PDA

View Full Version : hello



aceta
7 augustus 2012, 23:31
hee, ik ben karim en ben nieuw hier speel al zoon 3jaar gitaar met ups en downs. soms had ik er even geen zin meer in omdat ik gewoon niet veder kwam met solo's, kheb geen les maar doe het via tabs en zelf een beetje rommelen.
ik heb op het moment een Epiphone sg g-400 en een roland cube 80x. en nog een paar beginner gitaartjes.
me favorieten band's zijn op het moment dokken en motley crue,
en als iemand tips heeft met solo's zou dit ook prettig zijn:D

Duhsjaak
8 augustus 2012, 17:23
Hi Karim
Welkom!
Ups en downs? Net het echte leven toch? Of niet?
Zolang je iedere keer de draad weer oppakt is er weinig aan de hand zou ik denken.
Vriendelijek groet, Gus

aceta
8 augustus 2012, 17:49
ja het gaat vooral omdat solo's bijna nooit lukken terwijl ik meestal wel alle nummers kan spelen maar als ik bij de solo kom lukt het gewoon niet meer... word je na een tijdje wel zat, gebeurd om ze zoveel maanden haha en ja ik blijf het proberen want wil na een tijdje toch in een band en dan moet het wel lukken

Duhsjaak
8 augustus 2012, 19:48
Hi
Hoezo? Een band met alleen maar sologitaristen?
Als ik roep dat wij moeten doen waar wij goed in zijn wordt er wel een beetje verwilderd gekeken. Maar het kan prima zo zijn dat jij een apestrak ritme gitaristje bent. Top voor de band, want die zijn er te weinig.

Dan krijg je geen 5 babes op een avond, want solo is iets meer sexy. Maar dan krijg je dr 3. Nou, je komt vanzelf op een leeftijd dat 3 ook genoeg is.

Veel liever dan dat je met de angst in je hart de volgende solo op je af ziet komen. Ik zou er daar wel 2 voor willen inleveren. Niet de leukste natuurlijk.

De fast forward knop kun je niet bij, want daar zit die zak van een drummert voor, dus je moet je maar zien te redden.

Het leven wordt een stuk aangenamer wanneer je gaat doen want je kunt doen en waarin je plezier hebt.
Maak er een feest van.
Vriendelijke groet, Gus

aceta
8 augustus 2012, 23:04
daar heb je zeker gelijk in maar als je tabs opzoekt om gewoon mee te spelen vind je bijna alleen de lead,
en ik zou er ook geen problemen mee hebben om rhythm guitar te spelen, maar het zou wel leuk zijn als het toch een keer zou lukken

Rizz
9 augustus 2012, 00:44
Hi

Dan krijg je geen 5 babes op een avond, want solo is iets meer sexy. Maar dan krijg je dr 3. Nou, je komt vanzelf op een leeftijd dat 3 ook genoeg is.



Hoezo? Als je erbij gaat zingen, komen er geheid nog wel een paar! :D

Welkom Karim! Die solo's gaan vanzelf wel lukken, misschien pak je ze een graadje te hoog? Blijven oefenen is het devies, niemand kan alles in 1 keer!

aceta
9 augustus 2012, 10:29
weet iemand misschien een solo is die goed is om mee te beginnen?..
wel graag beetje rock of glam metal

zakk wylde
9 augustus 2012, 10:33
welkom.. probeer het solotje van metallica-nothing else mathers .. die is niet zo moeilijk en toch leuk.. veel plezier!

Rizz
9 augustus 2012, 10:35
Nothing else matters - Metallica.. Goed nummer om in z'n geheel te spelen en de solo is relatief makkelijk.. Ik als akoestisch gitarist had er in m'n begintijd ook niet zoveel moeite mee..

Succes!

Edit:

Haha, tegelijk!

Als 2 man het zeggen, moet het wel goed zijn, niet?

Succes ermee

Gilmour-strat
9 augustus 2012, 10:50
Hier staat de solo tab:

http://tabs.ultimate-guitar.com/m/metallica/nothing_else_matters_solo_tab.htm

aceta
9 augustus 2012, 11:28
dank jullie voor het advies ga het meteen proberen :D

zakk wylde
9 augustus 2012, 22:58
die klopt bijna :) je mist een 12 als je 2 keer 14b