PDA

View Full Version : Topgitaar van ong. 1500 Euro - LEFTHAND: waar?



Thom TK
13 juni 2003, 15:04
Waar kan ik een topgitaar krijgen van ong. 1500 euro linkshandig?
Er moet een goede Floyd Rose op zitten en goede elementen.
Verder heb ik het liefst Mahonie hout.
ESP heeft zulke gitaren, maar ze zijn bijna niet links te krijgen.

urezna
13 juni 2003, 15:32
Volgens mij heeft Ibanez in zijn RG serie ook een goeie linkshandige, de RG1570L. helaas is de body geen mahonie maar basswood, maar verder lijkt het me wel een goed gitaartje.

zie ook:
http://www.samedaymusic.com/product--IBARG1570L

succes!

gerrekat
13 juni 2003, 17:44
Bass wood is behoorljik inferieur aan mahonie!

Thom TK
13 juni 2003, 19:08
Dean vind ik trouwens wel een goed merk, zijn die niet lefty te krijgen?

Patrick M.
13 juni 2003, 19:24
Een Carvin kun je krijgen met allerlei soorten hout, waaronder ook mahonie.

http://www.carvin.com

Maiden Michiel
13 juni 2003, 19:49
een 3120 is toch ook in lefty te krijgen?

iam
13 juni 2003, 20:25
mss een shamray custom gitaar?
mss geen supertop maar toch kwaliteit gitaar en zeker voor 1500€ hoor!

http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=16625&postdays=0&postorder=asc&start=0

mvg,

koen

The Mule
15 juni 2003, 12:52
Gewoon regelmatig Gitaarnet, Gitaarmarkt, Marktplaats Muziek en Muziek.2ehands.nl cheken op de termen lefty en links.

Het aanbod en de doorstroming zijn zo goed dat er gegarandeerd wel eens wat interessants langskomt.

Mocht je echt wat bijzonders willen, zou ik bij The String in Amsterdam die linkshandige Kritz eens checken. Gloednieuw (NOS), absolute topgitaar, staat voor 1550 euri, maar hun inruilprijzen zijn zeer netjes en ik weet zeker dat er nog flink wat onderhandelingsruimte inzit als je niets in te ruilen hebt. Het is zowiezo een supercoole winkel en winkelbaas.

http://www.thestring.com

Da's 1 voordeel van linkshandigheid, als een winkel zo'n gitaar heeft staan (en deze staat er echt al een tijdje) dan willen ze die best graag kwijt als er iemand voor langskomt...

Succes!

E.Smit
15 juni 2003, 19:31
Kan je die snaren van een rechtshandige gitaar niet omdraaien dan.

Wilson
15 juni 2003, 19:44
kan wel, maar is wat lastig omdat je dan een omgekeerde gitaar hebt wat lastig kan zijn omdat je vaak aan de andere kant geen cutaway hebt, bovendien zit tremolo arm aan verkeerde kant en kunne knoppen in de weg zitten bij spelen, en zult er extra strap buttons op moeten zetten, bovendien ziet het er bij veel gitaren niet uit

marc_o
15 juni 2003, 22:55
Gewoon eentje laten bouwen...voor dat geld heb je echt wat je wilt en zoekt.
De meeste fabrikanten zijn erg zuinig met linkshandige modellen die ze voor het gemaak ook maar wat duurder maken. Aangezien je budget heel redelijk is, kun je net zo goed nadenken wat je precies hebben wilt, even overleggen over de houtsoorten en een beetje bouwer maakt een prima instrument voor je...

iam
16 juni 2003, 10:38
again,

kuch kuch shamray kuch kuch :D
vraag gewoon eens om een qoute: michael@shamray.net

lupoloco
16 juni 2003, 10:39
again,

kuch kuch shamray kuch kuch :D
vraag gewoon eens om een qoute: michael@shamray.net
hehe, je blijft maar doorgaan he :)

iam
16 juni 2003, 10:41
hehe :) why not

tis een ziekte :razz: maar op een goeie manier :wink:

Soulflyhigh
16 juni 2003, 10:57
ja inderdaad het is een vervelend hoestje Iam :-D

iam
16 juni 2003, 11:06
levert toch mooie plaatjes op dat hoestje :) :wink:

ik kan het toch ook moeilijk laten hé... het is wachten op de eerste van het forum die besteld (ik doe het toch bijna zeker...)

Soulflyhigh
16 juni 2003, 13:49
En daar gaan wij natuurlijk uitgebreid verslag van krijgen en plaatjes *kuck* *kuch* :wink:

iam
16 juni 2003, 14:05
tuuurlijk!! maar ik zal pas gaan bestellen na de zomer en aangezien het bouwen van de gitaar 6-8weken in beslag neemt.... zou het wel een tijdje kunnen duren :-?

dus als er iemand rond deze tijd besteld kunnen we over 6-8weken al een eerste review met plaatjes verwachten (niet vergeten dat er ook shamray gitaren binnenkort te testen zijn bij rooster music)

marc_o
17 juni 2003, 11:52
Zeg iam, waarop baseer jij eigenlijk je liefde voor Shamray gitaren, heb je er ooit al 1 bespeeld eigenlijk?
Mooie plaatjes maken kunnen al die fabriekanten en in iedere bespreking die een fabriek maakt staat dat ze geweldig zijn natuurlijk...
Maar, vertel eens?

Ic3gl0vE
17 juni 2003, 12:12
http://www.gitaarnet.nl/photos/30/4158.jpg

die Kritz is wel een hele vette gitaar zeg! Heel apart en mooi hout!

iam
17 juni 2003, 14:20
Zeg iam, waarop baseer jij eigenlijk je liefde voor Shamray gitaren, heb je er ooit al 1 bespeeld eigenlijk?
Mooie plaatjes maken kunnen al die fabriekanten en in iedere bespreking die een fabriek maakt staat dat ze geweldig zijn natuurlijk...
Maar, vertel eens?

euhm :oops: ik weet hoe je tegenover shamray staat, maar ik als "beginner" ben nogal impulsief in van die dingen...
mn gevoel hierover is gewoon goed, ik kan het ook niet verklaren :roll:

ze gebruiken blijkbaar klasse hout (ok, dat weet ik niet 100% maar ze geven een levenslange garantie op al het houtwerk dus dat moet toch íets betekenen)

ze gebruiken de beste hardware (gotoh, schaller e.d.) tegen redelijke prijzen...

de finishen zijn ok... (en naar gelang de prijs soms erg mooi)

de elementen ook van bekende merken


NADEEL: je weet de bespeelbaarheid niet, dat geef ik ook grif toe... als je zekerheid wilt dan ga je gewoon naar een nederlandse bouwer maar dan betaal je algauw het dubbele bijna 2.5x zoveel (en dat heb ik gecheckt)

ok, je kan ook lastminute veranderingen doorvoeren bij de ndl'se bouwer maar bij shamray wordt je op de hoogte gehouden via email met alle mogelijke snapshots (ik weet het, niet the real thing) en kan je ook om die ultieme last-minute veranderingen vragen...

maar als ervaren gitarist (wat ik dus niet ben) wéét je toch welk soort nek je wilt, welk soort hout, welke hardware, welke elementen, enz enz...
denk ik toch dat het een goedkoop alternatief moet vormen voor de andere péperdure customshop (vooral voor studenten die nog geen pakken geld verdienen)

dus het blijft een risico, maar ik ben er praktisch zeker van; als 1 iemand over de brug komt en die is uitermate tevreden, zullen er wel andere volgen...

tot dan is het wachten op die ene iemand dus... (maar ik zal het toch bijna zeker doen :) maar pas na de zomervakantie dus...)

ook zullen de eventueel geinteresseerden shamraygitaren kunnen testen in de shop van Rooster music in Nijkerk
ik zou dat wel doen moest het niet zo bloody ver zijn voor mij...

hopelijk hebk mezelf een beetje verklaard marc...
en mss heb ik ongelijk maar ik denk het niet, als de kwaliteit van deze gitaren bijster slecht is, kom ik je persoonlijk een bak belgisch bier brengen!!! geen pilsjes neen... DUVELS :-D

jorrit
17 juni 2003, 14:53
Bass wood is behoorljik inferieur aan mahonie!

owjah???

The Mule
17 juni 2003, 22:22
http://www.gitaarnet.nl/photos/30/4158.jpg

die Kritz is wel een hele vette gitaar zeg! Heel apart en mooi hout!

Hee, goed zo dat je 'em even naar voren hebt gehaald! Als ik linkshandig had ik deze Kritz allang aan m'n collectie toegevoegd. Hele coole gitaren, vol unieke en innovatieve snufjes.

Zeg Thom, je had er nog niets over gezegd: vind je dit niks?

Chris Wolstenholme
17 juni 2003, 22:29
dude, check die frets, die zijn krom?

iam
17 juni 2003, 22:30
smile frets

lees er meer over op de site van kritz...

http://www.kritz.com/engels/inventions/inventions.html#smilefrets

The Mule
17 juni 2003, 22:33
Echt een supercoole en dito eigenwijze fabrikant, dat Kritz uit La Belgique, met allerlei patenten (zoals inderdaad die smiling frets) en speciale procedees. Het enige wat (als die PRS 'binnen' is) nog op m'n lijstje staat komt eigenlijk erg dicht in de buurt van deze gitaar (of misschien toch zo'n semi-hollow stradovarius), maar dan voor een rechtspoot natuurlijk...

iam
17 juni 2003, 22:36
wat moeten die kritz-gitaren dan wel kosten?

bv een stradovarius hollowbody lijkt me pretty versatile :)

Chris Wolstenholme
17 juni 2003, 22:50
men die gozer heeft echt overal een TM op gezet :D

iam
17 juni 2003, 22:52
moet wel handig zijn natuurlijk :)

The Mule
17 juni 2003, 22:52
Ik heb ze nieuw altijd tussen de 2000 en 2500 euro gezien, maar tweedehands zijn het aanraders (vaak minder dan 1000). Ook leuk dat de fabriek (zie site) aanbiedingen heeft, bv. gitaren met kleine foutjes in de lak etc. voor behoorlijk scherpe prijzen.

iam
17 juni 2003, 22:56
hm, ik zou me der dood aan ergeren aan de 'kleine' foutjes :-?

fabriek? ik dacht dat die handgemaakt waren?
een belgische gitarenfabriek dan ofzo?

The Mule
17 juni 2003, 23:00
hm, ik zou me der dood aan ergeren aan de 'kleine' foutjes :-?

fabriek? ik dacht dat die handgemaakt waren?
een belgische gitarenfabriek dan ofzo?

Nou, pas hadden ze er eentje (misschien nog wel) waarvan de achterkant wat vlekkerig was door stickers of zoiets. Aan de achterkant wonen toch geen mensen, en als dat 1000 euro scheelt!

Nou ja, fabriek is misschien niet het goeie woord, misschien werkplaats dan? Volgens mij had de Gitaarplus niet zolang geleden een 'fabriekstour'.

Rutger W
31 augustus 2003, 19:56
De vier Shamray gitaren, die Marcel uit st petersburg heeft meegebracht, staan inmiddels op www.roostermusic.nl met hele scherpe foto's. Je kan nu ook via die site een afspraak maken om ze te komen bespelen!!

Groet, Rutger

Thom TK
2 september 2003, 11:51
OKe, (hier ben ik weer) die Kritz iswel cool, maar de elementen en de neck bevallen me niet zo, als ik dat zo zie.
Ik kan er natuurlijk zelf eentje laten bouwen, maar is die kwaliteit dan net zo goed als bij een kant-en-klare gitaar?

ijff
2 september 2003, 12:49
Ligt eraan door wie je hem laat bouwen hè...
Ik zou niet inzien waarom een goede gitaarbouwer de kwaliteit van bijv. een fabrieksgibson niet zou kunnen halen...

ijff
2 september 2003, 13:17
Ik zit overigens met hetzelfde probleem, dat ik geen goede linkshandige gitaar kan vinden. Ben intussen bij MusikProduktiv een linkshandige Framus Diablo Custom tegengekomen.
Seymour Duncan Pickups, Wilkinson Tremolo. Body lijkt een kruising tussen een strat en een PRS. Denk dat dat hem toch gaat worden (mijn bandleden begonnen hard te lachen toen ik de optie Ibanez RG liet vallen...).

bert k
2 september 2003, 16:01
Voor wat het waard is: Peter verspuij (www.peterverspuij.nl) heeft een heel grote collectie lefty's. Check it out, zou ik zeggen.

ijff
2 september 2003, 17:07
Tja.. zelfde verhaal als overal.. hoop goedkope modellen, dan ff niets, en dan de USA Stratocasters en Gibsons.

Alhoewel.. ze hebben 1 Yamaha pacifica 912.. nog nooit van gehoord.. maar 't zou wat kunnen zijn.

bert k
2 september 2003, 18:55
Ja, je wil toch een beetje keus hebben.
Ik heb zelf net een gitaar gebouwd, van Vox Humana onderdelen. Was een pittige klus, maar goed te doen, en de kwaliteit is dus echt heel goed. Moet met Warmoth toch ook lukken, die hebben zat lefty's.
Wat Vox betreft, fijne winkel, en goeie vaklui (ze hebben het frezen en spuitwerk gedaan.)

ijff
2 september 2003, 19:12
Mmm.. dat moet ik misschien ook eens uitrekenen... ik heb intussen aardig wat ervaring met het installeren van hardware.. dus als ze bij VH de body en nek voor me prepareren zou ik er wel uit moeten komen...