PDA

View Full Version : Tremolovraag (7-snarig)



213
13 juni 2003, 17:10
Weet iemand of je een Lo-TRS 7 zonder problemen kunt vervangen met een Lo-Pro Edge 7?
Indien dit mogelijk is:

gezocht: Lo-Pro Edge 7 tegen een enigszins schappelijke prijs.

Izegrim
13 juni 2003, 17:19
Volgens my kun je beter je gitaar inruilen voor een betere RG7 met edge

Ibanez
13 juni 2003, 17:20
Nee want de lo trs 7 is kleiner dan de lo pro edge dus het past niet, tenzij je je gitaar wilt laten uitfrezen.

213
13 juni 2003, 17:27
Volgens my kun je beter je gitaar inruilen voor een betere RG7 met edge

Ik krijg morgen een betere (een RG2077XL), maar ik wil deze graag als back-up blijven gebruiken. De tremolo is echter kut, en een nieuwe tremolo is goedkoper dan een nieuwe gitaar. Daarbij krijg ik voor deze niks terug aangezien er nogal wat beschadigingen op de body zitten, en het niet echt een populair model is.

Frezen in dat (on)ding vind ik niet zo'n probleem, maar dat zal wel weer aardig in de kosten lopen. Weet iemand wat zoiets kost en wat een Lo-Pro Edge kost?
bedankt voor de info trouwens.

Phoenix Rising
13 juni 2003, 17:43
gaat niet lukken, maar als je echt overboard wilt gaan kan je beter op www.jemsite.com terecht, daar weten ze er meer vanaf dan hier.

signsofzodiac
13 juni 2003, 18:18
Lo-Pro past alleen met een heleboel freeswerk op een TRS-gitaar. Vergeet het maar, tenzij je bereid bent er ook nog een boel geld aan uit te geven.

Als backup gitaar zal je hem waarschijnlijk toch niet zo vaak gebruiken, en voor de enkele keren dat je hem wel nodig hebt is met de TRS wel te leven...(heel eventjes dan :) )

Anders Destium
13 juni 2003, 18:38
Een nieuwe lo-pro7 is een slordige 200 euro geloof ik, je kan veel beter je lo-trs blokken en hem dan op die manier als backup gebruiken. Een geblokte trem geeft geen gezeik en da's prettig :wink:
Een lo-trs is toch veel te suck-ass om als tremolo te gebruiken, die van mij ontstemde echt té erg, ook toen ik de veren had vervangen en de knife edges had laten slijpen.

RG2077XL is wel een vet gave gitaar man, felici :)

213
13 juni 2003, 19:22
Thanks!

Blokkeren is geen optie. Ik wil solo's graag zo spelen als ik ze op opnames speel, en dan heb ik af en toe een trem nodig. Als het echt zoveel werk is laat ik het maar zitten denk ik, maar ik zal het ook ff op jemsite posten.

Misschien als ik weer eens geld heb (over 50 jaar of zo), nog een betere gitaar erbij. Een Universe of nog een 2077 of zo :)