PDA

View Full Version : Service center vintage versterkers



JaKemp
8 augustus 2012, 11:37
Dag allemaal,

Gisteren wilde ik nog eens wat spelen op mijn Fender Tremolux, eerst wat geklooid op het vibrato kanaal waar alles prima klonk maar toen ik daarna inplugde op het normal kanaal deed hij niks meer. Geen gebrom, geen gefluit, geen gitaar, helemaal niks. Daarna terug het vibrato kanaal geprobeerd en dat werkte wel nog. Ik verschoot wel even! En nu durf ik ook niet meer op het vibrato kanaal te spelen uit angst om blijvende schade aan te richten... :(

Met andere woorden: hij moet eens dringend nagekeken worden!

Mijn vraag is waar het dichtstbijzijnde service center voor vintage versterkers zich bevindt (ik woon in centrum België in de buurt van Leuven) dus liefst in de buurt van Leuven ? Ben namelijk student en heb nog geen rijbewijs...

Ik heb al een aantal amptechs gevonden maar allen ofwel diep in Limburg ofwel in Nederland...

Dank bij voorbaat!

muziekschuur
8 augustus 2012, 11:42
Da's een goeie vraag... Ik had wel contact met een leuke man in Belgie. Daar heb ik wat buisjes van gekocht... Ik heb alleen geen idee of deze man bij jou in de buurt woont... Hmm.

Zou fijn zijn als hier wat adressen verzameld worden...

cluseau
8 augustus 2012, 14:49
Ik heb al een aantal amptechs gevonden maar allen ofwel diep in Limburg ofwel in Nederland...

Adressen waar ik je naartoe durf te sturen....

Freeqi in Gent.
Yves Pexters in Tongeren.

Beide zijn ook hier aktief op het forum.

HaroldA
8 augustus 2012, 15:15
http://www.n-e-l.be/contact.htm is te ver weg?

Mr.Fingers
8 augustus 2012, 15:36
Freeqi in Gent.

Als Freeqi iets niet kan maken, dan eet ik m'n schoenen op. (lees: die man is een genie!)

JaKemp
8 augustus 2012, 17:53
Allemaal ongetwijfeld bekwame amptechs maar ook allemaal ver voor iemand die (nog) geen rijbewijs heeft... Zelfs voor iemand die er wel een heeft zou ik denken.

NEL: 1u
Freeqi: 1:30u
Yves Pexters: 1u

En versterker brengen en terughalen is twee keer op en af dus minstens 4u dat iemand taxi moet spelen voor mij.

Vandaar mijn vraag of er in regio Leuven ook degelijke service adressen zijn ;)

Mr.Fingers
8 augustus 2012, 20:08
Zo'n oude Fender is het waard om naar iemand gebracht te worden die daar veel verstand van heeft, weet wat hij doet,... Je moet je ook voor ogen houden dat je het laat doen door een lokale mens, en het is gemaakt, maar na een tijdje is er weer iets mis, en hij weet het dan ook niet meer. Dan ben je die tijd & moeite & geld al kwijt. Ik zou het dan ineens tegoed doen, en hem brengen naar iemand die al erg hoog aangeschreven staat op het gebied van versterkers.

Trouwens, je bent student, de tremolux is nu niet zo'n gigantisch bakbeest hé: gopass nemen, trein op en gaan, (je hebt een directe trein van Leuven naar Gent, why not dus :D)

JaKemp
8 augustus 2012, 21:02
Zo'n oude Fender is het waard om naar iemand gebracht te worden die daar veel verstand van heeft, weet wat hij doet,... Je moet je ook voor ogen houden dat je het laat doen door een lokale mens, en het is gemaakt, maar na een tijdje is er weer iets mis, en hij weet het dan ook niet meer. Dan ben je die tijd & moeite & geld al kwijt. Ik zou het dan ineens tegoed doen, en hem brengen naar iemand die al erg hoog aangeschreven staat op het gebied van versterkers.

Trouwens, je bent student, de tremolux is nu niet zo'n gigantisch bakbeest hé: gopass nemen, trein op en gaan, (je hebt een directe trein van Leuven naar Gent, why not dus :D)

Wat heeft student hiermee te maken, jong genoeg om zotte dingen te doen ;)

Je hebt wel een punt, natuurlijk zou ik mijn geliefde Tremolux niet aan de eerste de beste meegeven! Ik had gewoon gehoopt dat er in regio Leuven ook nog wel een fatsoenlijke en goede amptech zou zitten (à la Freeqi en NEL).

Dan zal ik binnenkort inderdaad de trein eens moeten pakken, of nog beter: mijn rijbewijs eens gaan halen!

terrasbeest
8 augustus 2012, 21:41
Wat heeft student hiermee te maken, jong genoeg om zotte dingen te doen ;)

Je hebt wel een punt, natuurlijk zou ik mijn geliefde Tremolux niet aan de eerste de beste meegeven! Ik had gewoon gehoopt dat er in regio Leuven ook nog wel een fatsoenlijke en goede amptech zou zitten (à la Freeqi en NEL).

Dan zal ik binnenkort inderdaad de trein eens moeten pakken, of nog beter: mijn rijbewijs eens gaan halen!

Voilà, zie !!!!!