PDA

View Full Version : Oefenruimte versterkers advies gevraagd.



universe777
9 augustus 2012, 12:48
De oefenruimte waar ik met 't bandje repeteer wil nieuwe gitaar versterkers aanschaffen. Momenteel staan er Marshall Valvestate topjes met bijbehorende kasten die ernstig aan vervanging toe zijn.
Het budget is max zo'n 700 euro per amp.

Er repeteren hier van Death Metal bands tot Blues-rockers dus ze moeten vrij divers zijn. Ook lekker reageren op kras-dozen en andere pedaaltjes is wel nodig. Enigzins kl**tzakken proof zou fijn zijn. Er komen hier heel veel beginnende bands die niet veel ervaring hebben met gear. Je wilt niet weten hoe sommige mensen met (iemand anders zijn) spullen om gaan.
Peavey bandits zijn al geopperd, alsmede Blackstar combos ed. Buis of solid-state is niet zo'n issue. Ze moeten alleen tegen een stootje kunnen.

Iemand hier nog suggesties die binnen het budget en criteria vallen?

Thanks.

JGD
9 augustus 2012, 12:54
als ze tegen een stootje moeten kunnen en hufter proof zijn (ja, ik weet hoe sommigen er mee omgaan inderdaad ...), zou ik sneller voor transistor gaan.
solid state is nagenoeg onverwoestbaar.

Tankman
9 augustus 2012, 13:06
Ik kan het juist aanraden aan hun om een paar mooie buizenversterkers te plaatsen. Een Peavey Valveking Head kost je 500 euro en een bijbehorende cabinet rond de 300. Het kan ook voor minder. Als je een goeie tip wilt hierover, stuur me ff een PM. Het is geen spam, maar ook niet echt iets dat ik in het openbaar kan zeggen. ;)