PDA

View Full Version : alweer effectloop vraagje?



helleke
13 juni 2003, 15:26
Ik heb een nieuwe Randall RH100 versterker gekoopt.Gewoon voor erbij omdat hij ontzettend lekker klinkt en scheurt voor heel weinig geld.Het is overigens een transistor versterker :dontgeti:
Nu wilde ik mn Digitech 2120 buizen pre-amp in de effectloop van de Randall zetten.Tot zover niets aan de hand,maar ik hou haast geen volume meer over! Denk zeker 50% van het volume weg :cry:
Kan ik dit anders oplossen?

Nicci
13 juni 2003, 16:14
eerlijk gezegd weet ik het niet zeker, maar als je de pre amp aansluit op de return dan zou het goed moeten gaan. volgens mij moet je een pre amp niet in de loop zetten en vervolgens de gewone ingang van de versterker gebruiken.

FNaRK
13 juni 2003, 16:58
idd
gewoon in de return, dan gebruik je dus alleen de eindtrap van je Randall en je 2101 als pre-amp en FX
Hebik zelf jaren met mijn JCM900 gedaan, werkt goed, je bent alleen je EQ van je top kwijt

Phyrexian
13 juni 2003, 17:01
yup zoals de anderen zeggen,
gewoon de output van de preamp verbinden met de fx-return van je randall.

als je dan nog andere effectjes wenst te gebruiken steek je die in de fx-loop van de preamp.

helleke
13 juni 2003, 17:33
Ff proberen......

helleke
13 juni 2003, 17:51
Sorry jongens, maar het blijft hetzelfde.Pre-amp en top staan voluit op een 1x 12" kastje en heb geen oordoppen nodig! :listen: :D
Volume is gewoon minimaal,maar wanneer ik de pre-amp eraf laat,blaast tie de gordijnen heen en weer....
En nu??

Nicci
13 juni 2003, 17:59
ik ken het type niet, maar is het wel echt een voorversterker? ik heb weleens (vraag niet waarom) een overdrive pedaal direkt op de poweramp aangesloten. je verliest enorm veel vermogen op die manier.

kokeleko
13 juni 2003, 18:08
Heb je wel de output van de Digitech en niet de send , scheelt nogal wat.
En volgens mij zit er en level schakelaar achterop.
Staat je mastervolume in de digitech op 100%?
Wat ook scheelt met de Digitech is dat je niet teveel mids eruit haalt, gewoon in de EQ alles een beetje meer db's.

Succes Ko.

helleke
13 juni 2003, 18:38
Ja hoor, het is een echte voorversterker. Ja, hehehe..... :D

Heb de output aangesloten en alles staat op 100%.Snap er nix van. :???:
Ook die schakelaar aan de achterkant staat op high output.Als k m op low output zet hoor je bijna helemaal niks :-(

Ik sluit m normaal gesproken aan op een Marshall 9200 en dan gaar gin problemen.... :gitarist:

Miischien eens een aansluiting proberen waar ik eerst in de 2120 ga en dan via send/return de Randall in?? Kan dat?

kokeleko
13 juni 2003, 19:03
Dat kan ook Gitaar>Digitech input/send Digitech>input Randall/send Randall>return Digitech/outputDigitech>retrurn Randall.

Wat je ook moet controleren hoe je fx-loop mix staat op de amp, als deze serieel is moet ie op 100% staan, parallel op gehoor.

Probeer ze. :wink:

helleke
13 juni 2003, 19:11
Bedankt,ff proberen... :-?

helleke
13 juni 2003, 19:39
Hmmm.....dat was m ook niet.Qua geluid wel maar t blijft gewoon veel te zacht.
Heb wel iets anders geprobeerd waar ik tot nu toe t beste resutaat mee krijg nl:
gitaar>Digitech input>Digitech output>input Randall en dan output Randall naar speaker.Moet ik wel het cleane kanaal gebruiken want met het scheurkanaal klinkt t nergens meer naar. Nadeel hiervan is dat ik nu niet meer het scheurkanaal van de Randall kan gebruiken(en die was zo mooi :( )
De Pre-amp sectie van de Digitech kan ik volgens mij niet uitzetten om alleen maar de effecten hiervan te gebruiken of wel?

kokeleko
13 juni 2003, 19:45
Dat kan wel volgens mij als je van de Randall send naar de return van de Digitech gaat en dan met de output Digitech naar de return Randall , omzeil je de preamp van de Digitech.
Ik heb zelf een 2112 gehad en dat is precies hetzelfde, en volgens mij kun je gewoon de preamp op bypass programmeren.
Wederom succes :D Wat voor fx-loop zit er op die Randall?

kokeleko
13 juni 2003, 20:02
Volgens mij was er ook iets te programmeren met de interne loop van de 2120, staat die wel open.
Nog iets heb je er ook een Control 1 bij, check anders ff hoe je volume stand van je pedaal is , kan zijn dat die in de 2120 half dicht staat.

Probeer ze. :amp:

FNaRK
13 juni 2003, 20:40
is idd vreemd, ik heb heel lang zo gewerkt:

gitaar -> input 2101 -> output 2101 -> return JCM900

volumeknop 2101 op 6, mastervolume JCM op 5 en de muren vlogen eruit :D

helleke
13 juni 2003, 21:44
Wat een gekloot man met dat ding :o Misschien had ik toch maar die Powerball moeten kopen....... :D
Klooi nog wel ff door.Mischien dat inderdaad met de juiste instellingen en op een 4x12 er een beter geluid uit te halen is.....dat hoop ik toch, anders wordt t toch nog die Powerball

kokeleko
13 juni 2003, 23:16
Wat voor fx-loop heb je nou?
Als ie parallel is moet je gewoon de fxmix regelaar helemaal openzetten.
En als ie serieel is ook. :-D als je em op de return van de Randall aansluit.
Moet toch een instelling in je 2120 zijn wat niet ok is, doen de factory presets dat ook, ik bedoel zo zacht?
Heel apart, proost ik kan er niet van slapen :wink:

helleke
14 juni 2003, 18:58
Hmmm....serieel/parallel....weekniehoor.Er zaten alleen 2 fx regelaars op die voluit stonden.Ik zeg stonden want ik heb m weer ingeruild voor een geweldige Engl 530 pre-amp :D Kreeg t niet voor elkaar en bij Vrieze in Doetinchem snapten ze er ook niks van.Misschien foutje van Randall? :???:
In ieder geval knalt deze Engl er een stuk harder en beter op dan de Randall icm mn 2120 en de 9200.Een loepzuivere scheur in deze bak.Heerlijk!
Wel een paar euro-tjes meer maar je moet je spullen toch goed voor elkaar hebben,niet? Tis wel een verschil tussen SS en buizen natuurlijk.
Bedankt in ieder geval voor jullie ideeen en reacties.
T was me een weer een aangename conversatie :razz:

Met dank aan Vrieze voor de service en vertrouwen
:wink:

kokeleko
14 juni 2003, 19:21
Gefeliciteerd, dat je er uit bent.
Ik heb net een GT3 gekocht, en ben em aan het tunen op een H&K Duotone, mooi aparaatje, maar hij legt het af tegen mijn Lexicon MPX-G2 die in mijn main-rack hangt. Ik wou er gewoon een fx-trapbak bij om ook es een keer mono te kunnen spelen :-D
Eigenlijk moet je voor zo'n GT3 een serieele fx-loop hebben, maar ja parallel klinkt gewoon beter. Ben aan het finetunen 8-)

helleke
14 juni 2003, 19:34
Die ken ik niet die Lexicon.Zal best fijn klinken of niet :razz: Is dat een pre-amp of fx processor?
Vraag mezelf ook nog wel eens af of het prettiger is om stereo te spelen.
Binnenkort gaan we zo'n 12 dagen de studio in om een volledige cd op te nemen en denk dat zeker in de studio stereo toch mooier is.
Wel minder lekkere druk dan mono,maar dan moet ik mn 4x 12 weer anders solderen.Zit geen stereo/mono schakelaar op nl.Wat jij?

kokeleko
14 juni 2003, 20:15
Die MPX-G2 heeft een send en return erin zitten, kun je voor de versterker, tubescreamer/compressor/wah/univibe/customvibe etc.etc hangen.
Die je met de R1 footcontroller aan en uit kunt zetten, zelfs de wah heeft een schakelaar onder het pedaal.

En voor de delays/reverb/chorus etc. etc. kun je na de preamp hangen al dan niet parallel of serieel. Dus eigenlijk hang ik preamp in de fx-loop van de Lex.

Zit wel een preamp in , maar ik gebruik em nooit het geluid maakt mijn IE4 met de VHT 2/50/2 + twee 1922 (2x12)

Soms spel ik stereo met het rack setje , en soms mono met de Duotone, en daar ga ik dus de GT3 voor gebruiken , die heeft ook een send en return.