PDA

View Full Version : Metalica nothing else matters solo cover youtube



tomheerkens8
7 augustus 2012, 19:52
Heey ik heb weer een nieuw filmpje op mijn youtube kanaal ik had bij mijn vorige filmpje veel opmerkingen gehad dat mijn gitaar niet was gestemd, daarom heb ik er nu meer aandacht aan besteed en heb ik mijn gitaar voor het op nemen gestemd ik ben benieuwd wat jullie er van vinden?


http://www.youtube.com/watch?v=UH9yD3GUEW0





Met vriendelijke groet tom heerkens

Braddie
8 augustus 2012, 02:35
Heey ik heb weer een nieuw filmpje op mijn youtube kanaal ik had bij mijn vorige filmpje veel opmerkingen gehad dat mijn gitaar niet was gestemd, daarom heb ik er nu meer aandacht aan besteed en heb ik mijn gitaar voor het op nemen gestemd ik ben benieuwd wat jullie er van vinden?


http://www.youtube.com/watch?v=UH9yD3GUEW0





Met vriendelijke groet tom heerkens

Je speelt al best aardig, maar alsjeblieft werk aan je timing die is tenenkrommend als je het mij vraagt, veelste gehaast...
hoelang speel je?

Han S
8 augustus 2012, 10:53
Lekker bezig hoor Tom, waar ik me het meeste aan stoor is die vreselijke drummer die je op de achtergrond hoort. Maar de gitaar is okee.

Duhsjaak
8 augustus 2012, 14:50
Hi
Veels te gehaast, inderdaad. In 32 seconden wordt de solo er doorheen gerost. Hoe zwaar moet ik het aanzetten voor dat je snapt dat ik er geen barst van meen?

Ik luister alleen liever naar een langer stukkie. Ik geloof namelijk dat muziek maken gewoon verhalen vertellen is, maar dan in een andere taal.
En nu heb ik het idee dat me iets effe gauw wordt toegeroepen.

In je andere post zei (....) dat iets minder gain meer van je eigen toonvorming zou laten horen. Het is al een stuk beter, maar nu nóg een stukkie terug.

Verder ben ik op je andere post redelijk uitgebreid ingegaan, dus .....

Anderhalf jaar pas! Het moest verboden worden. Je zou iemand als mij toch tering jaloers maken.
Vriendelijke groet, Gus

Effe een naschrift:
Als je probeert te klinken als bijvoorbeeld (noem effe een naam) Eric Clapton, zullen ze je altijd met je held blijven vergelijken.
In dat geval heb ik slecht nieuws voor je. Clapton is ouder dan ik, echt waar, en heeft een generatie of twee voorsprong op jou. Het is goed denkbaar dat je m inhaalt, maar dat kan nog even duren.
In plaats daarvan is het misschien goochemer om iets voor jezelf uit te vinden, dat het anders maakt dan ..... OK? Laten we zeggen: voor de tussentijd. Totdat je m voorbij bent.

tomheerkens8
8 augustus 2012, 17:02
dankje ja ik had dit filmpje inderdaad een beetje gehaast opgenomen ik speel 1,5 jaar gr tom
Je speelt al best aardig, maar alsjeblieft werk aan je timing die is tenenkrommend als je het mij vraagt, veelste gehaast...
hoelang speel je?

tomheerkens8
8 augustus 2012, 17:03
dankje voor de goede tips en uitgebreide reacties gr tom
Hi
Veels te gehaast, inderdaad. In 32 seconden wordt de solo er doorheen gerost. Hoe zwaar moet ik het aanzetten voor dat je snapt dat ik er geen barst van meen?

Ik luister alleen liever naar een langer stukkie. Ik geloof namelijk dat muziek maken gewoon verhalen vertellen is, maar dan in een andere taal.
En nu heb ik het idee dat me iets effe gauw wordt toegeroepen.

In je andere post zei (....) dat iets minder gain meer van je eigen toonvorming zou laten horen. Het is al een stuk beter, maar nu nóg een stukkie terug.

Verder ben ik op je andere post redelijk uitgebreid ingegaan, dus .....

Anderhalf jaar pas! Het moest verboden worden. Je zou iemand als mij toch tering jaloers maken.
Vriendelijke groet, Gus

Effe een naschrift:
Als je probeert te klinken als bijvoorbeeld (noem effe een naam) Eric Clapton, zullen ze je altijd met je held blijven vergelijken.
In dat geval heb ik slecht nieuws voor je. Clapton is ouder dan ik, echt waar, en heeft een generatie of twee voorsprong op jou. Het is goed denkbaar dat je m inhaalt, maar dat kan nog even duren.
In plaats daarvan is het misschien goochemer om iets voor jezelf uit te vinden, dat het anders maakt dan ..... OK? Laten we zeggen: voor de tussentijd. Totdat je m voorbij bent.

Duhsjaak
8 augustus 2012, 21:45
Hi
Kijk, met alle respect voor Braddie. Ik stel voor dat je je daarvan de eerste vijf jaar geen pest aantrekt.

Het is volmaakt normaal dat je de eerste tijd als een gek bezig bent met de wereld ter laten horen wat je allemaal kunt.
Heel normaal. Dat is precies de wilskracht die je in 1,5 jaar bracht waar je nu bent. Petje af.

Toen ik een paar maanden speelde, zei iemand tegen mij, dat stilte ook muziek is. Dat muziek (met andere woorden) bestaat uit de wisselwerking tussen geluid en stilte.

Als je alles volramt, schakel je mijn verbeelding/gevoel uit. Da's niet zo handig. Je moet nooit sneller proberen te spelen dan je publiek kan luisteren.

Als je het gevoel van je publiek uitschakelt, bewonderen ze je virtuositeit en lopen door. Want alleen maar roffelende drummers missen verhaalkracht, dynamiek en spanning.

Geldt voor gitaristen ook. Doseren is ook een kunst. Wakker het gevoel aan van je publiek. En in de tijd dat je een stilte laat vallen groeit de spanning. EN hou jij de controle. Kun je even denken over een aanval op een gebied, waar je publiek niet op bedacht is.

Kijk maar eens naar de vroege opnames van (Carlos) Santana. Woodstock/Stamping Ground Holland Pop Festival. Die liet zo maar 20 seconden stilte vallen terwijl de band doordenderde......

Probeer het maar eens. Kijk eens bij sounds naar posts van Cubone, een beetje rauw, maar wat een kracht!!!

Enjoy! Lekker doorgaan.
Vriendelijke groet, Gus

tomheerkens8
9 augustus 2012, 00:30
dankje maat
Hi
Kijk, met alle respect voor Braddie. Ik stel voor dat je je daarvan de eerste vijf jaar geen pest aantrekt.

Het is volmaakt normaal dat je de eerste tijd als een gek bezig bent met de wereld ter laten horen wat je allemaal kunt.
Heel normaal. Dat is precies de wilskracht die je in 1,5 jaar bracht waar je nu bent. Petje af.

Toen ik een paar maanden speelde, zei iemand tegen mij, dat stilte ook muziek is. Dat muziek (met andere woorden) bestaat uit de wisselwerking tussen geluid en stilte.

Als je alles volramt, schakel je mijn verbeelding/gevoel uit. Da's niet zo handig. Je moet nooit sneller proberen te spelen dan je publiek kan luisteren.

Als je het gevoel van je publiek uitschakelt, bewonderen ze je virtuositeit en lopen door. Want alleen maar roffelende drummers missen verhaalkracht, dynamiek en spanning.

Geldt voor gitaristen ook. Doseren is ook een kunst. Wakker het gevoel aan van je publiek. En in de tijd dat je een stilte laat vallen groeit de spanning. EN hou jij de controle. Kun je even denken over een aanval op een gebied, waar je publiek niet op bedacht is.

Kijk maar eens naar de vroege opnames van (Carlos) Santana. Woodstock/Stamping Ground Holland Pop Festival. Die liet zo maar 20 seconden stilte vallen terwijl de band doordenderde......

Probeer het maar eens. Kijk eens bij sounds naar posts van Cubone, een beetje rauw, maar wat een kracht!!!

Enjoy! Lekker doorgaan.
Vriendelijke groet, Gus

tomheerkens8
10 augustus 2012, 12:59
Ik heb het filmpje opnieuw opgenomen nu met minder gain misschien iets te weining gain?


http://www.youtube.com/watch?v=DGhjrExJ5BA&feature=youtu.be

enjoy

Ernest01
11 augustus 2012, 13:02
Voor mij is de gain prima. Het spel ook, alleen die drummer wat weg drukken misschien ?

tomheerkens8
11 augustus 2012, 14:01
Dankje ja je hebt gelijk de backing track staat iets te hard inderdaad

Braddie
11 augustus 2012, 17:08
Ik heb het filmpje opnieuw opgenomen nu met minder gain misschien iets te weining gain?


http://www.youtube.com/watch?v=DGhjrExJ5BA&feature=youtu.be

enjoy

Dit is al een flinke verbetering.... maar werk aan je bends, die in het begin was het nét niet.

Braddie
11 augustus 2012, 17:09
Hi
Kijk, met alle respect voor Braddie. Ik stel voor dat je je daarvan de eerste vijf jaar geen pest aantrekt.

Het is volmaakt normaal dat je de eerste tijd als een gek bezig bent met de wereld ter laten horen wat je allemaal kunt.
Heel normaal. Dat is precies de wilskracht die je in 1,5 jaar bracht waar je nu bent. Petje af.

Toen ik een paar maanden speelde, zei iemand tegen mij, dat stilte ook muziek is. Dat muziek (met andere woorden) bestaat uit de wisselwerking tussen geluid en stilte.

Als je alles volramt, schakel je mijn verbeelding/gevoel uit. Da's niet zo handig. Je moet nooit sneller proberen te spelen dan je publiek kan luisteren.

Als je het gevoel van je publiek uitschakelt, bewonderen ze je virtuositeit en lopen door. Want alleen maar roffelende drummers missen verhaalkracht, dynamiek en spanning.

Geldt voor gitaristen ook. Doseren is ook een kunst. Wakker het gevoel aan van je publiek. En in de tijd dat je een stilte laat vallen groeit de spanning. EN hou jij de controle. Kun je even denken over een aanval op een gebied, waar je publiek niet op bedacht is.

Kijk maar eens naar de vroege opnames van (Carlos) Santana. Woodstock/Stamping Ground Holland Pop Festival. Die liet zo maar 20 seconden stilte vallen terwijl de band doordenderde......

Probeer het maar eens. Kijk eens bij sounds naar posts van Cubone, een beetje rauw, maar wat een kracht!!!

Enjoy! Lekker doorgaan.
Vriendelijke groet, Gus
Gus, met alle respect maar de eerste 5 jaar niks aantrekken van Timing is natuurlijk onzin, ik ben ook lang niet met alles super strak... maarr met solo`s en bepaalde ritmes/slagjes écht wel, en ik speel nu een kleine 2 jaar, gewoon aan werken, strak spelen is wel het gene wat je maakt of kraakt samen met je phrasing en dergelijke.

minoin
11 augustus 2012, 21:12
Al het commentaar van de mannen boven mij snijdt wel hout, maar er is niemand die aangeeft dat alternate picking een must is bij soleren. De beste tip naar mijn mening is de metronoom en alternate picking. Blijf vooral doen wat je leuk vindt, alles opnemen en laten zien. Maar daarnaast strak, accuraat en precies leren spelen dmv een metronoom.
Verder, thumbs up!

tomheerkens8
12 augustus 2012, 23:07
Dankje voor de tips ik ben al aan het oefenen met alternate picking maar het valt niet mee haha
Al het commentaar van de mannen boven mij snijdt wel hout, maar er is niemand die aangeeft dat alternate picking een must is bij soleren. De beste tip naar mijn mening is de metronoom en alternate picking. Blijf vooral doen wat je leuk vindt, alles opnemen en laten zien. Maar daarnaast strak, accuraat en precies leren spelen dmv een metronoom.
Verder, thumbs up!

Duhsjaak
13 augustus 2012, 07:00
Hi
Geinige pickups zitten erop!

@Braddie
Sorry gast. Ik dacht dat je met 'vijf jaar' wel door had dat ik het allemaal een beetje overdreef. Wat is schreef verder meende ik wel, maar niet ten koste van jou vanzelf.

@TS
Normaal reageer ik niet op stukkies van minder dan een minuut. Dat ik dat hier wel heb gedaan, is alleen omdat ik het een behoorlijk mirakel vind dat je dit flikt binnen anderhalf jaar.

Het jagen kun je onder controle krijgen door op je ademhaling te letten. Zo'n opname is ook nog eens spannend en de dingen die je normaal goed afgaan krijgen een nerveuzig randje bij een opname. Helemaal normaal.

Daarom is iedereen zo bang voor strafschoppen. Op de training gaan ze er gewoon in. Op het WK of zo lijkt het doel ineens kleiner.
Alternate picking is een heel moeilijke zaak. Als je het er in deze fase bij kan doen (onder de knie te krijgen): Prachtig.
Ga lekker door!
Vreindelijke groet, Gus

MRH
14 augustus 2012, 00:58
Mooie thread om ervaringen te delen, ben zelf 1 jaar en 2 maanden bezig nu en was ook met deze solo bezig, zal binnenkort mijn opname even posten hier voor feedback. Ik ben begonnen met louter werken aan basistechnieken rock solo (licks en technieken pentatonisch e.d.) en akkoorden open en alle barré en ben begonnen nu met wat solo's van nummers (sweet child o' mine maar ook herman brood never be clever is ook wel een lekker solo om te beginnen).

MRH
15 augustus 2012, 15:40
Mooie thread om ervaringen te delen, ben zelf 1 jaar en 2 maanden bezig nu en was ook met deze solo bezig, zal binnenkort mijn opname even posten hier voor feedback. Ik ben begonnen met louter werken aan basistechnieken rock solo (licks en technieken pentatonisch e.d.) en akkoorden open en alle barré en ben begonnen nu met wat solo's van nummers (sweet child o' mine maar ook herman brood never be clever is ook wel een lekker solo om te beginnen).

Nou hier is mijn 1e poging, nog ff in mijn eigen tempo dus zonder backing track; ik speel de hele solo pas sinds eergister. Mijn gear is super eenvoudig nog: epiphone LP custom plus, marshall mg30fx amp zonder pedals die heb ik nog niet.

De timing is nog niet goed her en der maar zou graag wel feedback krijgen over mijn technieken (vingerzetting, picking etc)....thanks!

http://www.youtube.com/watch?v=pK_jmFOf8CA&feature=plcp

Braddie
15 augustus 2012, 17:35
Werken aan je bends.

Duhsjaak
18 augustus 2012, 16:27
Hi
Welkom op dit deel van GN. Doorgaans worden hier heel leuke tot zeer goeie stukken geplaatst. Heel vaak komen die uit een keuken of een slaapkamer. En zijn ze met een grote variatie aan vakmanschap en een hoge dosis enthousiasme in elkaar gesleuteld.

Uit de reacties die je van mede GN'ers krijg kun je soms een leuke aanwijzing vinden om het roer bij te stellen of om te gooien.

Als je wilt dat het stuk de aandacht krijgt die het verdient, open dan een nieuw onderwerp. Da's handiger dan het onder de bijdrage van een ander te plakken.

@MRH èn @Braddie
Misschien krijgt Braddie een beetje het idee dat ik hem moet hebben. Da's zeker niet het geval.

Ik heb wel een opmerking over zijn reactie.
Mooier zingen
beter nadenken
harder blazen
en
aan je bends werken

zijn zonder uitzondering opmerkingen die goed zijn bedoeld, maar door hun weinig specifieke karakter doel missen. Je kunt er niks mee. Als je eens zou melden op welk gebied de verbetering zich zou moeten richten en op welke wijze dat doel zou kunnen worden bereikt. Dan heeft niet alleen MRH een concreet aanvalsplan, maar dan hebben ook andere beginnende gitaristen er misschien iets aan.
Vriendelijke groet, Gus

PS Beter aanhouden vind ik er ook zo één. Voor de Politie Academie zullen we maar zeggen.

Jasper.
19 augustus 2012, 19:53
@TS Lekker hoor! Voor 1,5 jaar spelen vind ik het erg goed.
Qua gain vind ik het wel prima. Misschien iets meer, maar ik heb zelf liever niet zo veel. Zo vind ik die (hoe noem je dat, de bends die samengaan met nog 1 noot die op de zelfde hoogt blijft hangen) er wel mooi uitkomen zo.

@MRH je begint het door te krijgen, de basis is er volgens mij. Nu gewoon blijven oefenen tot het soepel loopt en je het zonder nadenken kan spelen. Zelf vind ik dat wel prettig werken door guitar pro te pakken en dan de gitaar te muten. Dat je dan in ieder geval de drumtrack hebt. En dan kun je ook nog de speedtrainer en eventueel metronoom erbij aanzetten.

vpilot
20 augustus 2012, 13:04
Het jagen kun je onder controle krijgen door op je ademhaling te letten. Zo'n opname is ook nog eens spannend en de dingen die je normaal goed afgaan krijgen een nerveuzig randje bij een opname. Helemaal normaal.


Nou ben ik helaas vergeten welke beroemde gitarist dit vertelde, maar hij gebruikte ook zijn ademhaling bij het spelen van zijn solo's. Wanneer hij speelde blies hij langzaam uit, en bij inademen was hij stil. Dat leverde bijzonder mooie, gebalanceerde solo's op.

Duhsjaak
20 augustus 2012, 21:13
Nou ben ik helaas vergeten welke beroemde gitarist dit vertelde, maar hij gebruikte ook zijn ademhaling bij het spelen van zijn solo's. Wanneer hij speelde blies hij langzaam uit, en bij inademen was hij stil. Dat leverde bijzonder mooie, gebalanceerde solo's op.

Hi
Zeg maar gewoon dat je het van mij hebt. Soms adem ik zo langzaam, dat ik helemaal niet meer soleer.
Geintje natuurlijk.

Maar ademhaling is een (vooral) yoga ding. Als je onder invloed van spanning (opnames, soms optredens) gejaagd ademt, ga je ook gejaagder spelen. Niks hokus pokus. Gewoon bewezen.
ALs je je daarvan bewust bent, is het een koud kunstje om tegelijk het relaxende effect van rustiger ademhaling te hebben, als de plus van minder gejaagd spelen.

Klinkt allemaal een beetje vaag, totdat je het kunstje door hebt. Stilte is ook muziek.
Succes. Gus