PDA

View Full Version : Reverb kopen?



Lodedsvd
7 augustus 2012, 20:17
Ik zit met het volgende:

De reverb in mijn versterker is kapot (Vox ac15vr).
Op zich geen wereldschokkend nieuws maar na een tijdje ben ik dit toch beginnen missen.
De versterker is nog onder garantie maar ik heb gewoon geen zin in gedoe om hem op te sturen en te wachten.
Dus was ik van plan om een reverb pedaal te kopen. Of vinden jullie toch dat ik hem binnen moet doen?

Anders ben ik op zoek naar een goed reverb pedaal, zal dit even goed klinken als de originele reverb in de amp of kan je dit niet echt evenaren met een pedaaltje?

Ik zou iets zoeken in de prijsklasse tot 150 euro.

bass blom
7 augustus 2012, 20:40
ik zou hem binnen doen als ik nog garantie had.
wel goed kans dat je hem lang kwijt bent ja :(

Gearjunkie
7 augustus 2012, 21:14
Laat er desnoods een lokale tech even naar kijken om het probleem vast te stellen. Wie weet is het iets heel kleins.

Lodedsvd
7 augustus 2012, 22:07
Ja..
Ik heb wel nog 2 versterkers maar ik heb gewoon geen zin in de problemen die er bij zullen komen..
En voor bij een lokale winkel te gaan: zoveel heeft hij mijn ook niet gekost.
Ik kan voor de 'herstellingskosten' dan waarschijnlijk een reverb pedaal kopen.

Wel raar dat ie het opeens niet meer doet..
Kan het kwaad om de reverb knop gewoon op te laten staan als je de amp afzet?

Mr.Fingers
7 augustus 2012, 22:26
Ik zou er NU naar laten kijken, nu is het nog onder garantie, en kost het je niets (buiten dan de verzending).

Qua pedaal: ben zelf wel gecharmeerd van de EHX Holy Grail, maar er gaat niets boven een echte veergalm!

Ron Houben
7 augustus 2012, 22:50
Als je garantie hebt, zou ik er naar laten kijken. Reken wel met een langere reparatie tijd. Het is zomervakantie! Een goed reverbpedaal in jouw prijsklasse is die van Modtone. http://www.premierguitar.com/Magazine/Issue/2011/Nov/Modtone_Effects_Coliseum_Reverb_Pedal_Review.aspx

Iedere winkel in de Benelux kan die zo bij de importeur bestellen.

Lodedsvd
7 augustus 2012, 22:59
Ik zou wel enkele pedalen kunnen gaan testen, maar als je ze niet op je eigen amp hoort is het natuurlijk ook niet gemakkelijk...
Het zou niet de eerste keer zijn dat ik de volgende dag al met het pedaaltje weer in de winkel sta.

Kieftenbelt
7 augustus 2012, 23:17
Ik heb de Holy Grail (EHX) en Hall Of Fame (TC Electronics), de spring reverb pakt bij de EHX mooier uit vind ik, de TC is wel een stuk uitgebreider. Beide zijn onder de 150, ik heb ook nog de Strymon Bluesky die voor mij helemaal het einde is, valt wel buiten jouw budget (is ook waarschijnlijk niet voor jouw doeleinden bedoelt, als ik het zo lees zoek je een spring reverb voor het sausje).

arcane
7 augustus 2012, 23:19
Houd wel rekening met het feit, dat als je het ding ooit wilt verkopen je dan een amp aanbiedt met een defect. Dat is denk ik niet zo gunstig voor de verkoop.