PDA

View Full Version : Studio version "Thrill Is Gone" (inzending Herman Brood Academie)



Matthijs24
5 augustus 2012, 21:09
Ietsjes anders dan origineel. Tempo, sfeer etc! Lange solo met pieken en dalen! Was mijn inzending voor de Herman Brood Academie. Mocht aan de hand hiervan op auditie komen en ben daarna aangenomen! Te gekke band (PennyLeen) om mee te spelen, allemaal profs die muziek met hart en ziel maken:


http://www.youtube.com/watch?v=E4CCEyC5ovs&feature=player_embedded#!

Duhsjaak
6 augustus 2012, 04:29
Hi
Heel fijn dat je bent aangenomen. Van harte gefeliciteerd. Leuke take on het lied. En extra respect voor de bassist, die met alle franje en gereutel stak door blijft gaan. Min of meer.

Wat ga je precies doen op die academie? Of doen ze daar niet aan differentiatie?

Vriendelijke groet, Gus

Matthijs24
6 augustus 2012, 10:18
Dankjewel! Het is ook echt een fantastische bassist!

Bleak
28 augustus 2012, 19:04
Ik vond het heel erg vet totdat je bij 3:27 begon te kutten met de balans van de speakers. Ik kan daar niet tegen en krijg er echt koppijn van... best jammer, want voor de rest is het een lekker nummer om te luisteren.

Goeie bassist trouwens. Die dude kan lekker spelen.

MichaelSS
28 augustus 2012, 19:58
Je speelt lekker. Niet mijn stijl, maar wel goed : -)

pasqual
28 augustus 2012, 21:05
Ik vond het heel erg vet totdat je bij 3:27 begon te kutten met de balans van de speakers. Ik kan daar niet tegen en krijg er echt koppijn van... best jammer, want voor de rest is het een lekker nummer om te luisteren.

Goeie bassist trouwens. Die dude kan lekker spelen.

Zitten erg lekkere stukken bij. Maar wat jij omschrijft als "kutten" met balans van de speakers is niet meer als dat hij z'n wahwah aanzet. Dat je dan een volume boost krijgt, daar kan Mathijs niet echt veel aan doen. Ik vind het in ieder geval niet storend.
Anyway Mathijs: goed gespeeld!

Bleak
29 augustus 2012, 00:13
Op mijn koptelefoon werkt het niet. Zal morgen eens andere speakers proberen. Misschien ligt het daar wel aan.

Pepe
29 augustus 2012, 00:46
Goed gespeeld, goeie sound. Ik mis alleen een idee of iets raars wat je niet verwacht. Het gaat nu maar door en door maar toch gaat het nergens naar toe.

Matthijs24
14 november 2012, 00:15
Tnx! Lees dit eigenlijk behoorlijk laat hahaha! Ik kan dat begrijpen Pepe! Het is natuurlijk een standaard bluesje wat we net een iets andere vibe hebben gegeven als het origineel. Ik heb ook niets onverwachts tijdens mijn solo's gedaan etc. maar dit was meer om echt deze pure, kale kant te laten horen. Ik heb ook wat eigen, gecompliceerdere stukken ingestuurd bij auditie, niet op YT.

Duhsjaak
14 november 2012, 01:12
Hi Ts
Ik snap dat het geen vereiste is, maar ik mis vaker de nieuwsgierigheid van topic starters die controleren wat voor een turmoil/turbulentie zij hebben aangericht.

Het heeft mij zeker in een aantal gevallen ervan weerhouden om een reactie te geven.

Als er niet wordt teruggekoppeld door de TS, heeft input van onze kant geen enkele zin. Het gaat er (bijvoorbeeld anders dan bij de Voice of Hollent) niet om om gelijk te krijgen, maar om de TS te prikkelen eens op een iets andere manier over zijn/haar eigen muziek na te denken.

Dan is het echt leuk als je hoort wat er met de suggesties is gedaan. Een soort van hoor en wederhoor, maar dan zonder juridische rimram.

Van mijn kant staat het er niet letterlijk, maar de bedoeling was natuurlijk: De bssist is top, maar:
- Wat is JOUW talent
- wat wil je ermee doen
- wanneer wil je dat doel bereiken
- ga je dat in je eentje redden
- heb je daarbij hulp nodig
- aan wie ga je die vragen

- etc
- etc
enzovoorts.

Ik vond het dus knap dat de bassist overeind bleef in dat geweld. De rest vond ik wat zouteloos.

Misschien dat ie nu direct genoeg is?
Mij boeit het niet hoor. Ik ben senang. Maar mij ergert het eerlijk gezegd dat je behoorlijk wat mensen mobiliseert en niet eens de moeite neemt om er op te reageren.

Ik vind het dan niet zo chique maandenlang niks te laten horen.
Vriendelijke groet, Gus

Fusion
14 november 2012, 08:29
Eens. Maar ik ben dan ook n oude z..., ehm, ook al op leeftijd net als jij denk ik hehe. Daarnaast ben ik zelf dan ook nog eens n beetje n zeikerd haha.

Duhsjaak
14 november 2012, 09:50
Hi
@Fusion
Ja, 62. Dat redt jij nog lang niet.
Of we zeikers zijn of niet (zal namelijk best) is niet zo belangrijk, vind ik persoonlijk.

We zeiken niet om het zeiken. In deze draad staat het nodige waarmee ik best blij zou zijn geweest als er destijds zoiets als een forum zou hebben bestaan.

EN nog op gematigde/vriendelijke manier voor het voetlicht gebracht.

Maar ook op simpele en to the point vragen (Leuk dat je bent aangenomen; wat ga je daar precies doen...) wordt niet gereageerd.

@TS
Kijk, het is niet zo dat je ons iets verplicht zou zijn.

Uitgaande van een zeker onderscheid tussen vrijwilligheid en vrijblijvendheid (en dat dat niet hetzelfde is) ben je het gewoon aan jezelf verplicht.

Als je nu je muziek en je omgeving niet serieus gaat nemen, dan moet je jezelf afvragen wanneer dan wel.
Als je straks nog ineens een succesnummer wordt, kun je dan zo met je fanbase omgaan? Rethorische vraag dus. Mijn mening: Wen er maar vast aan.
Vriendelijke groet, Gus

Matthijs24
20 november 2012, 10:48
What just happened in here? Sorry hoor, maar ik lach me kapot. Ik stuur een filmpje in... Ben benieuwd naar de reacties en lees die allemaal, vervolgens staat dit topic lang niet meer op de eerste pagina dus ik dacht dat er niemand meer op zou reageren. Is toch niet raar? Of moet ik ELK topic wat ik heb geopend elke keer bekijken, meestal worden topics die een stuk verder staan niet meer bekeken. Ik ben nou niet echt een vast gn-bezoeker en aangezien ik dacht dat hier niet meer op gereageerd zou worden heb ik daar niet meer naar gekeken.

Want wat jij suggereert klopt namelijk ook niet (fanbase stuk). Als mensen zeggen dat ze goed vinden wat ik doe reageer ik daar altijd compleet op. Op elk youtube-comment reageer ik, OVERAL op. Dus als ik een mooie fanbase zou krijgen zouden ze genoeg van me horen. Het is dus niet een kwestie van vergeten of niets-kunnen schelen, ik had gewoon geen reacties meer verwacht.

Edit: en over het niet antwoorden op vragen. Tsja, volgens mij was dat alleen jou vraag. Sorry, vergeten, niet gelezen, niet aan gedacht. Niet met opzet; die vraag ga ik eens lekker niet beantwoorden,
. Wat ik daar ga doen? Lekker spelen vooral. 2 keer 3 uur in de week achter elkaar Act Development. Dat houd in; nummers schrijven met je bandje van die periode (9 weken) die uit allemaal HBA-ers bestaat. Na die 9 weken krijg je daar cijfer voor tentamen voor. 3 uur in de week achter elkaar skills-band. Zelfde als het vorige maar dan met covers. Verder hebben we 3 uur in de week achter elkaar skills-les (gitaarles). 1 uur popgeschiedenis, 1 uur theorie, 1 uur songanalyse, 1 uur engels, 1 uur nederlands. Ik vergeet vast wat maar dit zijn de belangrijkste dingen :).