PDA

View Full Version : beste set voor wanneer axe fx2 thuis wordt gebruikt



Nick1976
8 augustus 2012, 20:19
Allen,

Ik heb gisteren mijn axe fx2 ontvangen en deze heb ik met de welbekende 4 kabeltjes aan mijn brunetti singleman gemonteerd. Nu is mij geadviseerd om de speaker simulatie uit te zetten omdat mijn versterker geen fullrange speaker heeft. Nu denk ik dat ik hier wel gebruik van wil gaan maken dus moet ik het eea gaan aanschaffen in de toekomst.

Wie kan mij adviseren over een goede setup met fullrangespeaker voor thuisgebruik en dus op laag volume (als dit al mogelijk is).

groeten

nick

SloeGin
8 augustus 2012, 20:50
Atomic Powered Wedge. Ik ben er zeer tevreden van (speel enkel thuis)!

hugo
8 augustus 2012, 23:11
Ik gebruik nu Behringer monitoren (2030A) dat gaat op zich prima maar kan natuurlijk beter. Ik wacht op de nieuwe Adam F-serie en dan ga ik eens wat monitoren vergelijken. Ik zou zelf kiezen voor een monitor set ipv een atomic wedge.

SloeGin
9 augustus 2012, 09:16
En waarom dan wel?
Monitoren klinken gewoonweg hi-fi. De Atomic geeft heerlijk dat blazend gevoel dat je bij een tube amp ook hebt ;)

harrie-beton
9 augustus 2012, 11:44
Van harte met je axe fx!

Ik neem aan dat je weet hoe de modeling plus speaker simulatie techniek werkt: Er is alleen rechtdoor versterking nodig. Iedere goed klinkende hifi set of monitor set is geschikt. Goede koptelefoon is ook prima, koptelefoon is wel zo fijn als je 200 keer een riff oefent. Die Behringer speakers zijn redelijk, je kunt ook een KRK setje halen.

Het gepraat over "blazen" is allemaal een kwestie van volume en niet van kwaliteit. Ik schrijf dat ook in andere topics over versterking. Zowel bij modeling als bij een akoetische gitaar worden speciale systemen voor versterking aangeboden, ik geloof daar niet zo in. Dat is marketing. De modelers of een gitaar met een piezo kunnen direct in een PA en hebben niet nog weer een speciaal sausje nodig.

Ik treed op met modelers sinds 2006 en vind zelf dat je het meest optimaal gebruikt maakt van een modeler als je een neutrale versterking gebruikt. Je maakt dan pas optimaal gebruik van een modeler, als je de axe fx 2 gebruikt zonder speaker simulatie hebt je een hele dure multi effect unit.

Nick1976
9 augustus 2012, 17:32
Beste Harrie,

Ik weet niet heel veel van audio techniek, (ben een bouwtechneut van origine) en vind het best lastig om nu helder te krijgen wat wat is. Het is me wel duidelijk dat de axe het beste (kwa functionaliteit in optimum wat het ding kan) is als deze puur doorgezet wordt naar de speaker. Ik heb eens gekeken naar de KRK echter zijn daar ook nogal wat varianten in. Kan je aangeven waar je op moet letten wil je goede kwaliteit hebben wanneer ik op huiskamer geluidsniveau wil spelen?

en dank voor de felicitatie.

harrie-beton
10 augustus 2012, 20:35
Ik heb een aantal speakers maar de krk is heel redelijk voor de prijs.
Tonika heeft hem voordelig: prijs per set: 379 euro per set
http://www.tonika.nl/shop/Product.asp?p=RP6G2

Of deze met iets meer bas: http://www.tonika.nl/shop/Product.asp?p=RP8G2
479 euro per set

Als je altijd mono speelt zou je nog kunnen overwegen om er 1 te kopen. Dat scheelt weer in prijs

Nick1976
10 augustus 2012, 20:53
ik net terug van de plaatselijke gitaarzaak en heb daar de Axe op een aantal actieve speakers aangesloten en terwijl we er toch waren hem ook eens vergeleken met een mesa dual rectifier. Het vergelijk gaf toch wel een goed beeld dat het er akelig dicht bij komt zonder echt veel aan de knoppen gezeten te hebben. Daarnaast hadden ze ook een mooi duo actieve JBL speakers staan waar ik een mooie prijs voor heb moeten betalen dus ik ben voorzien en een gelukkig man, want wat een geluid komt er uit zo een set axe+actieve speakers. veel beter dan via mijn combo.