PDA

View Full Version : info Aria Les Paul japan 80's



barno
9 augustus 2012, 16:16
Hi,

Kan er mij iemand iets zeggen over waarde van een Aria LP Japan; heb erop gespeeld en het leek me een erg degelijke gitaar qua constructie en neck. Loodzwaar wel. Ik vermoed een stuk mahonie (achtige) body, geen maple cap.

Staan die gitaren, ik vermoed mid 80's bekend als goede LP copies?

Ik ken niet veel van LP's / copies

thx

wietse
9 augustus 2012, 16:41
een japanse aria is matsumoku, zegt genoeg :D
prima gitaren niks mis mee en zoals je zelf ook al vond degelijk gebouwd, wel zijn het geen exacte kopieen die latere modellen.

barno
9 augustus 2012, 17:35
thx Wietse

tja, matsumoku zegt mij weinig. goede reputatie, veronderstel ik?

Buzzel
9 augustus 2012, 17:48
Ik heb zelf een aria pro II, andere naam, zelfde fabriek. Is een copie van een gibson SE-175 hollowbody (maar iets anders), De gitaar voelt echt heerlijk om te spelen. Pickups zijn niet super. Volgens mij hadden ze maar 2 soorten pickups daar die ze overal in deden.

Nu wil dit niet zeggen dat die net zo goed of beter is. Verschil is er altijd wel (fender maakt ook kak gitaren).

terrasbeest
9 augustus 2012, 18:20
Ulf Wakenius speelt op zo'n versleten cheapo Aria LP;

( WTF is Ulf Wakenius ??? )

Mr. Dynamite
10 augustus 2012, 00:23
Heb zelf deze Aria:

https://lh5.googleusercontent.com/-69AZR7KWejE/Tq6-zd3PNKI/AAAAAAAAAM0/2QRAFOuAG6s/s897/IMG_1614.JPG

Wel een gaaf ding, de looks alleen al zijn om voor te smelten.
Helaas wel een bolt on, dat had wel anders gemogen van mij.
Belly cut, erg prettig. Verder weet ik er niet zo veel van, op de hardware staat wel overal made in japan.
Body is gewoon een dikke plak mahonie. Weegt zo'n 4kg denk ik en klinkt lekker dik.

Edit; Waarde.. wat de gek ervoor geeft. Ik heb die aria voor een mooi prijsje kunnen overnemen.
Ook nog een ouwe japanse Pearl les paul gehad, staat ook wel op 't forum. Dat was wel een set neck en met fret edge binding etc.
Voor zulke planken word wel goed betaald, tijdje geleden was het haast een soort 'hype'