PDA

View Full Version : Testdag: tips gevraagd voor versterker (high gain)



SvenW
8 augustus 2012, 21:44
Hoi,

Ik wil binnenkort eens een dagje naar Duitsland om daar in een gerenommeerde zaak een aantal versterkers te gaan testen. Mijn probleem is, ik weet wat ik wil maar waar te zoeken.
Ik speel nu al een tijdje in een heavy metal band waar ik met mijn Peavey Valveking en een aantal pedaaltjes goed mee uit de voeten kan. Destijds voor de Valveking gekozen omdat deze vrij goed overweg kan met pedaaltjes en anderzijds blijft het voor het geld een goede bak. Nu zit ik al een aantal weken in een nieuwe band en daaruit blijkt dat ik mijn sound niet kan vinden. We spelen nu compleet andere metal waarvoor een veelzijdiger distortion sound voor nodig is.

Mijn ''eisen'' op een rijtje:

- minimaal 3 kanalen, liefst met aparte eq al is dat geen must(clean/overdrive/lead)(footswitchable)
- uiteraard genoeg volume voor in de repetitieruimte
- on-board reverb (geen pré)
- flinke bak met gain, en van goede kwaliteit
- 2e hands te vinden
- een flinke bak met gain, of had ik dat al gezegd?
- budget max €600,- 2e hands
- buizen

Persoonlijk ben ik erg fan van Engl. Vorige week heb ik echter een Thunder 50 combo getest en die vond ik naar mijn mening nog ietswat te weinig gain hebben. Aan de andere kant wil ik wel af van die zooi pedaaltjes.
Het hoeft niet per se een full stack te worden, een goede combo is ook welkom.



Kortom: buizen, lekker veel gain, goed te vinden op de 2e hands markt, merk onbelangrijk.

Wie kan me helpen met een aantal suggesties???

(de eerste die in me opkomt is de Engl Screamer. Maar er zijn er ongetwijfeld meer die aan mij eisen voldoen)

JohnLord
8 augustus 2012, 22:58
De Screamer is een versterker die aan al je eisen voldoet, alleen is het in mijn ogen geen vier-, maar een tweekanaals versterker. Toch denk ik dat je er prima mee uit de voeten kunt, er zitten tenslotte ook knoppen op je gitaar. Als je in de gelegenheid bent, kun je op volume komen testen.

Il_Falco
8 augustus 2012, 23:19
veel gain, buizen en reverb: doet me denken aan Orange. Ik weet niet of je de Thunder al tweedehands zou kunnen vinden. MAAR Orange moet dan wel net je smaak zijn. Voor sommigen is het metal, anderen vinden het dan weer niets.

Kan je nog op je lijstje zetten: Marshall JVM, H&K Coreblade, Laney Ironheart

big dooley
8 augustus 2012, 23:24
als ie er staat, de nieuwe satriani marshall JVM410HJS uitproberen!!!!

JohnLord
8 augustus 2012, 23:29
Voor 600 euro?

Misery Signals
9 augustus 2012, 01:04
Inderdaad...
Ik vind zo'n topic altijd wat wrang... Dit en dat en zus en zo willen, moet goed zijn, veelzijdig, hard gaan,... En dan zo'n lullig budget als afsluiter.
600 Euro is echt wel weinig voor wat jij wil, zelfs tweedehands. Voor dat geld moet je al bij Bugera kijken, op zich niet slecht maar het aantal mogelijkheden is dan ook beperkt gemaakt door hoeveel je kan spenderen. Ik zou gewoon verder sparen.

MS

Venlonaer
9 augustus 2012, 02:16
Marshall JCM2000 DSL50 of 100

Misery Signals
9 augustus 2012, 08:31
Dat bedoel ik dus. Compromis amps helpen de TS ook niet verder. Ik heb de DSL ook jaren gehad en een vette rock amp, daar niet van. Maar een DSL heeft geen vette pompende high gain. Het is geen metalamp en heeft maar twee kanalen.

En dingen als een H&K Coreblade en JVM zijn veel te duur, zowel nieuw als tweedehands. Dus eigenlijk kan er weinig tot niets voor dat budget voorgesteld worden.

Dus ofwel past de TS zijn eisen aan, of schroeft ie zijn budget best op.

Het enige wat ik kan vinden is een 5150II voor 750, en die beantwoordt aan de TS zijn eisen.
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=161037


MS

Agent_Smith
9 augustus 2012, 12:32
****KUCH*** check sig... ****KUCH***

:)

JGD
9 augustus 2012, 12:36
Engl Powerball of Fireball

heb1 van de 2 in Keulen uitgetest en hij kickt butt (meen dat ik de powerball had)!!!

echt bijna perfect metal geluid (geen half werk, moderne onzin, korrelig snert geluid maar we're talking headcruching Pantera style massacre) direct uit de amp.

erg indrukwekkend en super strak



....en ik ben op dit forum zo onderhand maar opgehouden om mensen er van te overtuigen dat er toch echt meer is dan buizen....
Maar, voor die enkele verdwaalde geest die er wel oren naar heeft:
wat is 1 van de meeste beroemde en gezochte metal sounds?
Juist, Pantera = transistor.
Heb zelf een Randall RG100.
Pedaal ervoor en ik blaas midden Nederland zo ongeveer weg ;)

SvenW
9 augustus 2012, 13:23
€600 is ook maar relatief. Het probleem is tevens een beetje dat ik die Valveking moet slijten voor meer budget, alleen met 2 bands giggen en repeteren zonder amp is ook niet geweldig.

De Engl power&fireball's heb ik al eens getest en daar zijn wel de juiste sounds uit te halen, alleen op dit moment nog niet te betalen.
Tevens wil ik de Bugera's ook eens testen. Peavey kopieën waar ik op internet toch regelmatig goede verhalen over tegen kom.

Waarschijnlijk zal blijken dat €600,- wat aan de lage kant is, maar tevens ben ik er van overtuigd dat er 2e hands echt wel versterkers te vinden zijn voor dat geld, maar misschien niet icm mijn eisen.

In ieder geval voor de tips.

Misery Signals
9 augustus 2012, 13:25
Inderdaad zijn er genoeg amps voor 600 te vinden, maar moeilijk voor wat jij allemaal wil. Toch vind ik die 5150II voor 750 ongeveer 't beste wat ik tweedehands ben tegengekomen, en al zeker voor wat jij wil en in de buurt van je budget.

MS

JGD
9 augustus 2012, 13:41
kun je eens aangeven wat voor geluid je ongeveer zoekt?
een richting, een voorbeeld band/artiest?
en waar stem je in?
welk genre maak je?

maakt allemaal uit.
voor deathcore in B wil je weer wat anders dan voor thrash in E (ik noem maar wat)

SvenW
9 augustus 2012, 13:57
Inderdaad zijn er genoeg amps voor 600 te vinden, maar moeilijk voor wat jij allemaal wil. Toch vind ik die 5150II voor 750 ongeveer 't beste wat ik tweedehands ben tegengekomen, en al zeker voor wat jij wil en in de buurt van je budget.

MS

Op zich is €750,- ook geen verkeerde prijs inderdaad en momenteel ben ik even aan het overwegen of ik dat op dit moment uit wil geven.

@JGD:

Qua bands: het geluid wat ik zoek is een beetje dat van Iced Earth, veel High gain en bij hogere snelheden toch strak en gedefinieerd. Tevens speel ik ook veel in de stijl van Megadeth/Metallica.
Stemming: D dan wel drop C

Yooxa
15 augustus 2012, 20:35
Ik weet niet of het in je budget valt maar voor het geluid dat je beschrijft zou je eigenlijk eens de engl blackmore moeten proberen.

JGD
16 augustus 2012, 19:06
Late reactie, excuus, maar toch: diebands die je noemt hebben toch doorgaans een redelijk strak oldschool metal geluid. Zou toch idd eens een Engl proberen. And again, wil je kil koud metal en strak, probeer gewoon eens een Randall.....