PDA

View Full Version : Advies nodig: Gitaar ruilen



Joost Zengers
8 augustus 2012, 15:39
Hoi,

Ik zit al een tijdje ernstig met de gedachte om een van mijn gitaren te ruilen.
Het betreft een Epiphone Les Paul Black Beauty die ik niet veel meer gebruik. Ik ben veel bezig met de bluesy strat sound muziek (Vaughan, Clapton, Mayer), maar nu heb ik zelf geen strat.
Ik ben 19 jaar oud en heb dus niet al te veel te besteden, bovendien heb ik laatst al een compleet nieuwe versterker (half)stack gekocht, vandaar dat ik eerder denk aan ruilen dan simpelweg een strat erbij te kopen.

Nu wil ik dus mijn Epiphone Les Paul Black Beauty ruilen tegen een Fender (of hoge kwaliteit Squier) Stratocaster alleen vroeg ik mij nu af wat ik ongeveer terug zou kunnen krijgen voor mijn Les Paul, ik wil tenslotte niet afgezet worden en besef ook dat mijn Les Paul niet de allerduurste gitaar ter wereld is.

Zou iemand mij hierin kunnen adviseren? Of wellicht heeft iemand een stratocaster die hij wel zou willen ruilen tegen mijn Les Paul, hij is in perfecte staat en gebouwd in 2007.
Specs zijn hier te vinden: http://www.epiphone.com/Products/Les-Paul/Les-Paul-Black-Beauty-3.aspx

Mvg en alvast bedankt,
Joost

Merelvh
8 augustus 2012, 15:47
Ik zal de Epiphone gewoon te koop zetten op marktplaats en kijken wat je ervoor krijgt.. Ik zag dat de nieuwprijs zo'n 600 was? Als hij in perfecte staat is zou je er wel 400 voor kunnen krijgen denk ik. Voor 450€ koop je een Mexicaanse strat. Superlekkere gitaartjes!

Of als je het treft wel een ruil-deal, maar je moet maar net iemand vinden met zo'n strat die de Epi wil..

Mr.Fingers
8 augustus 2012, 16:03
400... Met geluk, de markt ligt zwaar op apengapen, er wordt veel aangeboden, en erg weinig verkocht, dus de kopers zijn erg hard in het voordeel!

almarvk
8 augustus 2012, 16:19
Hiervoor is gitaarmarkt.nl