PDA

View Full Version : Mr. Fingers & Bibi - Wish You Were Here



BibixMusic
11 augustus 2012, 14:48
Even een keer wat anders dan Adele... namelijk een cover van Lee Fields.
Soort uitdaging van Mr. Fingers, die alle instrumenten hier heeft ingespeeld.
Was echt supertof om met hem samen te werken!

Hier nog even de gear die hij heeft gebruikt:

Guitar: Fender 1962RI Telecaster, Labella 0.011 flatwound snaren, Fender '64 Vibroverb
Bass: Fender 1961 Precision Bass, Labella "Deep Talkin'" flatwound snaren, 1962 Ampeg B15-N
Hammond: 1965 Hammond M3 met Model25 Leslie.


http://www.youtube.com/watch?v=0wb8ClzkESM

MichaelSS
11 augustus 2012, 15:07
Gaaf hoor!

Ik neem niet aan dat dit professioneel is opgenomen? Dat verdient dit nummer wel, wordt het vast nog veel mooier van. Ook vind ik het jammer dat er geen echo achter je stem zit.

Voor de rest erg gaaf.

minoin
11 augustus 2012, 21:16
Kicke! Precies wat Michael al zegt; galmpje op de stemmen en het klinkt meteen anders.

Top die samenwerking op GN

BibixMusic
12 augustus 2012, 12:40
Thanks :D

Meneer Vingers heeft mijn stem zo gemixed, om zo'n 'oud' effect te krijgen (dus niet poppy met galm en echo erop), wat ikzelf ook wel goed bij dit nummer vind passen!
Het is wel even wennen ja, maar het heeft wel wat :)

beruk
12 augustus 2012, 12:55
Hier wordt ik héél erg vrolijk van! Goed! 1 en 1 is 3 dat werk. Lekker neo soul geluid. Intens gezongen, helemaal top!

barno
12 augustus 2012, 13:34
nice
er moet toch wel iets van room op de stem, nu hoor je te fel dat de zang overdub is en dat wil je net niet bij ouwe soul

Martin_
12 augustus 2012, 19:21
Mooi gedaan. Als ik het goed hoor, is er een tweede stem net na 1 minuut. Van wie is die dan?

Duhsjaak
13 augustus 2012, 07:18
Hi
Chique hoor.
Geen idee of je Li Edelkoort op TV hebt gezien gisteravond? Onder haar leiding is mijn jongste kind opgeleid. En hij kan daar nog steeds trots op zijn.
Een beetje maffe dame. Moet ook wel als je iets te melden wil hebben.

Zij had het uitgebreid over 'je verhaal vertellen' en 'story telling'. Dat is wat hier gebeurt.
De vrouw uit het lied is radeloos. Dat breng je feilloos voor het voetlicht.

Er is best iets voor te zeggen om zulke basale emoties helemaal kaal te presenteren. Luister maar eens naar Dyke & the Blazers, Sugar Pie Desanto....

Het enige puntje van aandacht zou ik de afstand vinden, die je tot aan je microfoon hebt aangehouden. Tenminste, ik vermoed dat dat het is. Dat je bij verschillende zangtracks verschillende afstanden tot je mic hebt aangehouden. Dan krijg je te maken met klankverschillen. Wordt proximity genoemd. De term mag je gelijk vergeten, als je het principe maar onthoud.

Dit is precies de magie waarop ik heb hoopte toen jullie samenwerking zich aftekende.
Een topprestatie!
Van jullie allebei hè....
Vriendelijke groet, Gus

Mr.Fingers
13 augustus 2012, 20:24
@Michael: de betere slaapkamervlijt in tweevoud :), het enige professionele van mijnen tweege was de koffie die ik dronk toen!
@Minoin, inderdaad, probleem is dat het met galm al direct "gemaakt" klinkt, erg kunstmatig en Beyoncé-like. Heb verscheidene dingen geprobeerd, maar het klinkt erg cheap!
@Barno: probleem is met de oude soul dat de stem echt IN de muziek zit, ik had eerst zo'n mix gedaan, maar dat is totaal niet verstaanbaar, en Bibi wou iets luider in de mix zitten, en dan krijg je toch gauw dat "overdub-gevoel". Als je hiernaar (http://www.youtube.com/watch?v=yd9AEGQkobc) luistert, merk je dat de stem kurkdroog is, maar echt IN de mix zit, je hoort soms dat de gitaar van Cropper en de snare van Jackson luider is dan wat Redding zingt.
@Martin, die is ook van Bibi (mij wil je echt niet in de buurt van een microfoon hebben), heb haar daar Phil Spectorgewijs toe gedwongen ;)
@Sjaak, het is inderdaad erg onregelmatig gezongen (wat niet slecht is), dus ik heb m'n peren wel gezien met de output constant te krijgen. Da's nog iets dat wel zal komen met de tijd, dat je zelf ongeveer weet hoe je door plaatsing en afstand een constant microfoonsignaal kunt krijgen.

Hieronder zie je de sessie, de lijnen die je in de tracks ziet, is het volumeverloop.
http://i528.photobucket.com/albums/dd324/williamsanders127/53c4d329.png


Verder ben ik absoluut geen held in mixen, dus als iemand zin heeft, bestanden zijn bij mij af te halen :)

barno
13 augustus 2012, 21:26
Bibi heeft natuurlijk niks te zeggen als jij producet hé, kiddin'
't probleem is niet zozeer gebrek aan galm op de stem maar het verschil met de reverb op de gitaar. Als je het één kamer gevoel wil moet er een overall room opzitten die carpetgewijs the euh ... room together tied.

ben ook geen held in mixen hoor. mss valt het wel met wat masteringtruukjes op te lossen

pasqual
13 augustus 2012, 23:16
Ik vind dat Barno hier gelijk in heeft: de instrumenten hebben een mooi warm geluid maar de stem is erg droog en zonder body. Een beetje galm op de juiste manier zal dit zeker goed doen. Ook clipt de stem op sommige punten.

Duhsjaak
14 augustus 2012, 13:20
Ik vind dat Barno hier gelijk in heeft: de instrumenten hebben een mooi warm geluid maar de stem is erg droog en zonder body. Een beetje galm op de juiste manier zal dit zeker goed doen. Ook clipt de stem op sommige punten.

Hi
Hier kan ik mij wel in vinden.

En dat clippen is voor mij onduidelijk waar dat zijn oorsprong vindt. Dat is jammer maar niet het eind van de wereld. In 'The Dolphins' van Tim Buckley hoor je ook dat ie de ingang helemaal plat zingt. Jammer maar kan gebeuren.

Is het een idee om PaulusdeBKB of Han S eens om hulp te vragen? Ik persoonlijk zou hopen op een technisch wat gebalanceerdere, niet teveel opgeleukte versie. Juist die hartverscheurende eenvoud doet het hem naar mijn smaak.

Meer in het algemeen: Dit is GN op zijn sterkst. Samen iets maken, wat je zelf misschien niet voor elkaar had gekregen.

Ik vind dit stellig één van de leukste posts dit jaar. Wie komt Mr. Fingers/Bibi te hulp?
Vriendelijke groet, Gus

minoin
14 augustus 2012, 22:56
Ik snap Mr.Fingers probleem met de galm, dat is vaak moeilijker dan men denkt. Maar als je met koptelefoon luistert, geloof je niet dat de zangeres en band in dezelfde ruimte staan en ik denk toch dat je dat wil. Met de juiste reverb-plugin kun je verschillende instrumenten in het ruimtelijke spectrum plaatsen. En dat hoeft niet minder rauw te klinken :)
Check het recording-forum voor de juiste tips. Maar eigenlijk zou ik er niet teveel energie in steken, de boel komt zo wel over hoor!

Mr.Fingers
14 augustus 2012, 23:08
En dat clippen is voor mij onduidelijk waar dat zijn oorsprong vindt
Die track heb ik zo gekregen, dus daar kon ik niets aan doen :D

Han S
14 augustus 2012, 23:35
Een galm kun je ook zodanig doseren dat hij niet opvalt en je kunt als je een goede galmbak hebt als een Lexicon PCM91 kiezen uit galmen welke ze 'coffin' hebben genoemd tot de St Paul's of St Peter's Cathedral en dan kun je ook nog bepalen op welke bank je zit van vooraan tot achteraan.

Ik kan me voorstellen dat je geen Andre Hazes en Frans Bauergalm wilt horen, maar een korte room of plate galm met smaak gedoseerd geeft je het gevoel dat je in een akoestisch goede ruimte staat te zingen. Helmaal kaal is onnatuurlijk omdat een richtinggevoelige microfoon waar je vlakbij staat te zingen niets van de ruimte meeneemt. De kunst is om een juiste galm zodanig te doseren dat hij niet opvalt, maar je wel meteen hoort dat je hem uitzet.

Veel galmplugs klinken redelijk matig tot volkomen kudt.

BibixMusic
15 augustus 2012, 10:50
Ik heb nu even ducktape op de vloer gedaan zodat ik steeds dezelfde afstand van de mic houd (dus dan is die onregelmatigheid weg).
Dat clippen snap ik niet, omdat ik vantevoren even op m'n hardst heb gezongen om te kijken of dat zou gebeuren...

Gisteren heb ik nog geprobeerd om het opnieuw op te nemen, maar ik heb nog last van mijn stem na de oude take.
Ik zing voor de rest ook nooit zo, dus dat is even wennen.

Misschien dat mijn broer even kan kijken naar de mix, hij is daar best handig in.
Mocht hij er ook niks meer van kunnen maken, zal ik 'm opnieuw inzingen.

Rinze
15 augustus 2012, 10:55
Ik ben geen zanger maar een goeie microfoontechniek houdt toch juist in dat je bij hardere passages meer afstand neemt van de mic? En als je dat goed doet dan blijft de klank ook constanter, toch?

Kim Wilson
15 augustus 2012, 11:13
Dat dacht ik ook. Bij een goeie zanger heb je bijna geen compressor-limiter meer nodig.

Han S
15 augustus 2012, 12:32
Klopt en Marco Borsato overdrijft daarin een beetje. Maar het maakt ook verschil of je een dynamische microfoon of een condensator gebruikt. De dynamische remt zichzelf en zal van zichzelf comprimeren als jet er echt bovenop gaat staan schreeuwen.

Maar met een richtinggevoelige microfoon moet je wel rekening houden met de proximity, wat Gus al aanhaalde. Dat houdt in dat je bovenop de microfoon een flinke laagboost hebt en hoe verder je er van af gaat, hoe dunner het gaat klinken.

BibixMusic
15 augustus 2012, 12:32
Ehm, nou weet ik het ook niet meer...

Gus zegt mij om gelijke afstand tot de mic te houden en William ook omdat ik onregelmatig zing volgens hem.
Jullie zeggen juist weer dat ik, als ik harder zing, afstand moet nemen en dus niet op gelijke afstand moet blijven (wat ik altijd al doe overigens)...

EDIT: Han, volgens mij hebben wij een condensator.

Pepe
15 augustus 2012, 12:52
Gelijke afstand is goed totdat je echt gaat uithalen, dan neem je wat afstand.
Dat afstand maken is in sommige kringen echt een komische kant opgegaan, Bij Hazes was het een gimmick en je ziet nu een hele sliert na-apers, de Jeroen vd Bomen en Peter Beenses, die dat als techniek presenteren.


http://www.youtube.com/watch?v=5c61MdRZev4&feature=related

BibixMusic
15 augustus 2012, 12:54
Ohja het is een sE X1 Large Diaphragm Cardioid Condenser Microphone trouwens.
Maar dat afstand nemen doe ik sowieso bij de hardere stukken.

Iemand enig idee hoe ik dit opnemen de volgende keer moet aanpakken?

showband
15 augustus 2012, 14:05
Klopt en Marco Borsato overdrijft daarin een beetje. Maar het maakt ook verschil of je een dynamische microfoon of een condensator gebruikt. De dynamische remt zichzelf en zal van zichzelf comprimeren als jet er echt bovenop gaat staan schreeuwen.

Maar met een richtinggevoelige microfoon moet je wel rekening houden met de proximity, wat Gus al aanhaalde. Dat houdt in dat je bovenop de microfoon een flinke laagboost hebt en hoe verder je er van af gaat, hoe dunner het gaat klinken.

thuis techniek oefenen met een casettedeckje/recorder met vu meters.

Het gaat over zowel het controleren van je klank als het egaliseren van het volume.
je hebt uithalen en uithalen. Iemand als tom jones kan boven een rockband uit verstaanbaar zingen.
In de oefenruimte oefen ik mijn koortjes over de drums heen zonder microfoon als ik te lui ben om er eentje bij te zetten. Wanneer je dan vol gas gaat met microfoon dan moet je echt een stuk afstand nemen.

Maar een ander deel is klank. Gebuik van proximity-effect bij zachte stukken, langs of op de microfoon zingen bij scherpe of minder scherpe klanken. Enz. Daarop oefenen heeft veel zin.

Bijna alle mensen die je pogingen ziet doen tot microfoontechniek doen het verkeerd.
TIJDENS de uithaal gaat de hand dan even van hun af en weer terug.
Terwijl je hand "voor de uithaal uit" van je mond af moet ZIJN en dan tijdens de uithaal gecontroleerd naar je mond toe moet. Zodat het hardste deel, de aanzet, tijdens de grootste afstand van de microfoon tot je mond gedaan wordt.

En bij een SM58 is dat een andere afstand/hoek dan een SM58 beta!
Dus dat moet je niet alleen automatisch doen maar ook LUISTEREND naar het resultaat!

enz enz

spem Ik doe workshops zangers/essen en microfoontechniek overigens. ;)

Luke-wannabe
15 augustus 2012, 14:10
Ik vind dit best wel vet!!
Hulde naar Mr. Fingers voor de spot on sounds van de gitaar/basgitaar en het orgel! Heerlijk stoffig!
Verder overstuurt de zang echt behoorlijk. Maar boeiend. Hier ga je toch niks meer aan doen joh. Klinkt prima!

'Professionele' (wat dat ook moge zijn) opnamen komen er wel Bibi :)

Ik vind eigenlijk die roomy sound van de vocs wel lekker. Het enige wat ik mixgewijs zou doen is effe een paar flinke compressors erop gooien. Daar krijg je zo'n lekkere hijgstem van. Brengt het lekker dichtbij.
Qua galm op vocals ben ik het trouwens niet helemaal met je eens, William! Vooral bij die oude soul heb je heel vaak zo'n typisch holle 60's galm die eigenlijk veels te hard staat. Instant soul sound.

Duhsjaak
15 augustus 2012, 14:11
Hi
Het spijt mij dat ik heb bijgedragen aan de verwarring.
Ik constateer een groot klankverschil tussen de opname van de eerste en tweede stem. Ik gokte maar dat die twee opnames met de dezelfde microfoon waren genomen.

In dat geval kan er bijna geen andere verklaring zijn dan proximity. Een mooie verklaring van Han: Hoe dichter je bij de microfoon komt, hoe bassiger/hoe meer body het geluid krijgt.

Als je de samenhang tussen de eerste en tweede stem wilt benadrukken, dan is dezelfde afstand tot de microfoon bepalend. Want: Hetzelfde geluid. Dat geluid bepaal jij; de microfoon is je instrument.

Dat is wat anders dan de show die er van het werken met een hand microfoon wordt gemaakt: Kijk mij eens effe belten, ik moet de microfoon wel op afstand houden, anders blèr ik de complete ingang dicht. Past ook in de huidige trend om alle instrumenten maximaal te comprimeren, dus teveel schommelingen in het volume of dynamiek van de zangstem kun je eigenlijk dan ook niet meer hebben.

De laatste keer dat ik achter het podium van echte kwaliteit stond was Steve Winwood, die al vanaf zijn 17e tot de wereldklasse hoort. Hij draaide bij individuele hardere noten (die in iedere stemvoering onvermijdelijk zijn) zijn hoofd een fractie naar links en liet godesdank de dynamiek verder zijn werk doen. Drum Rhythm Festival Westergasfabriek. Jaar weet ik niet meer. Prachtfestival.

Er zijn dus twee issues over afstand:
- een statische, die door het proximity effect invloed heeft op de totale klank
- een dynamische die vooral betrekking heeft over de handling van een handmicrofoon

Gezien de klankkleur van de opname en de hoofdknik richting primitieve soul, zou ik vooral aandacht geven aan de eerste van de twee technieken.
Verder zou ik je willen aanraden niet teveel muizenissen in je hoofd te halen. Als je broer of iemand anders kans ziet er technisch een samenhangend geheel van te maken dan ben je er. Ik vind het ook bij herbeluistering nog steeds een opmerkelijke prestatie.
Vriendelijke groet, Gus

BibixMusic
15 augustus 2012, 16:35
Er zit ook een groot verschil tussen de eerste en tweede stem, ben ik helemaal met je eens Gus.
Misschien is dat ook gewoon de grootste stoorzender, en niet zozeer het effect wat nu op de stem zit.

Bij de eerste stem ben ik toch wel een halve tot een meter van de mic af gaan staan (zodat het niet ging oversturen, is toch gebeurd..) terwijl ik dus met de tweede stem dichterbij ben gaan staan (omdat je anders nauwelijks iets hoorde).

Dit klopt dus met dat proximity effect: de eerste stem is schel, en de tweede stem is veel warmer.

Opnieuw inzingen gaat 'm nu even niet worden, heb nogal last van mijn keel de laatste paar dagen.
Ik heb inmiddels wel de track van William gehad dus ik ga er met Beau nog eens even naar kijken.

Het resultaat post ik weer in dit topic :)

Die mic techniek waar jij het over hebt showband, dat wist ik dus niet!
Ik ga er zeker op letten bij mijn volgende optreden!

Thanks voor alle reacties en hulp iedereen :D

Han S
15 augustus 2012, 17:34
Je hebt nu een Beyer M88 als ik me niet vergis. Dat is een dynamische microfoon welke hyper richtinggevoeelig is, maar kwalitatief een stuk beter dan de SM58. Het is de favoriete zangmicrofoon van Phil Collins en de M88 klinkt minder dun als je hem wat verder van je afhaalt dan de SM58.

Wat je ziet bij de Jeroen Boomen en de Borsato's is onzin. Als je de microfoon als je normaal zingt vlak voor de mond houdt heb je een mooie volle klank. Ga je uithalen dan is 10 a 15 cm ver genoeg en houd je een goede klank. Die halve meter slaat nergens meer op en zal leiden tot een te zacht en dun geluidje.

Oefen daar op, kijk wat je wel en beter niet kunt doen en ga vooral je eigen weg. Hoe anderen het doen boeit me voor geen milimeter.

BibixMusic
15 augustus 2012, 18:05
Je hebt nu een Beyer M88 als ik me niet vergis. Dat is een dynamische microfoon welke hyper richtinggevoeelig is, maar kwalitatief een stuk beter dan de SM58. Het is de favoriete zangmicrofoon van Phil Collins en de M88 klinkt minder dun als je hem wat verder van je afhaalt dan de SM58.

Wat je ziet bij de Jeroen Boomen en de Borsato's is onzin. Als je de microfoon als je normaal zingt vlak voor de mond houdt heb je een mooie volle klank. Ga je uithalen dan is 10 a 15 cm ver genoeg en houd je een goede klank. Die halve meter slaat nergens meer op en zal leiden tot een te zacht en dun geluidje.

Oefen daar op, kijk wat je wel en beter niet kunt doen en ga vooral je eigen weg. Hoe anderen het doen boeit me voor geen milimeter.

Oh dan doe ik dat live in ieder geval goed :D


http://www.youtube.com/watch?v=A91QxY9TXUE

(Vanaf 3:10)

Martin_
15 augustus 2012, 19:48
Hier nog even de gear die hij heeft gebruikt:

Guitar: Fender 1962RI Telecaster, Labella 0.011 flatwound snaren, Fender '64 Vibroverb
Bass: Fender 1961 Precision Bass, Labella "Deep Talkin'" flatwound snaren, 1962 Ampeg B15-N
Hammond: 1965 Hammond M3 met Model25 Leslie.


Wat ik mij afvroeg: zou het niet interessant zijn om een jaren 60 mircofoon te gebruiken?
Of is dat niet nodig voor een authentiek geluid?

Megadeth22
16 augustus 2012, 18:51
Hee,

Ik ben een uurtje of twee bezig geweest met het kijken wat ik er van kan maken; na wat kloten met EQ ben ik tegen een plugin gelopen genaamd Vinyl van Izotope, die alles wat ouder / vintage kan laten klinken. Dit effect heb ik eerst ook op Fingers' track gezet, wat redelijk gaaf klonk maar al het volume en kracht uit zijn spel haalde. Dus besloten om 'm alleen op de zang te zetten. Verder begon ik eerst met een Room galm op Bibi's stem, wat ook vet klonk, maar na het horen van Otis Redding op pagina 1 toch maar besloten om die er weer af te halen.
Het resultaat nu is dus tsja.. over mijn eigen speaker klinkt het niet zo interessant, op de (goede) speakers van mijn vader wel. Ik heb Fingers' track ook wat meer bassig gemaakt omdat ik vond dat die wel meer naar voren mocht komen.

Hier een voorproefje; http://soundcloud.com/beauwillemse/wywh-mix2

Reageer maar wat jullie vinden!

Frits van Mourik
17 augustus 2012, 00:17
Iemand enig idee hoe ik dit opnemen de volgende keer moet aanpakken?


Hoi Bibi,
Gewoon ff bellen...je wéét tog...;)

Megadeth22
17 augustus 2012, 09:18
Ik kreeg net een bericht van meneer Fingers die vond dat er een deken over de zang heen zat; ik had eigenlijk hetzelfde toen ik het nummer luisterde door mijn koptelefoon / speaker. Het stomme is, is dat over mijn vader's speakers (veel beter dan de mijne) die deken iets subtieler is en je gigantisch meer dynamiek hoort. Daarom dat ik bij mijn eigen mixje (laatste post onderaan de vorige pagina) ik al aangaf dat het over mijn 'apparatuur' het niet zo tof klinkt..

Megadeth22
17 augustus 2012, 09:20
Dus ik weet niet of mensen nog tips hebben? Of dat ik dat Izotope effect er gewoon af moet knallen en er een subtiele kamer galm op moet zetten en 'call it a day'..?

minoin
17 augustus 2012, 12:25
Dus ik weet niet of mensen nog tips hebben? Of dat ik dat Izotope effect er gewoon af moet knallen en er een subtiele kamer galm op moet zetten en 'call it a day'..?

Jup, dat. Bij mij klinkt het ook alsof een deken de boel dof maakt, op mijn computer speakers (Kurzweil KS-40) en de koptelefoon (AKG).

Duhsjaak
17 augustus 2012, 14:19
Hi
Het uitvoeren van A/B luistertests worden ontraden, omdat je hersenen de zaak net zo mee kleuren. Zegt men in HiFi bladen.

Ondanks dat wist ik niet precies hoe ik het anders moest aanpakken.

Ik heb telkens dezelfde volgorde aangehouden. Eerst de Mr. Fingers en daarna de Mega-mix.
Op Philips, AKG en Wharfedale Isodynamic koptelefoons (de laatste 40 jaar oud - an te sluiten op de eindtrap van je versterker maar prachtig neutraal). Allemaal dezelfde uitkomst. Ook op Wharfedale Diamond 10 of zo speakers.

De elektronisch bewerkte zang boet zelfs in op verstaanbaarheid*.

Is de backing ook minder sprankelend? Of is dat het meekleur effekt van de hersenen?

Mijn niet wetenschappelijke en helemaal persoonlijke idee: Ik kies voor de Mr. Fingers mix. En vind het leuk dat Mega een eerlijke poging heeft gewaagd. Daaaaank!
Vriendelijke groet, Gus


*Ook het origineel: You never miss your well, till your well runs dry, heeft iets komisch!

Megadeth22
17 augustus 2012, 21:59
Ik snap het zelf ook niet helemaal.. ik zou zo 1-2-3 niet kunnen vertellen hoe mijn vader's speakers heten, maar daarop klinkt alles heel helder, de zang een beetje vintage (voor hoever ik als 21 jaar oud persoon iets vintage mag noemen) en echt een top dynamiek. Ga ik dan op mijn Sennheiser koptelefoon en Apple boombox luisteren is alle magie weg.

grayfink
18 augustus 2012, 09:26
Erg goed hoor, ben net terug van vakantie, waar wel wifi maar geen youtube was, dus was wel al nieuwsgierig.

BibixMusic
18 augustus 2012, 17:21
Nou, ik heb uiteindelijk voor deze mix gekozen:


http://www.youtube.com/watch?v=2X3ATsHCEu8&feature=player_embedded

Suuuuperbedankt voor alle hulp iedereen.
Hopelijk krijg ik William zo ver om nog een keer een nummer op te nemen, is echt heel tof.
Mocht het een oud nummer worden, dan is het misschien wel gaaf om het met een wat oudere mic op te nemen!
Han heeft daar een hele collectie van... :D

Frits, leuk om weer eens wat van je te horen!
Mocht ik weer stuiten op een probleem tijdens het opnemen kom ik graag bij je langs :)

Beau, thanks voor de mix! :D

Megadeth22
20 augustus 2012, 10:57
Zoals je hoort heeft Bibi gekozen voor een mix die ik had gemaakt waarin de stem alles behalve oud of vintage klinkt; dit was volgens haar de mix waarin haar stem het best naar voren kwam. Quasi lullig dat Mr. Fingers juist bezig is geweest met alles oud te laten klinken en dat ik dan aan kom zetten met een mix met 'Beyonce' achtige stem, maarja Bibi was hier blij mee. In ieder geval wel bedankt voor alle input Fingers (en anderen), leuk mini projectje :)

DBS
20 augustus 2012, 11:44
Fantastisch nummer... heel mooi gedaan!

kippevel....

Mr.Fingers
20 augustus 2012, 22:03
Quasi lullig dat Mr. Fingers juist bezig is geweest met alles oud te laten klinken

Ik moet daar geen moeite voor doen hoor, ik luister alleen maar oude muziek (of muziek die daarop geënt is), dus het is voor mij een opgave om modern te klinken :D