenlijk een draadloze oplossing zoek, dat er latency op zou treden had ik niet eens aan gedacht net zoals ruis wat dus ruis op ruis op ruis is (ruis uit de versterker, uit de connector en uit de draadloze verbinding)

Wat zou een goeie over of on ear koptelefoon zijn als ik voor bedraad met een verleng snoer ga en een andere connector? Misschien dan een optie om voor de Peavey kit te gaan?