PDA

View Full Version : Tele - vibroverb - lead pedaal vraag



GiordanoGuitar
6 augustus 2012, 11:02
Hallo allemaal,

Een vraagje voor al jullie pedaal guru's

Ik gebruik een Tele (met single coils) met een fender Vibroverb. (volume, bass, treble, 1 kanaals)
De amp staat nooit hoger dan 5 en is dus eigenlijk altijd flink clean.
Met grote festivals staat hij wel eens iets harder en gaat hij iets meer brullen.... maar het mag geen echte crunch genoemd worden.

Wat ik zoek is een pedaal dat mij, op die cleane setup, een goede zingende open klinkende (transparant...blech) maar wel goed over the top lead sound geeft.
Liefst ook iets wat goed 'clean" wordt als je je volume terug draait.

Het mogen ook twee pedaaltjes zijn die samen goed met elkaar werken.

Wat zijn jullie adviezen.

Thanks !!


ps. mind you het gaat om een live setup. dus liefst wat adviezen van roadtested setups.
pedalen die geweldig klinken maar slechts thuis op laag volume getest zijn, kan ik niet zo veel mee.

Gitaar4LifeDude
6 augustus 2012, 11:43
Hallo allemaal,

Een vraagje voor al jullie pedaal guru's

Ik gebruik een Tele (met single coils) met een fender Vibroverb. (volume, bass, treble, 1 kanaals)
De amp staat nooit hoger dan 5 en is dus eigenlijk altijd flink clean.
Met grote festivals staat hij wel eens iets harder en gaat hij iets meer brullen.... maar het mag geen echte crunch genoemd worden.

Wat ik zoek is een pedaal dat mij, op die cleane setup, een goede zingende open klinkende (transparant...blech) maar wel goed over the top lead sound geeft.
Liefst ook iets wat goed 'clean" wordt als je je volume terug draait.

Het mogen ook twee pedaaltjes zijn die samen goed met elkaar werken.

Wat zijn jullie adviezen.

Thanks !!


ps. mind you het gaat om een live setup. dus liefst wat adviezen van roadtested setups.
pedalen die geweldig klinken maar slechts thuis op laag volume getest zijn, kan ik niet zo veel mee.

Ik kan mijn strat echt laten zingen door een blackout effectors musket fuzz te combineren met een suhr riot. Er komt wel veel bijgeluid bij maar als je speelt heb je daar geen last van.

Buzzel
6 augustus 2012, 13:42
Denk dat een suhr riot al meer dan genoeg is hoor. Musket fuzz met ik niet zo van gecharmeerd.

Comfortably Daniel
6 augustus 2012, 14:19
Ik speel zelf met voornamelijk Strats over een Twin Reverb, dus ook een cleane Fender... drive/fuzz/distortionpedalen die ik gberuik zijn:
Skreddy Pink Flesh, Keeley BD-2, MIaudio CrunchBox, Proco RAT. Hiermee kan ik eigenlijk wel alle kanten op. De CrunchBox en RAT samen voor de meeste lead sounds. Crunchbox vaak alleen voor ritme e.d. al reageerd de combi ervan wel goed op volume van gitaar.

Misschien nog een optie...Skreddy Screwdriver. Super ding!

Pepe
6 augustus 2012, 14:43
Over de top en transparant gaat niet samen.
90% van de drives leunen op opgevoerde mids en compressie en "open" is vooral midhoog, relatief weinig compressie en midlaag.

De Mad Professor Blue Sky is min of meer de volgende stap na de Sweet Honey. De SH is super transparant en dynamisch en daarom een low drive.

Als je amp op 5 staat heeft een volume push ook al aardig wat effect, met een lowdrive zou je daar dan een behoorlijke lead uit moeten kunnen persen.

Hendriks
6 augustus 2012, 15:34
Een tele met zowel een Tweed Deluxe,Elk en Koch http://www.youtube.com/watch?v=oR-ob-Dxa84

Rhythm Machine
6 augustus 2012, 19:45
Live gaat niets boven een TS. Ik heb een 808 reissue en die doet het uitstekend met m'n Tele en Koch Classictone (2 x 10"). Een 9 of 10 of zelfs een 5 of 7 zijn waarschijnlijk even goed.