PDA

View Full Version : Problemen volume wah wah



keithfan
7 augustus 2012, 23:52
Hallo,

Op het moment dat ik mijn wah wah pedaal aandruk, merk ik dat mijn volume ontzettend veel toeneemt en ik mijn gitaar steeds een heel stuk zachter moet draaien. Herkent iemand dit probleem en weten jullie waardoor dit komt. Ik heb mijn drive pedalen trouwens altijd (bewust) op een hoog volume staan, waardoor mijn amp veel harder klink als ik die aanzet. Zou dat er mee te maken kunnen hebben?

harrie-beton
8 augustus 2012, 00:15
wat voor wah wah pedaal heb je en hoe is je signal chain?

Meestal - gitaar -> wah - > enzo..

keithfan
8 augustus 2012, 11:10
Gitaar -> wah -> compressor -> drives -> boost -> leslie simulator -> amp. Bedoel je dat?

lennytien
8 augustus 2012, 18:33
En wat voor wah is het? Wat voor stroom krijgt hij?

keithfan
9 augustus 2012, 00:13
het is een vox wah, gewoon zo'n standaard goedkoop type. hij krijgt nu stroom uit een powerbank waarmee ik 10 pedalen van stroom kan voorzien en er nu meestal 7 mee voedt. maar ik had dit probleem ook al toen ik m aan een losse adapter of aan een batterij had liggen

aaronstonebeat
9 augustus 2012, 00:23
Ik heb lang en lang geleden een ColorSound wah gebruikt (ik heb 'm nog steeds); het probleem daarmee was dat die het hoog heel erg versterkte in de meest ingetrapte stand (ik gebruikte dat toen met name als boost voor solo's in mijn niet-door-enige-kennis-van-zaken-gehinderde dagen :D). Uiteindelijk heb ik er een passieve toonregeling aan gebouwd - voor een vriend met dezelfde wah heb ik dezelfde truc uitgehaald nadat hij mijn oplossing had gehoord - maar ik heb geen idee of de apparaten vergelijkbaar zijn.