PDA

View Full Version : Help! Welke gitaar



XNadi
11 augustus 2012, 14:26
`Hallo allemaal,

Dit is weer zo'n topic : Welke gitaar?
Ik ben op zoek naar een western gitaar.
Ik speel nu zo'n ruim 7 jaar op een spaanse gitaar en ik vind het tijd voor een nieuwe.
Nou ben ik even wezen kijken naar gitaren en ik heb de volgende gezien (en bespeeld):

- Walden CS500CE €379,- Ik vind het fijn dat deze gitaar dun is, maar dit zorgt ook voor een iets minder volle klank ( aangezien ik niet vaak met versterker ga spelen)/

- Cort Earth 100 F €299,- speelt heel fijn, klein beetje lomp?? ik weet niet

- Cort NDX 20 €369,- Deze gitaar is speelt heel fijn en ligt ook lekker op je been,haha.

- Cort Mr 700?? Deze was alleen in links op dit moment, maar is wel in rechts te verkrijgen €200,-
en dan heb ik nog een Morgan gezien w104 CE N voor 179 euro, maar voor dit geld weet ik niet of je er wel wat aan hebt...

Hebben jullie ervaring met deze gitaren?
Zijn het goede merken?
Of hebben jullie nog andere goede gitaren (in deze prijsklasse)

Nadine

Eric van Esch
11 augustus 2012, 14:39
Je bent in ieder geval goed op weg door verschillende gitaren te proberen. Aangezien je al aardig kan spelen (denk ik) kan je ook heel goed op zoek naar iets tweedehands als je een klasse hoger wilt voor hetzelfde geld. Andere merken die zeker de moeite waard zijn in jouw prijsklasse zijn o.a. Yamaha, Washburn, Crafter en Takamine. Vooral veel verschillende gitaren proberen, je komt dan vanzelf jouw gitaar wel tegen. Succes en veel plezier met uitzoeken!

XNadi
11 augustus 2012, 21:50
Dankje!
Maar heeft iemand ervaring met deze merken?

Muzieknono
12 augustus 2012, 09:42
Als je de Cort NDX 20 fijn vind spelen zou ik deze aanschaffen, Cort is prima.
Mvgr. Dirk Jan :B