PDA

View Full Version : Korg DT 10 Probleem?



Rooker
6 augustus 2012, 18:52
Hallo allemaal,

Ik heb sinds vandaag een Palmer powersurply aangeschaft. Deze geeft 5 x 9volt DC...

Ik sluit alles aan en wat blijkt, mijn stempedaal doet het niet meer. Ook niet met een batterij..

Het enige apparte wat ik heb geprobeert is het kabeltje om van 2 uitgangen samen 18v te maken. Deze heb ik omgekeerd gebruikt, dat ik dus een mini chain heb voor 2 pedaaltjes. Hier zat overigens de tuner niet bij.

Wie kan mij iets vertellen???

Is het evt te maken????

Alvast dank!

harrie-beton
7 augustus 2012, 12:46
lijkt er toch op dat de DT is opgeblazen door verkeerd voltage of verkeerde polariteit.
Reparatie is niet duur.

Rooker
7 augustus 2012, 15:47
Ik heb een dc powersurply met 5 geïssoleerde 9v aansluitingen. Daar moet hij het toch gewoon op doen??

Marco5150
7 augustus 2012, 18:20
Hallo allemaal,

Het enige apparte wat ik heb geprobeert is het kabeltje om van 2 uitgangen samen 18v te maken. Deze heb ik omgekeerd gebruikt, dat ik dus een mini chain heb voor 2 pedaaltjes. Hier zat overigens de tuner niet bij.



Waarom je tuner het niet doet weet ik niet, maar de kabel omgekeerd gebruiken zou ik niet doen. Om van twee 9V uitgangen 18V te maken moet je ze namelijk in serie schakelen (dat is wat dat kabeltje doet). Om twee pedalen aan 1 uitgang te verbinden moet je ze parallel schakelen. Nu heb je de pedalen dus met dat kabeltje in serie geschakeld wat ervoor zorgt dat 9V verdeelt wordt over twee pedalen die dus elk maar ongeveer grofweg de helft krijgen.

Rooker
7 augustus 2012, 18:45
Marco: De tuner pedaal zat 95% zeker niet in de output die ik gesplit had maar in een ander. Het staat denk ik dus los van elkaar. Maar stel dat ik het fout had gedaan kan hij toch niet dood gaan aan ondervoltage? Hij loopt ook op batterijen, stel dat die opgaan is hij toch niet meteen kapot?

Marco5150
7 augustus 2012, 20:04
Ik denk ook dat het er los van staat. Maar ik kan ook geen andere verklaring geven waarom de tuner het niet doet.

Rooker
7 augustus 2012, 20:28
Haha nee. Ik dacht misschien is er nog iemand met dezelfde ervaring. Bedankt iig:ok:

Voor mij nooit meer een Korg DT 10!! :-(.

Ik ga nu maar is zo'n kleine Polytune proberen. Hopen dat die wat sterker is. Schijn bedriegt dus bij de DT10.
Las in een ander topic ook al van iemand dat ie zomaar gesneuveld was.

En natuurlijk heb ik morgen een optreden.. En het enige pedaal waar je echt niet zonder kan.... Baluhhh

TimS
7 augustus 2012, 23:32
Heb je niet een verkeerd kabeltje gebruikt? Het lijkt me wat toevallig dat je tuner net kapot gaat op het moment dat je een nieuwe voeding hebt. Kan natuurlijk wel, maar ik zou het even checken...

HaroldA
7 augustus 2012, 23:49
Voor mij nooit meer een Korg DT 10!! :-(.

Dus omdat je 'm verkeerd aansluit en 'm daarmee sloopt is het een klote-apparaat? :???: Dan heb ik slecht nieuws voor je: bijna ieder pedaal blaas je zo op.

Rooker
8 augustus 2012, 00:47
Tims: Ik heb alles geprobeert. Nieuwe kabels, andere gitaarkabels, andere voeding, Batterij.. Hij is dood..

Harolda: Door te weinig spanning? Ik dacht dus dat dat alleen met te veel spanning zou kunnen. Maar ik geloof je. Niet zo'n toeval dus.

Ik reken hem niet op 1 keer af. Ik heb ook al een paar keer het doosje van de voeding terug moeten dieuwen omdat dat scheef was gaan zitten na een klijn stootje. Ik kocht hem omdat hij er hufterproof uit zag. Maarja als ik hem op blaas kan hij idd niets aan doen. Toch vind ik het vreemd dat het andere pedaal er niet door is gesneuveld. En nogmaals. Volgens mij had ik de korg helemaal niet aan de verkeerde aansluiting gedaan.
Toch ga ik nu voor een andere.. Op mijn compacte bord nam hij veel te veel ruimte in.

iWishmaster
8 augustus 2012, 09:08
Bij te weinig spanning uit een voeding kan een pedaal zomaar sneuvelen, want die voeding zal gewoon stroom doorpompen. Als een batterij leeg gaat, daalt de spanning, maar vooral de stroom die het kan leveren drastisch, waardoor het afgegeven vermogen van de batterij zo laag wordt dat er weinig stuk kan gaan.

HaroldA
8 augustus 2012, 13:27
Ik reken hem niet op 1 keer af. Ik heb ook al een paar keer het doosje van de voeding terug moeten dieuwen omdat dat scheef was gaan zitten na een klijn stootje.

Dus je sloopt de DC jack van de printplaat en denkt dat te maken door 'm terug te duwen? Jij moet bij de technische dienst gaan werken! Daar solderen ze 'm nog terug, wat helemaal niet nodig blijkt te zijn!

Schroef 'm maar eens open en kijk of de DC jack nog goed vast zit.

Rooker
9 augustus 2012, 16:08
Nee dat is al een hele tijd geleden en daarna deed hij het weer een jaar iig. Ik heb het pedaal anders op mn bord gezet dat hij niet meer kan stoten. Ik heb hem open gehad en alles ziet er normaal uit. Alles vast en niets gesmolten.

Buzzel
9 augustus 2012, 17:41
Een gebroken soldeer punt zie je niet 123. Dat 18volt Y kabeltje is toch niet reversed polarity he? Dan sloop je hem echt.

IK ken de DT10 wel naar mijn idee is dat 1 van de stevigste tuners op de markt.

Rooker
11 augustus 2012, 23:08
Ik ga in ieder geval nooit meer experimenteren met pedalenvoeding.

Het is nu de TC Electronics Poly Tune Mini geworden.. Eerste indruk erg leuk klein ding. Maar ook de strum techniek lijkt me na enige tijd wennen erg bruikbaar.

HaroldA
12 augustus 2012, 19:39
Het is nu de TC Electronics Poli Tune Mini geworden..

Hihi: "poli" :seriousf:

iWishmaster
13 augustus 2012, 09:40
Ik ga in ieder geval nooit meer experimenteren met pedalenvoeding.

Dat is sowieso een goed idee! En als je al iets nieuws wil proberen en twijfelt, even googelen en eventueel hier om advies vragen mag hoor, daar is het forum voor. We houden hier allemaal genoeg van gitaren, pedalen en versterkers om de schroothoop ouwe gitaarmeuk zo klein mogelijk te houden.

HaroldA
13 augustus 2012, 12:15
Ik ga in ieder geval nooit meer experimenteren met pedalenvoeding.


Dat is sowieso een goed idee!

Wat een slecht idee. :soinnocent:

Experimenteer gewoon raak! Alleen niet als je niet weet waar je mee bezig bent.

Rooker
13 augustus 2012, 13:20
Ja dat is zowiezo altijd beter ja. maar je kent het wel. nieuwe spulletjes binnen en dan moet het ook gelijk geinstalleerd he :-):ok: