PDA

View Full Version : Koch Studiotone combo VALT UIT



robbieoud
10 augustus 2012, 10:40
Hoi mensen,
ik heb een koch studiotone 20 Watt gitaarverst. met 3 12ax7(tung sol) en 2 el84(tad).

Nu treed er het volgende probleem op, als de versterker ongeveer 2,5 uur is gebruikt (meestal eind van 3e set bij optreden) valt het overdrive kanaal gain en hi gain om. (volume en gain half open).Geen volume en een krakerig/knisperig geluid. Het clean kanaal blijft prima werken en houd ook gewoon volume.

Dit is in mijn ogen een warmte probleem want als het ding een half uur uit gaat doet ie het weer prima. Er zitten een grote en een kleine trafo in waarvan de grote trafo erg warm is wanneer het probleem zich voordoet(60 gr.Cl). Buizen zien er ook normaal uit.De prints zijn ok en vertonen geen oververhittingsbeeld, behalve bij de buisvoet soldering iets verkleurd.

De el84 zitten er 2,5 jaar in, door koch vervangen. Zij reageren gewoon niet op mijn vragen/probleem dus misschien dat jullie wat meer weten. De tung sols 12ax7 zijn 1 jaar oud.

Moet ik de oplossing in de buizen zoeken, kunnen die oververhit raken? Of eventueel de travo, ik weet niet hoe warm die mogen worden. Ik heb nu een ventilator ingebouwd om de boel wat te koelen, maar of het helpt weet ik niet.

Kan het zijn de de v1 buis het niet houd als de amp op hi gain aan de bak moet? Het gebeurd namelijk altijd op de hi gain stand. De gewone gain/crunch heeft dan het zelfde beeld. Clean is gewoon ok.

Moet ik evt. buizen vervangen?

Wie kan mij verder helpen?

Koch heeft hier ook al eens naar gekeken maar ze konden toen niets vinden. Nu laten ze niets meer van zich horen. Jammer.:(

Groet Rob Oud.

bluegate
10 augustus 2012, 11:03
Jammer dat Koch niets van zich laat horen, ik heb die ervaring niet maar dat is al weer een tijdje terug.
Mijn versterker werd compleet nagekeken, bijgewerkt naar nieuwe specs en voorzien van nieuwe buizen zonder kosten.

Wat je beschrijft kan idd een hitte probleem zijn, maar buizen of trafo's zullen het denk ik niet zijn.
Het is denk ik een slechte soldeer verbinding of een ander component die problemen geeft.

Ben bang dat je een (bevriende) buizentech moet opzoeken met de amp.

Kocher
10 augustus 2012, 14:21
Hallo Rob,
ik zie je bericht hier en wil je natuurlijk graag helpen met het oplossen van je probleem. Kon even snel geen email van je vinden maar wellicht kijk ik er overheen. neem even telefonisch contact met ons op om te kijken hoe we je amp zo spoedig mogelijk weer in orde kunnen krijgen.
Vriendelijke groeten,
Edwin Kool / Koch Sales and Marketing
+31 (0)174 515015

bass blom
10 augustus 2012, 14:38
kijk, :ok: zo werkt dat :D

Midwolda
10 augustus 2012, 14:54
Driewerf bravo! :ok:

Pakie
10 augustus 2012, 15:34
Kijk !
Daarom ben ik ook een tevreden Koch gebruiker.
Altijd prima service !
Komt vast helemaal goed Rob.

blademan
10 augustus 2012, 16:37
ik heb ook een Koch Studiotone (top alleen) en ben ook zeer tevreden over Koch!! Idd driewerf hoera!!

bluegate
10 augustus 2012, 18:53
Dat is idd de service die ik gewend ben van Koch. :punk:

robbieoud
10 augustus 2012, 22:00
Ik zal maandag direct ff contacten. Thanx voor de snelle reactie. For the record, ik ben heel blij met de studiotone maar hij moet wel blijven werken op een gig. Ik laat nog weten wat het probleem is als het te vinden is. Groet Robbie.

cluseau
10 augustus 2012, 23:00
....... als het te vinden is.......

Alles is te vinden.

Trafo en buizen mogen warm worden hoor, je zal wel een slechte las in de print of een gaar buisje/buisvoetje hebben. Even opa's vergrootglas lenen.

JohnLord
11 augustus 2012, 15:13
Hallo Rob,
ik zie je bericht hier en wil je natuurlijk graag helpen met het oplossen van je probleem. Kon even snel geen email van je vinden maar wellicht kijk ik er overheen. neem even telefonisch contact met ons op om te kijken hoe we je amp zo spoedig mogelijk weer in orde kunnen krijgen.
Vriendelijke groeten,
Edwin Kool / Koch Sales and Marketing
+31 (0)174 515015

Ja, zo doe je dat.

Maar eh... jij laat je registreren als forumlid en plaatst tien jaar later je eerste post?

LGK
11 augustus 2012, 15:21
Haha! Nu duurt het weer 10 jaar voor de volgende post

Baker
11 augustus 2012, 16:24
Grappig zeg. De firma Koch kijkt dus al 10 jaar mee op dit forum. Niks mis mee, goed zelfs zo blijkt maar weer, maar toch. Grappig.