PDA

View Full Version : betrouwbare winkels belgie



michke
6 augustus 2012, 07:21
Hallo,

Even mijn verhaal, ik ben begonnen met mezelf leren gitaar te spelen een dik jaartje geleden. Ben er maniakaal veel mee bezig ,en amuseer me te pletter door covertjes te proberen. (lukt wel niet altijd maar het gaat mij vooral om de fun, heb niet de ambitie om de beste gitarist te worden ofzo)
Maar ..mijn gitaren deugen niet, mijn 1ste gitaar is een "cool" gitaar ,gekocht bij piens (300 euro), als leek kende ik er niet veel van en ze beloofden mij voor die prijs een goede gitaar, slecht is dat ding niet maar ik denk dat ik voor die prijs betere gitaren kon kopen, maar als leek liet ik mij waarschijnlijk ompraten...
2de gitaar is een "Brandon" stratmodel, mijn bedoeling was om een Squier te kopen bij Thoma Okaze maar deze hadden ze niet in de winkel , men beweerde mij dat Brandon uit hetzelfde fabriek kwam dan Squier maar dat enkel de naam anders was, dit ding speelt echt voor geen meter en die versterker die ik erbij kreeg klinkt gewoon slecht. (250 euro voor zo een pakket)
Ik heb dus het gevoel dat ik 2 keer in het zak gezet ben door als beginneling blindelings de verkopers te geloven.
Nu weet ik dus beter, mijn elektrische gitaar heb ik verkocht , en die Cool gitaar ben ik beu.
Nu zoek ik een betrouwbare winkel In Belgie waar ik niet word behandeld als een nummer maar waar ik welgemeende raad kan krijgen van een verkoper die niet probeert enkel het geld uit mijn zakken te krijgen. Ik zou graag een goede akoustische gitaar kopen van +- 300 euro, en denk wel daarvoor iets beters te hebben dan B merken zoals Cool of Brandon...
Mag over heel belgie zijn, kan me makkelijk verplaatsen.
Alvast bedankt.

Pakie
6 augustus 2012, 08:01
Hallo Michke,

Het is een bekend verhaal, waarbij je je moet realiseren dat vrijwel iedere verkoper zijn 1e doel zal zijn om jou iets (maakt niet uit wat) te verkopen. Het beste wat je kunt doen is iemand meenemen, om hulp vragen, die ervaring heeft en die meer "aan jouw kant" staat zeg maar. Het budget wat je te besteden hebt zou daarbij niet uit moeten maken, maar ik heb wel eens het idee dat je bij het goedkopere segment niet zo serieus genomen wordt en dat men dan niet te veel tijd aan je wil besteden.
Nu woon ik zelf in het noorden van Nederland en kom niet zo vaak in Belgie, maar deze ervaring wil je niet onthouden;
2 jaar geleden was ik in Brugge in een zaak die heet Rombaux, Mallebergplaats 11-13.
Dit was voor mij een openbaring ! Aan de buitenkant zou je het niet herkennen want het is eigenlijk een winkel voor klassieke en Jazz CD's , maar op de bovenverdieping had die meneer een prachtige verzameling (hoofdzakelijk) akoustische gitaren, waar ik enkele uren ongestoord op mocht spelen.
Heel aardige mensen, geen verkoop praatjes, geen druk, gewoon zelf in de hand nemen en uitproberen, heerlijk !
Hij verkocht ook serieuze gitaren, Eastwood jazz, Martin en Taylor, allerlei spaanse gitaren van goede merken. Ik meen dat hij er zo omstreeks 150 verschillende had hangen.
Als je in de gelegenheid bent, moet je daar absoluut eens gaan kijken. Veel succes !

VLP
6 augustus 2012, 11:41
Soundfactory in Gent is echt een topwinkel ! Lekker klein met een goede verkoper die je alles laat proberen. Ze hebben redelijk groot aanbod aan akoestische gitaren.

Mr.Fingers
6 augustus 2012, 12:13
"Cool"... Welkom bij Piens in Deinze!


http://www.gitaarnet.nl/archive/index.php/t-126863.html
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?42483-Hier-Kon-Ik-dus-niet-mee-lachen
http://www.gitaarnet.nl/archive/index.php/t-58315.html



Wat Andreas zegt: soundfactory is goed in Gent, maar het beste kun je gaan naar Keymusic in St. Niklaas (daar hebben ze alles, van goedkope instappers tot customshops waar je een mooie gezinswagen van kunt kopen). Opgericht door een ex-werknemer van Piens (die met patrick Piens z'n vrouw gaan lopen is *gniffel*), superservice, erg faire prijzen,...

Voor 300€ zou ik gewoon een Art & Lutherie aanraden. Massieve houtsoorten (ceder top, kersen zij- & achterkant), gemaakt in Canada (dus geen "Made in China bandproduct) door Godin,... Ik heb er zelf eentje gehad, en heb daar altijd met heel erg veel plezier op gespeeld!

terrasbeest
6 augustus 2012, 12:38
Miles Tones in Borgerhout.

rufus
6 augustus 2012, 13:57
Bruno's guitars in Oostende heeft een mooi gamma. Metal gitaren moet je er wel niet gaan zoeken.
De man zelf neemt de tijd voor je en is gepassioneerd bezig met z'n winkel, weet wel waar hij mee bezig is en wil ook wel dat de klant tevreden is.
Soundfactory in Gent is ook wel een toffe shop vind ik.

Nog iets, ik lees dat je je 2 keer in een richting laat duwen door de verkoper. Tracht hierin de gulden middenweg te vinden, sta open voor advies maar maak keuzes waar je achter staat.

Dootch
6 augustus 2012, 16:12
Wat Andreas zegt: soundfactory is goed in Gent, maar het beste kun je gaan naar Keymusic in St. Niklaas (daar hebben ze alles, van goedkope instappers tot customshops waar je een mooie gezinswagen van kunt kopen). Opgericht door een ex-werknemer van Piens (die met patrick Piens z'n vrouw gaan lopen is *gniffel*), superservice, erg faire prijzen,...


Key heeft inderdaad veel gear, maar het hangt af van de dag van de week of je veel advies krijgt vind ik. Af te raden in het weekend (te druk en dus weinig advies) In de week krijg je er meestal veel advies.

Soundfactory in Gent: Daar ben ik zeer netjes behandeld. Veel en lang mogen testen, uiteindelijk gans Gent afgezworven en toch daar teruggegaan om mijn Taylor te kopen...


Ik denk echter dat ik zelf eens mijn eigen gitaarshop zal moeten beginnen...

-Martijn-
6 augustus 2012, 17:46
"Cool"... Welkom bij Piens in Deinze!


Was dat niet die zaak die een zwarte lijst heeft van klanten waaraan ze niet willen verkopen? :p

Outrage
6 augustus 2012, 18:56
In dit artikeltje (http://www.zone09.be/wca_digi/shop_detail/64/119701/The-Roadhouse.html) zijn ze alvast lovend over The Roadhouse, Gent. Nooit binnen geweest, wel vaak langs gereden. Zelf heb ik ook wel positieve ervaringen bij The Soundfactory in Gent. Ze geven je goed advies en willen jou niet het eerste het best verkopen. In die buurt (de Oudevest) heb je ook Abacusmusic, een heel klein winkeltje, waar ze vnl onderdelen hebben, maar ook wat instrumenten. Ik ben daar enkel voor wat onderdelen geweest tot nu toe.

bugrider
6 augustus 2012, 19:36
Van De Moer Instruments ook gekend als Orgelmelodie in Aalst. Vriendelijke kerel ( is de baas zelf die in de winkel staat ), maakt er geen probleem van dat je een paar uurtjes vanalles uitprobeert en een mooi aanbod van zowel akoustische als electrische gitaren in alle prijsklassen. En hij moet niet onderdoen wat prijs betreft voor de duitse grote shops.

Kakihara
6 augustus 2012, 20:18
Destijds een paar keer bij Jacky Claes gepasseerd om het een en ander uit te proberen. Telkens goed ontvangen, ook al heb ik er uiteindelijk niets gekocht. LLMusicCenter in Maaseik schijnt ook een relaxte winkel te zijn. In Oostende kan ik ook Rudy's Music Shop aanraden: verre van de goedkoopste, maar superservice.

VLP
6 augustus 2012, 23:45
Keymusic zou ik echt afraden. Ik vind het meer zo'n winkel voor echt goede muzikanten die zelf bijna geen advies meer nodig hebben. Er is altijd wel veel volk waardoor je vaak weinig hulp krijgt.
Een kleine winkel met 1ŕ2 verkopers vind ik persoonlijk veel beter.

michke
9 augustus 2012, 01:45
Bedankt voor de reacties iedereen !! Het heeft me al goed geholpen, heb al die winkels eens gegoogeld om de adressen te vinden.
Eind van de maand zit ik een paar dagen aan kust, dan zal ik ongetwijfeld een kijkje nemen in Brugge en Oostende.
Thanks !!!

Pakie
10 augustus 2012, 08:51
He Michke,

Succes ! Enneh,... wij zijn natuurlijk allemaal benieuwd wat het gaat worden en bij wie en hoe je de winkel vond.
Krijgen we t.z.t. nog eens een update ?

Fireburst
10 augustus 2012, 17:52
Musiccenter in Leuven is ook een goede, en je hebt Leo Caerts ook nog.

Ik ben wel gecharmeerd van de Yamaha akoestische gitaren, prijs/kwaliteit ALTIJD goed vind ik. Maar er zijn betere.

dr1ez
25 augustus 2012, 16:10
JNR in Hasselt!
Nemen hun tijd voor je uitleg te geven en altijd vriendelijk!
Een aanrader!

Git Aar
25 augustus 2012, 17:13
Muziek+visie in Antwerpen vd zomer (als Hollandse tourist nog wel) uitgebreid advies gehad voor iets kleins. Natuurlijk niets gekocht, alleen dat had met kleur te maken. Leuk assortiment el. gitaren, akoustisch vooral de top plus wat greg bennet ect. en veel amps. Of ze betrouwbaar zijn weet ik niet, heb gewoon een goede indruk van de zaak.

IceOrb
27 augustus 2012, 09:44
The Soundfactory in Gent (het gitaardeel van de winkel dan toch, in het andere deel van de winkel heb je meteen een verkoper aan je been zonder dat je rustig kunt kijken en dat vindt ik persoonlijk niet zo leuk) en Van De Moer in Aalst kan ik je zeker aan raden! Vrij groot aanbod en vriendelijke mensen!
Keymusic in Gent is oké, maar in meer voor gitaristen die er al wat van af weten.

humbucker
27 augustus 2012, 09:50
Jacky Claes in Genk is wat mij betreft toch wel een van de betere winkels in België. Zeer bekwaam en eerlijk personeel (Cedric is zelf semi-prof) en ook een goed aanbod aan gitaren/versterkers/pedalen!

Joreeen
27 augustus 2012, 10:08
Jouw verhaal klinkt mij nogal bekend in de oren ;)

Groetjes,
Joren

Philippe
27 augustus 2012, 18:16
Guitar Candy in Maldegem