PDA

View Full Version : LET OP: Marktplaats oplichter actief! M. Fernandes!



JGD
7 augustus 2012, 16:49
Mensen, let op.
Er is weer eens zo'n klootzak actief op Marktplaats (en god weet waar allemaal nog meer)

Ene M. Fernandes.
Bij mij heette hij Maurits, later bleek dat hij soms Martijn heet, soms Danny.
ING 4250862


Ik had een "gezocht" advertentie voor een SDE 100 delay geplaats.
Nou, meneer had er wel eentje, prima staat.

Ook ik heb al minstens 10 jaar prima ervaringen op Marktplaats, dus op goed vertrouwen 104 euro's overgemaakt.
Tijdje niets gehoord, rekeningnummer gegoogled en hatsikidee!
Bekende oplichter.
Hij struint gezocht-ads af, woont altijd ver weg voor de meesten (Groningen, Zeeland etc) zodat je al snel zegt: stuur maar op.
En je bent de lul.

Ik ga nog aangifte doen maar heb niet de illusie hier ooit nog iets van terug te zien.

Jammer toch weer he, dat dat soort mispunten zo'n mooie site, die draait op goed vertrouwen, zo weten te vernachelen.

Let op mensen, helaas is Marktplaats niet altijd veilig.

muziekschuur
7 augustus 2012, 17:28
Heb zelf nu een keer aangifte gedaan en deze zaak ligt nu bij de rechter. Wel je DIGID bij de hand houden. Maar digitaal aangifte doen is daarna een fluitje van een cent.

RainbowGuitars
8 augustus 2012, 10:03
Jammer dat ik dit bericht pas vandaag lees.
Ben vorige week door dezelfde oplichter geflest. In mijn geval heette hij Martin.
Blijkbaar is deze lul nog steeds actief.
Had ook een "gezocht" advertentie geplaatsts, hij reageerde als eerste.
Ik heb ook al jarenlang goede ervaringen op marktplaats.
Helaas kreeg ik, nadat ik geld had overgemaak, ook geen enkel bericht meer.
Heb aangifte gedaan bij de politie, maar ik weet zeker dat ik hier nooit meer iets van hoor.

N.B. zijn huidige mobiele nummer is 06 ******.

Hoe verleidelijk ook in dit geval, we gaan geen privenummers plaatsen op het forum.

muffstuff
8 augustus 2012, 14:49
Ik verbaas me er altijd over dat ondanks de bewijzen de politie geen fuck doet. Ik bedoel meer dan 3 meldingen op een rekening nummer zou toch voldoende moeten zijn?

-Martijn-
8 augustus 2012, 15:17
Ik verbaas me er altijd over dat ondanks de bewijzen de politie geen fuck doet. Ik bedoel meer dan 3 meldingen op een rekening nummer zou toch voldoende moeten zijn?

Dat zeker. Maar ik verbaas me er ook over hoe naïef sommigen zijn. Dit is namelijk een schoolvoorbeeld van hoe je iemand oplicht via Marktplaats; reageren op een gezocht-advertentie met de mededeling dat je ver weg woont maar het wel op kan sturen.

Han S
8 augustus 2012, 15:24
Marktplaats is al lang niet meer veilig. De site zelf heeft een beveiliging van niks en je gegevens liggen op straat. En oplichters wemelt het van daar. Marktplaats is een goudmijn voor de eigenaar, vroeger was het gratis, nu is het een dure manier van adverteren als je bijvoorbeeld een auto wilt slijten.

Ik zoek ook wel eens iets en per direct hebben ze het voor je, als nieuw en altijd wonen ze bijvoorbeeld op Ameland. Vraag om duidelijke foto's en let goed op de manier van doen. Stel meerdere malen vragen via email en de oplichters haken al snel af als je te slim bent.

HaroldA
8 augustus 2012, 15:29
Marktplaats is al lang niet meer veilig. De site zelf heeft een beveiliging van niks en je gegevens liggen op straat. En oplichters wemelt het van daar. Marktplaats is een goudmijn voor de eigenaar, vroeger was het gratis, nu is het een dure manier van adverteren als je bijvoorbeeld een auto wilt slijten.

De eigenaar is Ebay. En da's des te erger want Ebay is al een paar keer veroordeeld voor de illegale handel op haar website, maar dat vonnis blijkt niet van toepassing op Marktplaats?

Han S
8 augustus 2012, 15:49
Een auto adverteren op MP kost 25 euro voor 28 dagen en de advertentie wordt automatisch verlengd zodat je vanzelf de rekening krijgt.

En hoeveel auto's denk je dat er op MP staan? ruim 155.000.

muffstuff
8 augustus 2012, 16:40
Gewoon je meuk persoonlijk ophalen of laten ophalen.

Laatst heb ik een ipad3 2e hands gekocht, gekke henkie natuurlijk om bij zoiets geld op te sturen. Maar ik ging zelfs zo ver dat ik zelfs daar sommige advertenties laat schieten omdat ik niet een goed gevoel heb bij de adverteerder. Zal niet de eerste zijn die met geld ergens heen gaat en zonder iets terug komt.

Maar ja, als je dan wel geld stuurt en wordt belazerd dan heeft dat niets te maken met marktplaats zelf, maar meer in het feit dat je zelf een gok wil wagen.

RainbowGuitars
9 augustus 2012, 11:29
N.B. zijn huidige mobiele nummer is 06 ******.

Hoe verleidelijk ook in dit geval, we gaan geen privenummers plaatsen op het forum.

Helaas The Bertman, in dit geval ben ik het absoluut NIET met je eens.
Ik had het nummer vermeld omdat dit de eerste vorm van contact met de persoon in kwestie is.
Zodat onze overige forum bezoekers gewaarschuwd zijn.
Waarom het gironummer dan wel?
Is net zo prive.

no 1 hops
9 augustus 2012, 12:07
misschien een tip voor als je geld overmaakt van ING naar ING.
het wil soms gebeuren dat als je naam en woonplaats invult van de persoon waar het geld heen moet je een soort van melding krijgt van welke persoon bij die rekening nummer hoort, vaak ook met woonplaats.
(dus vul bij de naam een kleine fout in zodat het programma je op die manier waarschuwt)
daarna kan je de betaling alsnog opslaan en afhandelen of als je het niet vertrouwt afbreken.
dus als er dan qua woonplaats iets niet klopt, weet je dat je op je hoede moet zijn

Gilmour-strat
9 augustus 2012, 12:15
Gewoon triest zulke figuren, dat soort mensen moet ze verrot schoppen!

JGD
9 augustus 2012, 12:24
Gewoon triest zulke figuren, dat soort mensen moet ze verrot schoppen!

zeker.
dat soort tuig moet verplicht naar Santana luisteren, dat zal hen leren :angry:

Pepe
9 augustus 2012, 12:36
zeker.
dat soort tuig moet verplicht naar Santana luisteren, dat zal hen leren :angry:

Wat een onzinnige reactie in dit belangrijke en serieuze topic.

Caro Emerald bedoel je natuurlijk.

JGD
9 augustus 2012, 12:46
ik mag het maken want ik was in dit geval de gedupeerde.

En Caro niet;
straks kijkt de dader stiekem naar haar memmetjes terwijl hij zijn straf uitzit ;)

Plant
9 augustus 2012, 13:05
Helaas The Bertman, in dit geval ben ik het absoluut NIET met je eens.
Ik had het nummer vermeld omdat dit de eerste vorm van contact met de persoon in kwestie is.
Zodat onze overige forum bezoekers gewaarschuwd zijn.
Waarom het gironummer dan wel?
Is net zo prive.

Omdat de gironummervermelding nu echt niet gebruikt gaat worden om nog eens wat geld erbij te storten ;) maar een telefoonnummer wel massaal gebruikt kan worden om hem eens lekker de huid vol te schelden :p .

Verder zoals Han S zegt duidelijke eigen foto's vragen en letten op de manier van corresponderen en zoals muffstuff zegt je meuk ophalen.

Ik waag ook weleens een gokje om iets op te laten sturen, maar dat is hooguit tientjeswerk. Vaak de moeite van het belazeren niet waard.

JGD
9 augustus 2012, 13:10
ach, als ik achteraf zaken terug lees van onze mailwisseling, denk ik:
ik had daar en daar misschien wel wakker moeten worden.
maar ja, zoals ik al zei: ben al tien jaar bezig op Marktplaats en nooit wat meegemaakt
dan zit het gewoon niet in je systeem om op te letten ofzo.
dom misschien, naief, onvoorzichtig, allemaal waar misschien.

helaas leer ik nu the hard way dat dat wel nodig is.
illussie armer, ervaring rijker.

Agent_Smith
9 augustus 2012, 18:37
Goddamned!!!! Ik ben dus ook genaaid door die rukker!
Klote dat ik heb topic nu pas zie. Dinsdag heb ik bijna 40 euro betaald. Daarna uiteraard nooit meer iets vernomen.

Ik zocht een humbucker dus hij heeft idd gereageerd. Bij mij heette hij idd Marcel Fernandes met een mobiel nummer erbij. Maar daar neemt natuurlijk niemand op. Welk nummer heb jij, Rainbow? (PM)

Ik kon ook geen advertenties van m vinden, dus contact of een woonplaats kunnen we wel vergeten.

Ik hoop dat ie letterlijk sterft in al het geld. En wel graag op zeer korte termijn!

JGD
10 augustus 2012, 11:53
Rainbow en Agent SMith:
misschien moeten we wat info uitwisselen?
Samen maken we weer completere aangiftes wellicht?

En dan even dus blijkbaar via PM's, want de arme schat zou eens een naar telefoontje krijgen.......

Ike57
10 augustus 2012, 12:48
Het schijnt dat Fernandes zich veelvuldig met dit soort praktijken bezig houdt.
Zie ook OpgeletopInternet.nl. (http://www.opgeletopinternet.nl/index.php/topic,18.0.html)

Op dit forum staat ook een voorbeeldbrief (https://www.mijnpolitie.nl/mio/Brief_aan_Bank_mijnpolitie.pdf)die je eventueel naar de bank van de oplichter kunt sturen. (waarbij ik mij afvraag of dat politie logo er zonodig op moet staan)

Succes ermee!

(Leuk(?) geintje: maak 1 cent over op zijn bankrekeningnummer met de omschrijving: "Je bent een oplichter, LUL, geef mijn geld terug".
Staat leuk op zijn afschriften :D

Agent_Smith
10 augustus 2012, 14:22
Rainbow en Agent SMith:
misschien moeten we wat info uitwisselen?
Samen maken we weer completere aangiftes wellicht?

En dan even dus blijkbaar via PM's, want de arme schat zou eens een naar telefoontje krijgen.......

Ja, laten we dat even doen. Ik zie je PM wel.

Han S
10 augustus 2012, 15:44
Oh dat MP is toch verschrikkelijk. Ik heb een paar echte klassieke autoradio's te koop, geen moderne meuk met een klassiek front maar echte jaren 50 en 60 Blaupunkt. Ik heb geen geld nodig maar ik ga ze ook niet weggeven. Een heb ik er vekocht en die zit nu in een oude VW bus. Krijg ik gisterenavond laat een bod van 85 euro op zo'n ding en ik mail hem dat hij hem daarvoor mag hebben en of hij hem wil komen halen. Krijg ik vanmorgen vroeg een mail dat hij al is voorzien. En zo gaat het nou zo vaak. Oppassen met MP hoor.

bass blom
10 augustus 2012, 16:49
grappig, ik doe een bod net, meer om de vriend waarvan het ding is te jennen :D
en voordat ik op: plaats bod druk, komt dit er onder staan..

Slechts enkelen reageren op een bod
dat meer dan 50% onder de vraagprijs ligt.

JGD
10 augustus 2012, 16:50
Voor de mede gedupeerden van dhr Fernandes:

ik heb nog een tip
stuur een brief naar de ING waarin je hen attent maakt op de oplichterpraktijken van dhr Fernandes.
ING raadt dit zelf aan.

Ik heb het vandaag gedaan, kopie van de aangifte erbij, alsmede het formulier dat op topic pagina 2 terug werd aangeraden door user Ike57.

Adres:

ING
Afd. Fraude Management
Postbus 99960
8900 GA
Leeuwarden.

Ik hoop dit jullie dit ook doen;
3 brieven rond dezelfde tijd over een ING klant, geven weer een sterker signaal af dan 1.

Git Aar
10 augustus 2012, 18:42
Altijd aangifte doen! Ook als het om een tientje gaat!

Git Aar
10 augustus 2012, 18:44
http://www.opgeletopinternet.nl/index.php/topic,18.msg80.html?PHPSESSID=d0c7c4cf0369b13ee41c 4620a800affd#msg80

Han S
10 augustus 2012, 19:18
Je zou sommige mensen het liefst willen gaan bezoeken met een man of acht, wat een parasieten lopen er rond!

Agent_Smith
10 augustus 2012, 22:26
Voor de mede gedupeerden van dhr Fernandes:

ik heb nog een tip
stuur een brief naar de ING waarin je hen attent maakt op de oplichterpraktijken van dhr Fernandes.
ING raadt dit zelf aan.

Ik heb het vandaag gedaan, kopie van de aangifte erbij, alsmede het formulier dat op topic pagina 2 terug werd aangeraden door user Ike57.

Adres:

ING
Afd. Fraude Management
Postbus 99960
8900 GA
Leeuwarden.

Ik hoop dit jullie dit ook doen;
3 brieven rond dezelfde tijd over een ING klant, geven weer een sterker signaal af dan 1.


Ja, dat wil ik met alle plezier doen JGD, maar op dit moment ontbreekt het me een beetje aan de tijd en energie om heel lang mee bezig te zijn. Dus hoe en waar doe ik aangifte?

JGD
11 augustus 2012, 09:13
online is vrij makkelijk & snel
https://www.mijnpolitie.nl/index.shtml

RainbowGuitars
11 augustus 2012, 13:55
Rainbow en Agent SMith:
misschien moeten we wat info uitwisselen?
Samen maken we weer completere aangiftes wellicht?

En dan even dus blijkbaar via PM's, want de arme schat zou eens een naar telefoontje krijgen.......

JGD, ik heb je het nummer van deze oplichter via een PM gestuurd.
Heb zelf een brief van de politie ontvangen.
Blijkbaar gaan ze een onderzoek naar deze persoon starten.
Het geld zijn we zowiezo kwijt.

Agent_Smith
11 augustus 2012, 18:00
online is vrij makkelijk & snel
https://www.mijnpolitie.nl/index.shtml

Okee, done!

gertgert
12 augustus 2012, 14:15
ik kreeg ook een reactie van hem maar het was zo duidelijk dat hij geen kennis van zaken had dat ik de mail gelijk heb gedelete.
altijd maar eerst even telefonisch contact en doorvragen op wat je wilt kopen.

Agent_Smith
13 augustus 2012, 12:18
Voor de mede gedupeerden van dhr Fernandes:

ik heb nog een tip
stuur een brief naar de ING waarin je hen attent maakt op de oplichterpraktijken van dhr Fernandes.
ING raadt dit zelf aan.

Ik heb het vandaag gedaan, kopie van de aangifte erbij, alsmede het formulier dat op topic pagina 2 terug werd aangeraden door user Ike57.

Adres:

ING
Afd. Fraude Management
Postbus 99960
8900 GA
Leeuwarden.

Ik hoop dit jullie dit ook doen;
3 brieven rond dezelfde tijd over een ING klant, geven weer een sterker signaal af dan 1.

Okee, brief naar ING heb ik ook gedaan.
Ben benieuwd of we er ooit nog iets van horen...

JGD
14 augustus 2012, 10:00
ik hoop het.
verwacht het helaas niet maar ja, helemaal niks doen voelt ook niet goed

HaroldA
15 augustus 2012, 00:20
Nog een slachtoffer: http://muziek.marktplaats.nl/effecten/586111982-pas-op-er-zijn-oplichters-actief-bij-gezocht-advertenties.html

Taylor 1957
15 augustus 2012, 10:38
Tsja, ook ik ben er in gestonken. Vandaar dat ik een waarschuwing op Marktplaats heb gezet. Weliswaar niet met de naam er bij, maar het blijkt steeds om dezelfde te gaan...

Ik heb deze zaak getipt voor TROS-opgelicht. Mijn vraag aan jullie: meldt het ook op de site van dit programma. Hoe meer meldingen des te groter de kans dat ze er aandacht aan besteden.

Het telefoonnummer vermelden heeft weinig zin. Hij wisselt steeds van nummer.

Maar: als je aangifte doet via DIDI-D bij de Politie en dan bij internetcriminaliteit dan krijg je ook een formulier die je naar de ING kunt sturen. Daarin staat dat er aangifte is gedaan en dat je de bank vraagt je geld terug te storten. Hij gebruikt namelijk nog steeds dezelfde ING rekening!!

HaroldA
15 augustus 2012, 10:42
Tsja, ook ik ben er in gestonken. Vandaar dat ik een waarschuwing op Marktplaats heb gezet. Weliswaar niet met de naam er bij, maar het blijkt steeds om dezelfde te gaan...

Je advertentie is alweer verwijderd? Jammer ...

Overigens nog welkom hier, jammer van de reden alleen.

Taylor 1957
15 augustus 2012, 10:59
Hoi Harold... Marktplaats heeft mijn waarschuwing verwijderd. Ze zeiden dat ik ene naam had gebruikt, maar dat was absoluut niet het geval. Daarom heb ik nu persoonlijk iedereen die een Gezocht advertentie heeft gezet ene waarschuwingsmail gestuurd. En daar ga ik gewoon ene tijdje mee verder.... De tekst:

Beste T....,

Kleine waarschuwing. Er is een oplichter actief. Die heer M.R. Fernandes. Hij gebruikt ING nummer 4250 862. Hij vraagt je het geld snel te storten zodat hij het apparaat ook snel kwijt is. Mooi niet. Geen geld. Geen apparaat. Ik ben voor 56,75 het schip in gegaan...

Een gewaarschuwd mens telt voor 2.... Succes met de verkoop.

Alle reacties stuur ik trouwens ook door naar TROS-opgelicht... die moeten hem namelijk snel kunnen vinden, want zijn rekenig is bekend..

Buzzel
15 augustus 2012, 11:15
ik ben ook eens opgelicht (voor 50 euro) op Marktplaats. Ik heb aangifte gedaan en al dat gedoe. 2 jaar geleden nog een brief gekregen dat het bij de rechter lag. En daarna niks meer van gehoord...

Ik denk dat je dit gewoon even moet overkomen om de signalen beter te herkennen. rekening nummer ALTIJD even in google pleuren, net als naam.

marktplaats heeft idioot mail gedoe nu waardoor IP adres en email niet meer te achterhalen zijn, dat vind ik erg slecht van MP.


Het enige wat je kan doen is wel aangifte toen (hoe nutteloos ook) en gewoon goed opletten!

HaroldA
15 augustus 2012, 11:35
Semi-offtopic: ik ben een nieuwe telefoon aan het zoeken en kom heel erg veel advertenties tegen van deze oplichter: http://www.opgeletopinternet.nl/index.php?topic=1513.0

* Verschillende namen
* Verschillende prijzen
* Verschillende woonplaatsen
* Zelfde advertentietekst ;)

Agent_Smith
15 augustus 2012, 12:22
Semi-offtopic: ik ben een nieuwe telefoon aan het zoeken en kom heel erg veel advertenties tegen van deze oplichter: http://www.opgeletopinternet.nl/index.php?topic=1513.0

* Verschillende namen
* Verschillende prijzen
* Verschillende woonplaatsen
* Zelfde advertentietekst ;)

Ja, sommige MP-rubrieken treken dit soort lui in het bijzonder heel sterk aan. Mobiele telefonie is wat dat betreft wel één van de toppers.

JGD
15 augustus 2012, 12:22
ja mensen, die Fernandes heeft het er maar druk mee.

Taylor, stuur ook een brief aan de fraudeafdeling van ING aub

ING
Afd. Fraude Management
Postbus 99960
8900 GA
Leeuwarden.


dat zou dan namelijk de derde al zijn in korte tijd.
Dat zal hopelijk ook mee helpen

Hugoow
31 augustus 2012, 12:01
Ook ik ben opgelicht. bij mij ging het om Maurits Fernandes. om een Zvex box of rock van 125 euro. Ga ook ff zo'n briefje sturen naar ING. samen komen we er wel.

Agent_Smith
3 september 2012, 12:10
Ik heb wel bericht gekregen van de ING dat mijn aangifte is ontvangen, maar verwacht er helemaal niks van eigenlijk. We zullen het maar afwachten. Weinig keus verder vrees ik.

HaroldA
13 september 2012, 13:17
Dezelfde oplichter?


Sebastiaan Marinel is een oplicher !!!

http://link.marktplaats.nl/594656764

fastfolkert
13 september 2012, 18:16
Dat weer ns een andere MP advertentie ;)

FF

HaroldA
9 november 2012, 14:16
Zou deze persoon hiermee te maken hebben gehad? http://www.nu.nl/internet/2954565/man-gepakt-tientallen-marktplaatsoplichtingen.html

Buzzel
9 november 2012, 17:06
Zou deze persoon hiermee te maken hebben gehad? http://www.nu.nl/internet/2954565/man-gepakt-tientallen-marktplaatsoplichtingen.html


Of de man die mij ooit heeft opgelicht!

HaroldA
30 november 2012, 15:39
Nog een arrestatie: http://www.security.nl/artikel/44146/1/Politie_arresteert_notoire_internetoplichter.html

Ditmaal een 20-jarige man uit Spijkenisse.

HaroldA
27 december 2012, 17:47
Weer een melding van een fraudeur: http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/effecten/m629051062-fraudeur-gertjan-bakker-rek-ing-671536427-let-op-mensen.html

macwilliams
27 december 2012, 22:24
Weer een melding van een fraudeur: http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/effecten/m629051062-fraudeur-gertjan-bakker-rek-ing-671536427-let-op-mensen.html

Het zal wel nooit ophouden ben ik bang voor.

Speeddemon
29 december 2012, 23:08
Ben eergisteren zelf voor 't eerst (op MP dan) opgelicht.
Theo, als je meeleest, wees een vent, stuur mij die 210 euro terug en zand erover.

(hij 'verkocht' diverse studio apparatuur; nog 2 mensen zijn slachtoffer van hem/haar. Heb aangifte gedaan i.i.g.)

Riny
2 januari 2013, 09:20
Dat is balen man.

Zelf ook nooit geen problemen gehad op MP, echter omdat het steeds vaker voorkomt bestel ik tegenwoordig voor een paar centen meer mijn materiaal bij de reguliere vakhandel met gekoppelde webshop.
Of het moet zo dicht bij huis zijn dat ik er persoonlijk om kan.

Oké, soms zie je iets staan op MP voor een lager aantrekkelijk bedrag en dan kan de verleiding groot zijn.
Ik geef dan toch maar liever iets meer uit want als ik het verloren bedrag optel bij het achteraf toch te bestellen bedrag, wordt een dergelijk nieuwe aanwinst wel erg duur.
Bijkomend voordeel; het is nieuw en er zit garantie op het aangekochte.

Toch leef ik mee met de benadeelde en hoop dat de betreffende oplichter(s) gauw gepakt worden.

peter_heijnen
3 januari 2013, 08:52
Nou, als oplichting je een op de 10 keer zou overkomen, ben je echt nog steeds voordeliger uit dan nieuw in welke webshop ook.

Riny
3 januari 2013, 09:10
Daar heb jij ook weer gelijk in.

Maar ik ben toch voor zeker gegaan, en in zekere zin terug in de tijd, voor mijn persoonlijk gevoel.
Toen ik als 13 jarige begon (ben nu 58 jaar) waren er voor de consument nog geen computers, laat staan een MP of Ebay.
Toen ging men in de regio op kranten advertenties af dus kon men het aan te kopen materiaal zien en uitproberen.
Nu wordt er misbruik gemaakt van het goede vertrouwen.

Echter wanneer men dan 1 maal op de 10 maal gepakt word zou men dan ook niet moeten klagen op diverse fora's.
Ten minste dat is mijn visie.

cale0
3 januari 2013, 11:03
Toen ging men in de regio op kranten advertenties af dus kon men het aan te kopen materiaal zien en uitproberen.


Waarom zou je het nu niet kunnen zien en uitproberen?
Als je niet langs mag komen dan weet je genoeg lijkt mij ;)

Braindead
3 januari 2013, 15:30
Dat is balen man.

Zelf ook nooit geen problemen gehad op MP, echter omdat het steeds vaker voorkomt bestel ik tegenwoordig voor een paar centen meer mijn materiaal bij de reguliere vakhandel met gekoppelde webshop.
Of het moet zo dicht bij huis zijn dat ik er persoonlijk om kan.

Oké, soms zie je iets staan op MP voor een lager aantrekkelijk bedrag en dan kan de verleiding groot zijn.
Ik geef dan toch maar liever iets meer uit want als ik het verloren bedrag optel bij het achteraf toch te bestellen bedrag, wordt een dergelijk nieuwe aanwinst wel erg duur.
Bijkomend voordeel; het is nieuw en er zit garantie op het aangekochte.

Toch leef ik mee met de benadeelde en hoop dat de betreffende oplichter(s) gauw gepakt worden.

+1 Ik heb ook al 2 keer een defect artikel per post ontvangen. Weg geld. Geen grote bedragen maar ik had voor dat geld ook al bijna een nieuw artikel kunnen kopen. In het vervolg dan toch maar meteen bij een betrouwbare webshop kopen. Jammer dat er zulke mensen rondlopen.

gijsje123
12 februari 2013, 08:22
Hallo

Ik ben ook opgelicht door deze verkoper ik zocht een samsung galaxy s nou meneer had er wel een voor 75 euro plus 6,95 verzendtkosten geld overgemaakt en kreeg een 3 s code van hem via de mail bleek deze nep te zijn teruggemaild niks meer van gehoord

Jammer dat er niks tegen deze hufters wordt gedaan en wat een maatschapij dat dit gewoon kan en mag verschrikkelijk

Mocht iemand zich in dit bericht herkennen mail dan want met zn 2e ben je sterker dan alleen

Mvg gijs

Gearjunkie
12 februari 2013, 13:18
Hallo

Ik ben ook opgelicht door deze verkoper ik zocht een samsung galaxy s nou meneer had er wel een voor 75 euro plus 6,95 verzendtkosten geld overgemaakt en kreeg een 3 s code van hem via de mail bleek deze nep te zijn teruggemaild niks meer van gehoord

Jammer dat er niks tegen deze hufters wordt gedaan en wat een maatschapij dat dit gewoon kan en mag verschrikkelijk

Mocht iemand zich in dit bericht herkennen mail dan want met zn 2e ben je sterker dan alleen

Mvg gijs

Natuurlijk erg vervelend allemaal, alleen een een kanttekening: het is beslist niet zo dat dit allemaal maar kan en mag.
Wanneer iemand je heeft opgelicht en je kan dit redelijkerwijs aantonen doe je hiervan aangifte bij de politie.

arjanb01
12 februari 2013, 14:31
En daarbij voor een artikel voor 75 euro waarbij je opgelicht wordt komt de politie zijn bed niet eens uit. Uithuilen en opnieuw beginnen is dan mijn advies. Als je iets van internet voor weinig koopt, moet je incalculeren dat er randdebielen zijn die geen werk hebben en toch geld willen verdienen met dergelijke praktijken.
In Dubai zouden je handen eraf gehakt worden als je van anderen jat, dus ik zou dit wel eens ingevoerd willen zien worden in NL -:)
Is het voor vrouwen en kinderen gelijk een stuk veiliger !

muffstuff
12 februari 2013, 14:48
Die dingen gaan ook 2e hands voor 180 euro weg, tja als je dan een voor 75 euro denkt te kopen?

arjanb01
12 februari 2013, 14:58
Maakt niet uit 75 of 150 euro of 1500 euro. Opletten wat je doet is tegenwoordig al niet genoeg. Mensen horen met hun fikken van andermans spullen af te blijven en te werken voor hun centen en als er dan zulke figuren op internet rondwaren vind ik dat jammer.
Internetpolitie staat in Nederland nog helaas in de kinderschoenen en bezuinig niet op politie maar besteed het geld aan dit probleem ! Want het wordt steeds erger heb ik het gevoel....

Gearjunkie
12 februari 2013, 15:04
Er is natuurlijk een verschil in wet en handhaving. Natuurlijk zal de politie andere prioriteiten hebben, maar dat wil niet zeggen dat het toegelaten word. Stel ik rijd met 200km/uur over de snelweg en word niet aangehouden. Mag je dan zo hard rijden?

obiwanjacobi
12 februari 2013, 15:08
Tja, ook ik heb wel eens pech met MP. Een keertje opgelicht (gelukkig maar 40,= door Jan Draaisma) en ook een keertje een defect apparaat opgestuurd gekregen (gelukkig maar 35,=). Soms ook mensen die niks van inpakken snappen en denken dat een vuilniszak genoeg is.

Aan de andere kant ook hele coole koopjes weten te scoren en mensen die de spullen nog beter dan een reguliere webshop inpakken. Daar wordt ik dan wel blij van en die probeer ik ook te onthouden ;-)

Als je zeker wilt zijn, moet je gewoon langs gaan en het terplekke even uittesten.

arjanb01
12 februari 2013, 15:09
Er is natuurlijk een verschil in wet en handhaving. Natuurlijk zal de politie andere prioriteiten hebben, maar dat wil niet zeggen dat het toegelaten word. Stel ik rijd met 200km/uur over de snelweg en word niet aangehouden. Mag je dan zo hard rijden?

Tuurlijk niet, maar in het geval van verkeersovertredingen zit de politie er korter op dan in het geval internetoplichting. Wat ik probeer te zeggen is, dat die handhaving van internetcriminaliteit beter kan door hier meer geld en tijd in te steken. Maar het zal in NL wel weer niet kunnen vanwege te weinig mankracht en geld, waarvoor de politiek zou moeten zorgen !
Prioriteiten en de prioriteit ligt op de (verkeers)veiligheid, zoveel is wel duidelijk. Als jij met 200 een kind doodrijdt heeft dat diepere impact dan iemand die je oplicht voor een paar duizend euro via internethandel.
Dus internethandel heeft geen importantie bij de politie. Zelf goed opletten, daarmee kan je veel leed voorkomen.

Gearjunkie
12 februari 2013, 15:17
Exact!
12345

smullie
12 februari 2013, 16:32
Wat ik net frustrerend vind is dat je al die moeite doet om het aan te geven bij de politie, dat er met een simpele zoekactie met gemak tientallen tot honderden mensen te vinden zijn die door dezelfde persoon opgelicht zijn en dat het dus duidelijk om duizenden euro's gaat, dat de persoon relatief makkelijk op te sporen is en dat er toch nog altijd niets aan gedaan wordt.

kassie
13 februari 2013, 11:35
dat de persoon relatief makkelijk op te sporen is en dat er toch nog altijd niets aan gedaan wordt.

Politie is duidelijk zijn eigen gezag aan het ondermijnen. Maar treed nog steeds hard op als burgers dit doen. Overigens was er laatst een doc op TV. Cybercrime in Nederland viert hoogtij. O.a. spam en hackers vinden het heerlijk om via Nederlandse netwerken te handelen. Dan heb je van die computerwizkids die dit allemaal uit de doeken doen. En vervolgens de politiek en de politie die geen flauw idee hebben waar het over gaat laat staan er iets tegen te doen.... komt er een flauwekul opmerking als.. "ja maar met extra wetgeving beperken we wel de internetvrijheid'', en daarmee is de kous af, ondertussen wel flink focussen op die torrent sites (als er maar grote concerns mee gemoeid zijn dan is wetgeving er snel door, gaat het om bescherming van jan modaal dan maakt het geen reet uit).

smullie
13 februari 2013, 12:18
Politie is duidelijk zijn eigen gezag aan het ondermijnen. Maar treed nog steeds hard op als burgers dit doen. Overigens was er laatst een doc op TV. Cybercrime in Nederland viert hoogtij. O.a. spam en hackers vinden het heerlijk om via Nederlandse netwerken te handelen. Dan heb je van die computerwizkids die dit allemaal uit de doeken doen. En vervolgens de politiek en de politie die geen flauw idee hebben waar het over gaat laat staan er iets tegen te doen.... komt er een flauwekul opmerking als.. "ja maar met extra wetgeving beperken we wel de internetvrijheid'', en daarmee is de kous af, ondertussen wel flink focussen op die torrent sites (als er maar grote concerns mee gemoeid zijn dan is wetgeving er snel door, gaat het om bescherming van jan modaal dan maakt het geen reet uit).
dat van die extra wetgeving vind ik ook altijd zo'n uitvluchtvankzalugaanhebben! :roll: Hebben we dan nieuwe wetgeving nodig om het strafbaar te maken om mensen op te lichten? Is het dan nu wel perfect legaal om iets aan te bieden, er geld voor te krijgen en het vervolgens niet te leveren? :???:

VanDiekum
5 mei 2013, 18:02
Volgens mij is ie weer actief op iemand anders 5 dagen geleden actief geworden account.
Ben ff aan het vissen ;)

Mr.Fingers
6 juni 2013, 20:29
Ik heb ook beet, ene "Tom Prins", sinds vandaag actief op tweedehands.nl.

speedmusic
6 juni 2013, 21:11
Dat is grappig, ik kreeg zojuist een reactie op een gezocht advertentie op Marktplaats van me van ene Tom Prins.

Mr.Fingers
6 juni 2013, 21:13
Hier ook bij een gezocht. Wat had hij je te bieden? :D

speedmusic
6 juni 2013, 21:21
Ik ben al een tijdje op zoek naar een LP van een duitse jaren 80 metal band, deze heeft hij voor me. Op mijn vraag of hij de CD danwel LP voor me heeft en waar hij woonde reageerde hij eerst met CD en dat hij woonachtig is in Leens.

Waarop ik aangaf dat ik toch echt de LP zoek, zijn reactie hierop was dat hij zich had vertypt en dat hij de LP bedoelde. Daarna vroeg ik hem of mijn neef de LP ophalen die woont bijna naast Leens en toen was het stil.

@Fingers: wat kon jij van hem overnemen?

speedmusic
11 juni 2013, 18:41
Zojuist krijg ik via Marktplaats een bericht dat het account van Tom Prins om veiligheidsredenen is geblokkeerd.

Mr.Fingers
11 juni 2013, 19:52
Idem.

Ik kon een prachtige '60 Jazz Bass overnemen, inclusief gigbag. Fotootje ging niet, tsja, dan wist ik genoeg ;)

Speeddemon
11 juni 2013, 22:57
Idem.

Ik kon een prachtige '60 Jazz Bass overnemen, inclusief gigbag. Fotootje ging niet, tsja, dan wist ik genoeg ;)
Sneu verhaal over tijdelijke PC problemen/uploadproblemen?

Is een bekende oplicht(st)er.

Bassa
23 juni 2013, 18:10
Hier een neppe lp http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-akoestisch/m690720923-gibson-les-paul-supreme-kleur-alpine-white-zeer-zeldzaam.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr

arjanb01
23 juni 2013, 20:17
Jezus iemand die daar intrapt is wel heel stom. Hoe nep kan een Gibson lp zijn😂😂

duckman
23 juni 2013, 20:38
ok, en waarom is deze nep?



Jezus iemand die daar intrapt is wel heel stom. Hoe nep kan een Gibson lp zijn

duckman
23 juni 2013, 20:38
Waarom is deze nep? ( nieuwsgierig)


Hier een neppe lp http://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-akoestisch/m690720923-gibson-les-paul-supreme-kleur-alpine-white-zeer-zeldzaam.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr

Bassa
23 juni 2013, 20:44
Ik zie het aan de plaats van de tuners. (er zijn ook nog andere sigmenten zoals knoppen die niet ik 1 lijn lopen maar dat zie ik niet zo 123)
die van mp
http://i.marktplaats.com/00/s/MjQwWDMyMA==/$(KGrHqVHJCEFHBBPr!EEBR)tyZfY7!~~60_85.JPG
echte
http://www.gibson.com/files/USA/LesPauls/Supreme/LPSUHSGH_Les_Paul_Supreme_HPlogo.jpg

duckman
23 juni 2013, 20:49
Bedankt Bassa, maar ik zie het niet? Geloof je wel, maar dit is dan een verdomd goede kopie....


Ik zie het aan de plaats van de tuners. (er zijn ook nog andere sigmenten zoals knoppen die niet ik 1 lijn lopen maar dat zie ik niet zo 123)
die van mp
http://i.marktplaats.com/00/s/MjQwWDMyMA==/$(KGrHqVHJCEFHBBPr!EEBR)tyZfY7!~~60_85.JPG
echte
http://www.gibson.com/files/USA/LesPauls/Supreme/LPSUHSGH_Les_Paul_Supreme_HPlogo.jpg

Bassa
23 juni 2013, 20:51
Ik weet niet veel van gibson echtheid enzo maar ik zie volgens mij wel die tuners iets anders zitten, er zullen waarschijnlijk wel forum leden zijn die het een stuk beter weten.

HaroldA
23 juni 2013, 22:34
Dezelfde gitaar is in heel veel landen te koop: http://www.gumtree.com/p/for-sale/gibson-les-paul-supreme-in-very-rare-alpine-white/1018456930

nusti
23 juni 2013, 23:13
dan vind ik het wel vreemd dat hij er bij zet dat testen en ophalen geen probleem is.

duckman
24 juni 2013, 07:55
Ik snap wel dat 500 euro voor een Supreme verdacht is en inderdaad zijn de fotos van het internet geplukt. Maar de Supreme op de foto lijkt mij echt. Heb zelf een 2013 Supreme ( Gibson, geen fake) en zie niets op de fotos wat niet klopt. Het is dat het te ver rijden is om even te checken, anders had ik het gedaan.


Dezelfde gitaar is in heel veel landen te koop: http://www.gumtree.com/p/for-sale/gibson-les-paul-supreme-in-very-rare-alpine-white/1018456930

arjanb01
24 juni 2013, 08:45
Check dat supreme logo op de headstock, dat kan toch niet echt zijn ???
En als er een te lage vraagprijs bij staat zoals bij deze ad, dan zou ik niet eens in de auto stappen. Een normale vraagprijs voor zo'n supreme is 2500 euro.

duckman
24 juni 2013, 11:27
nogmaals, ik zie niets verkeerd aan dat logo.Heb zelf een orginele Supreme en dit lijkt te kloppen.
Ik denk dat de fotos van een echte Supreme is (eerdere post suggereert dit ook omdat ie in een andere advertentie staat), maar dat wil niet zeggen dat de verkoper een echte heeft ;-)
Heb de beste man een mailtje gestuurd voor foto serie nummer...

2500 euro 2dehands is te veel, nieuw is ie nog net geen 3000. Maar 500 is inderdaad verdacht laag.

Maar los daarvan, je was erg overtuigd dat dit een fake is gebaseerd op de fotos, en ik niet. Ik ben dus benieuwd wat volgens jou je zo 100% overtuigd dat dit een fake is? Heb je zelf een Supreme?


Check dat supreme logo op de headstock, dat kan toch niet echt zijn ???
En als er een te lage vraagprijs bij staat zoals bij deze ad, dan zou ik niet eens in de auto stappen. Een normale vraagprijs voor zo'n supreme is 2500 euro.

duckman
24 juni 2013, 11:35
nevermind...krijg net een berichtje dat het gebruikers account van de verkoper al geblokeerd is...toch goed dat ze zo proactief zijn.

Pepe
24 juni 2013, 11:52
Actief, als ze pro actief waren geweest was de advertentie nooit verschenen. Dat lijkt me een gat in de markt, een app die verdachte advertenties eruit pikt.

Maar serieus Duckman, als de foto's van internet geplukt zijn en de prijs unreal laag.. stap je dan echt in de auto als het dichterbij geweest was in de hoop op een werelddealtje?

duckman
24 juni 2013, 19:40
ok, actief dan.

Nee, maar daar doel ik ook niet op. Natuurlijk snap ik dat dit niet klopt. Daarom wilde ik ook een foto van het serienummer, maar marktplaats had al actie ondernomen.
Echter, door andere forumleden wordt, gebaseerd op de fotos gemeld dat deze fake is.
Ik zie dat niet aan de fotos, jij wel?




Actief, als ze pro actief waren geweest was de advertentie nooit verschenen. Dat lijkt me een gat in de markt, een app die verdachte advertenties eruit pikt.

Maar serieus Duckman, als de foto's van internet geplukt zijn en de prijs unreal laag.. stap je dan echt in de auto als het dichterbij geweest was in de hoop op een werelddealtje?

Pepe
24 juni 2013, 20:11
Nee maar als ik een oplichter zou zijn zou ik geen foto's van een fake gebruiken als ik toch iets van internet ga plukken.

jonghj
25 juni 2013, 00:34
Nee maar als ik een oplichter zou zijn zou ik geen foto's van een fake gebruiken als ik toch iets van internet ga plukken.

500 is de prijs van een Chinese replica waar iemand nog wat op wil verdienen. 300 inkoop incl. verzenden, 500 euro vragen, nog een honderdje speling en weg ermee.

Een studio zou je rond de 500 kunnen kopen, geen supreme.

da Liks
25 juni 2013, 07:44
is de vraag van duckman nou ECHT zo lastig te begrijpen?

HaroldA
25 juni 2013, 08:56
is de vraag van duckman nou ECHT zo lastig te begrijpen?

De foto's waren echt, de oplichterij ook.

HaroldA
25 juni 2013, 09:43
Dezelfde truc:

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=172770
http://www.njuskalo.hr/elektricne-gitare/fender-1961-telecaster-oglas-5408539

Plant
25 juni 2013, 11:59
"De zaak is een originele spatbord." :???:

speedmusic
25 juni 2013, 12:03
Verkoper gebruikt google translate (of ander vertaalprogramma), Fender = Spatbord

GuitarL91
25 juni 2013, 12:18
En case is in zaak vertaald i.p.v. koffer...

Riny
25 juni 2013, 15:25
"De zaak is een originele spatbord." :???:

Het IQ van deze persoon is blijkbaar niet hoog als je op die manier de boel wilt flessen, hahahahaha.
Hoe doorzichtig kan een mens zijn.

HaroldA
25 juni 2013, 15:27
Het IQ van deze persoon is blijkbaar niet hoog als je op die manier de boel wilt flessen, hahahahaha.
Hoe doorzichtig kan een mens zijn.

Onthou wel dat de reden waarom jij en ik spam krijgen van Viagra, Cialis en andere medicijnen omdat hordes mensen er op reageren. Als het niet zou werken, zouden ze ook geen spam versturen.

GuitarFX
25 juni 2013, 23:14
De originele fotos lijken hier vandaan te komen:
http://www.aanbod.be/muziek-en-film/gitaren/fender-telecaster-3785278.html

Tip voor men die het nog niet weet: Google -> Images -> sleep daar het twijfelachtige plaatje in
Krijg je vergelijkbare (of identieke) afbeeldingen te zien en waar die dan geplaatst zijn

HaroldA
25 juni 2013, 23:15
... en rapporteer ze dan in het "Twijfel over een advertentie"-topic. :ok: