PDA

View Full Version : waar kan ik een tubescreamer horen??



Wilson
13 juni 2003, 16:50
hier in amersfoort hebben geen van de muziekwinkels er een om te proberen (was wel dom trouwens, ik kom bij staphorst in amersfoort en vraag of ze daar een tubescreamer hebben, die man zegt, hmmmm een buizenschreeuwer... ja die hebben we niet meer, maar ik zal ff in de computer kijken hoeveel hij kost... na een tijdje zoeken, hey het lijkt wel of hij uit het assortiment van boss is... ik zeg zo: ja hij is van ibanez.. OH.... nee dan heb ik hem niet)

Maar is er een site op internet waar ik wat soundfiles kan horen?? staan namelijk niet op ibanez site en ook niet op die andere pedalensites...

sash
13 juni 2003, 17:01
Download een willekeurig nummer van Stevie Ray Vaughan of Kenny Wayne Shepherd. Dat is tubescreamer.

sash
13 juni 2003, 17:03
Kenny Wayne Shepherd - Fantasy Man, bij het intro hoor je em heel goed.

Ik heb ook nog 2 tubescreamer soundfiles liggen die ik ooit had gedownload. Stuur ze wel ff via MSN.

Wilson
13 juni 2003, 17:06
oh, nou dan klinkt hij dus wel goed, weet iemand of ze hem toevallig bij feedback in utrecht hebben??

Mithrandir
13 juni 2003, 17:22
Die hebben ze toevallig ja. Ik weet niet of het geheel toevallig is, maar meestal ligt er wel eentje.

Wilson
13 juni 2003, 18:26
dan ga ik hem in de vakantie es uitproberen

Wilson
13 juni 2003, 18:29
hmm dat nummer is niet op kazaa te vinden...

Robbert
13 juni 2003, 20:59
Hey Wilson,

Je kan die van mij ook eens een dagje lenen hoor, als je wilt. Ik kom uit Hoogland, dus een stukje fietsen is wel zo gezond voor je :D

Wilson
13 juni 2003, 21:06
ja dat zou relaxed zijn! watvooreen heb je? een ts9?? kan wel keertje in de vakantie, dan heb ik toch tijd zat em een hele dag uit te testen

Robbert
13 juni 2003, 21:20
Yeah, een TS9, wel gemodificeerd naar TS808 specs. Dus een andere op-amp erin en een tweetal weerstanden vervangen.

Betekend dat wanneer je deze gebruikt, een originele reissue iets scheller is. Overigens bijna niet hoorbaar hoor, je moet ze echt wel naast elkaar zetten om het te merken.

Je kunt ook een Fulldrive 2 uitproberen als je wilt, maar die zal waarschijnlijk wel buiten je budget vallen?


Stuur maar een mailtje: robbert@scholte.tmfweb..nl

Wilson
13 juni 2003, 21:58
hey echt te gek man! over 2 weken ofzo dan neem ik wel contact ofzo. ik weet niet hoe duur die fulldrive is, maar mn budget komt in ieder geval niet boven de 150 euro uit (ik moet ook nog op vakantie en ik wil ook nog mn pickups vervangen :-D ).

Dirk_Hendrik
13 juni 2003, 22:41
Wilson,

Een klein, maar wereldwijd zeer onbekend, tipje van mij. In de 80's heeft Ibanez de z.g.n Metal screamer uitgebracht. Dit ding is, in tegenstelling tot zijn naam, zo'n 98% identiek aan een tubescreamer. Zo identiek dat de boormal voor de printplaat ook voor de TS10 tubescreamer gebruikt werd. De eventuele modificatie naar TS808 specs doe ik met liefde voor je en zonder kosten. Die chip zit er namelijk al in. Ja ik verpest de "markt". Hoe vind je een Metalscreamer MSL. Op ebay duitsland. Een euro of 30. Daarvoor vind je dus geen enkele TS9, TS10, TS5 etc

Wilson
13 juni 2003, 23:34
als ik het dus goed begrijp maak je met die mods er een gewone ts808 van??? hmmm dat is wel een heel aantrekkelijk aanbod!! weer wat geleerd vandaag: tubescreamer bezitters zijn erg aardige mensen die graag (gratis) wat voor je doen!

Wilson
13 juni 2003, 23:44
een metal charger is niet toevallig hetzelfde?? ik kan namelijk alleen metalchargers vinden en geen metalscreamers....

Wilson
13 juni 2003, 23:51
hmmm die mensen op ebay zijn wel een beetje raar, ze vragen 175 voor zon 2e handse ts9dx terwijl hij nieuw bij musikproduktiv voor 144 te koop is.....

Al
14 juni 2003, 00:03
Download een willekeurig nummer van Stevie Ray Vaughan of Kenny Wayne Shepherd. Dat is tubescreamer.

Dat ben ik niet met je eens. Die TS wordt daar gebruikt om een amp aan te sturen. Dat is wat anders dan hoe die TS zelf klinkt. Er is een wereld van verschil tussen ampgeluid en pedaalgeluid. Als een amp niet meewerkt en de TS op zichzelf is aangewezen heb je geen magic in de orde van grootte van genoemde voorbeelden.

Al

Dirk_Hendrik
14 juni 2003, 09:43
een metal charger is niet toevallig hetzelfde?? ik kan namelijk alleen metalchargers vinden en geen metalscreamers....

Nee. Een MetalCharger is behoorlijk anders. Nu moet ik bekennen dat ik een metalcharger ook nog wel naar een tucescreamer krijg omgebouwd maar dat is (wat) meer werk. Verder zou je twee knoppen over houden.

Je hebt gelijk. Mometeel staan er geen op ebay duitsland. Op ebay.com staan er zeker een paar maar dan zit je met alle shipping en betaalgeneuzel. Beetje geduld en er komt er wel weer eentje langs.

jpb
14 juni 2003, 10:09
Ik ben het eens met Al, belangrijk om dat verschil te maken. SRV draaide de gain ook vaak bijna terug om alleen een boost te geven. Da amp deed het werk en de TS voegde alleen dat warme/neuzige mid toe. In die situatie verwacht ik ook minder (nauwelijks) hoorbare verschillen tussen een 808-gemodde en niet gemodde TS. Op lage volumes is het verschil vind ik goed te horen. Toen ik mijn TS9 heb gemod hoorde ik duidelijk een verschil op de volumes waarbij de amp nog niet overstuurde.
Verder vind ik de gebufferde bypass van een TS een groot probleem, daar is, voor zover ik weet, moeilijk een true bypass van te maken. Daarom heb ik hem verkocht (Aan Robert overigens, wat is de wereld toch klein :wink: )

PeArLjAm
14 juni 2003, 11:07
oh, nou dan klinkt hij dus wel goed, weet iemand of ze hem toevallig bij feedback in utrecht hebben??

Ik ga vanmiddag ff goedkoop snaren halen en een dagje naar utrecht. ik kijk wel even of ze hem nog hebben. Kijk ook wel ff hoeveel hij kost, ik dacht 115 euro ofzo.

Wilson
14 juni 2003, 12:06
maar nou vroeg ik me dus af, hoeveel verschilt zon ts9 nou van een ts808?? is dat hoorbaar??

LordRiffenstein
14 juni 2003, 12:29
Op ebay duitsland. Een euro of 30. Daarvoor vind je dus geen enkele TS9, TS10, TS5 etc

Is die TS-10 dan evengoed als een echte oude TS-9 of zo? Heb nl wel een TS-10 gekocht voor 30 euro en die klinkt super maar ik heb zelf nooit een oude TS-9 ot TS-808 gehoord.

Wilson
14 juni 2003, 14:52
de ts9 is toch een reissue van de ts808? of heb ik dat nou weer fout?? of is die ts9 die je nu kunt kopen een reissue van een originele ts9??

Dirk_Hendrik
14 juni 2003, 16:17
Hier gaan we dan, Tubescreamers op elektronica nivea:
1) TS808, de originele tubescreamer.
2) TS9 de opvolger met een paar mini verschillen in de elektronica
3) de MSL metal screamer, rond '84 geloof ik het jaar dat er geen tubescreamer in de Ibanez effectenlijn zat. Ibanez probeerde met deze naamwijziging in te spelen op de mid eighties metal hype. Het is de voorloper van de TS10.
4) TS 10, wederom met een paar wijzigingen t.o.v. de metalscreamer; ze hebben wat onnodige elektronica weggelaten.
5) TS5, het soundtankje; als ik me niet vergis elektronisch gelijk aan een TS9
6) TS 9 reissue
7) TS7 toneloc. Ik heb er nog geen gehad dus ik weet niet veel van de wijzigingen in elektronica. Ibanez kennende zal het niet veel zijn. Geld verdienen met een bestaand ontwerp is gemakkelijk.

Al de bovenstaande pedalen klinken vrij identiek en zijn in elkaar te converteren. Bij sommigen, zoals te TS10 en de metal screamer moet er wat elektronica verwijderd worden. Verder moet er in sommige gevallen een andere Opamp (chip) in. In heel veel gevallen is dit niet nodig.

Waarom wijzigingen in elektronika?? Omdat Maxon, die alle ibanez pedalen ontwikkelt en als OEM voor Ibanez bouwt, een elektronicabedrijf is en let op de verkrijgbaarheid van componenten. Op het moment dat iets slecht leverbaar is wordt een alternatief gezocht.

Klankverschillen tussen een TS 9 en een TS9 naar 808 specs? Ik (mijn mening dus) vond ze niet de moeite waard.

Wilson
14 juni 2003, 16:46
oftewel: een ts9 klinkt bijna net zo als een ts808?? maar dan met heel kleine details die niet de moeite waard zijn?

Dirk_Hendrik
14 juni 2003, 22:46
Ja.

Maar dat is mijn mening. Sommigen vinden het verschil groot genoeg om er 10 tallen euro's (meer) aan uit te geven. Beauty is in the ear of te holder...

Wilson
15 juni 2003, 19:00
hmm dirk hendrik, ik vind het heel erg cool van je dat je kostenloos zon metalscreamer wilt ombouwen, maar ik denk dat ik gewoon een ts9 ga kopen. Want metalscreamer kost ook al gauw 50 euro
30 euro kosten (als het niet meer is)
10 euro verzendkosten
en verder ook nog een retourtje amersfoort-amsterdam a €11,30

Maar verder is het zo, dat ik die ts9dx ook wel interessant vind, met die turbo modes enzo, ik zoek namelijk ook nog wat goede zwaardere distortions, want het overdrive kanaal van mn versterker is behoorlijk ruk. Maar die ts9dx, is verder gewoon identiek aan de ts9 behalve datie wat turbo modes enzo heeft??

Wilson
15 juni 2003, 19:07
hmm ik heb ff gekeken op harmony central over de ts9dx, en iedereen was eigenlijk wel positief, behalve een paar mensen die het niet snapten en zeiden dat er te weinig gain uitkwam (maarja die mensen zeiden ook bijna allemaal dat ze metal speelde, tja dat gaat natuurlijk niet....)