PDA

View Full Version : Stereo Chorus die het volume ook iets meer boost



onrust nv
11 augustus 2012, 13:17
Ik ben opzoek naar een ander model stereo chorus die het geluid nog iets opboost net als mijn Maxon CS-550. Het liefst analoge BBD chorus.
Wanneer ik die aan het eind van de effectlijn zet krijgt je geluid naast de mooie chorus sound ook veel meer ballen omdat het volume wat harder gaat. En juist dit zoek ik in een chorus.

Ik zag al die nieuwe MXR chorussen(zack wilde en die blauwe) de gele stereo chorus
Maxon PAC-9/CS-9 pro
EHX polychorus
Diamond Halo chorus(ietwat stijle prijs)
Retro sonic Stereo chorus(CE-1 clone)
Red witch Empress chorus en medusa chorus
TC electronics Stereo chorus/pitchmodulator(ook wel erg prijzig)
Visual sound Liquid chorus
Rivera 3-D Shaman chorus
Wat ik wil weten geven deze je volume een boost, en misschien jullie ervaringen met de chorussen uit dit rijtje en/of aanvullingen. BVD jeroen

Dirk_Hendrik
11 augustus 2012, 21:48
Elke CS9 doet dat voor je

onrust nv
12 augustus 2012, 02:13
De ibanez CS-9 is toch niet stereo?

hs0504
12 augustus 2012, 08:06
De TC chorus/pitch modulator heeft een mini knopje om het ingangsvolume te regelen (input gain). Hiermee kun je de output ook iets harder krijgen dan je ingangssignaal.
De Fulltone choralflange is ook een hele mooie analoge chorus maar helaas alleen nog tweedehands te verkrijgen. Deze heeft een regelaartje voor de output gain. Hier (http://www.surfguitars.com/fulltone-choralflange.html) staat hij.

zoon van Piet
12 augustus 2012, 11:32
Die TC heeft idd zon regelaar. En een goeie, want mijn hele pdalenbak klonk beter door die buffer.
Maar....dat ding blijft ook actief als de chorus uit staat en geeft dus geen EXTRA boost.
De onvolprezen Ibanez is hartstikke stereo en -niet onbelangrijk- klinkt fantastisch. Maar ik heb er ook wel eens een gehad, die niet boostte. Dus even testen is wel aan te raden...

apekop
14 augustus 2012, 10:56
Wanneer ik die aan het eind van de effectlijn zet krijgt je geluid naast de mooie chorus sound ook veel meer ballen omdat het volume wat harder gaat. En juist dit zoek ik in een chorus.


Maar andersom krijgt je geluid juist weer minder ballen als je daarna de chorus weer uit zet. Daarom zoek ik juist altijd effect pedalen die het geluid niet boosten maar exact hetzelfde volume houden. Anders heb je ook niet snel de neiging om de effectpedalen weer uit te trappen omdat dan het geluid inzakt.

Voor mij zouden ze op ieder effectpedaal een (totaal) level regelaar mogen zetten. Dan kan iedereen zijn level naar smaak bepalen, en dan heb je ook geen effecten meer met die typische irritante 'drop' of 'boost'.

onrust nv
14 augustus 2012, 12:22
Maar andersom krijgt je geluid juist weer minder ballen als je daarna de chorus weer uit zet. Daarom zoek ik juist altijd effect pedalen die het geluid niet boosten maar exact hetzelfde volume houden. Anders heb je ook niet snel de neiging om de effectpedalen weer uit te trappen omdat dan het geluid inzakt.

Die worden niet uitgetrapt, vanwege het feit dat er drumcomputerds en ritmeboxen doorheen gaan en ook met een synth hou je dingen als chorus aan.

Maar juist de drums krijgen flinke ballen met die CS-550, en dat wil ik graag ook in een ander type chorus zodat ik de maxon live ook voor andere dingen kan gebruiken. Maar dankzij D_H en ZvP kan ik de CS-9 ook toevoegen(de maxon CS-9 pro dus ook?) maar over de MXR's, retro-sonic en visual sound is niets bekent?

zoon van Piet
14 augustus 2012, 12:29
(de maxon CS-9 pro dus ook?)

ehhh... ik praat alleen over de Ibanez, en dan nog alleen over de vintage CS-9. Ik neem geen enkele verantwoordelijkheid voor de prestaties van reïssues, want die halen het meestal toch niet naast het origineel..

Buzzel
14 augustus 2012, 13:07
BC9 is stereo, alles gaat wat harder. Doet het goed (bevalt mij beter als de diamond halo die ik gehad heb).

Big E
14 augustus 2012, 19:32
Ik heb de retro sonic en die kan zeker een volume boost geven. Een tikje voorbij 12 uur is meestal al voldoende, dus waarschijnlijk kan ie heel hard. Nooit geprobeerd overigens. Verder doet ie een ding heel goed en daar moet je dan wel van houden. Warm, vol en als je de chorus knop wat verder open draait een hele lichte vervorming.