PDA

View Full Version : Gitarist gezocht voor metalband omgeving Doetinchem



BassChild
5 augustus 2012, 15:36
Hallo mensen,

I Drank and Found Myself Again is een metalband uit de omgeving van Doetinchem in de achterhoek. Onze inspiratie komt vooral uit de metalcore hoek, dus met veel grunts/screams, dubbele bassdrum en distortion. We houden ons echter niet aan één genre en doen waar we zin in hebben, ook experimenteren is belangrijk. We doen zowel covers als eigen liedjes.

We zijn op het moment op zoek naar een gitarist. Onze vorige moest stoppen wegens tijdgebrek en dat is heel jammer want we zijn pas begonnen en zoiets haalt nogal de snelheid uit je start, natuurlijk.
Maar ja, dat heb je soms, dus we zijn nu op zoek naar een nieuwe. Ervaring is niet vereist, we zijn allemaal nog een beetje nieuw voor dit bandgebeuren. Maar wat we missen in ervaring maken we goed met enthousiasme!

Dus als er iemand interesse heeft, hoor ik het graag :)

DennChooch
13 september 2012, 18:53
hey,

ik heb opzich wel interesse. ik ben 21, doetinchemmer en ik speel 4 jaar gitaar, heb sinds kort weer een grote interesse in thrash metal na jaren bezig te zijn geweest met classic rock. Ik heb in die tijd niet echt veel moeite gedaan om echt te vorderen--ik ben altijd drukker bezig geweest met korte stukken te leren die ik interessant vond. echter wil ik veel meer leren en een bandje lijkt me een goed begin.

hoe oud zijn jullie?

BassChild
25 september 2012, 09:43
Hey! Sorry voor de late reactie! Er leek zo weinig belangstelling te zijn dat ik deze topic langzaamaan helemaal vergeten ben xD

Nou, qua leeftijd zitten we allemaal zo'n beetje op één lijn, ikzelf ben 21, onze vocalist is 22, we hebben er sinds kort een zangeres bij van 18 (de vocalist doet namelijk alleen grunts), alleen onze drummer is wat jonger, hij is namelijk 15.

Als je geïnteresseerd bent zouden we je er graag bij hebben, dan kunnen we eindelijk weer beginnen fatsoenlijk te oefenen. De vocalist heeft ondertussen ook de elektrische gitaar opgepakt, alleen heeft hij verder geen muzikale ervaring, dus hij moet het allemaal nog leren. En in de metal is twee gitaren bijna een vereiste, dus zou je er mooi bij passen.

Dus als je nog interesse hebt hoor ik het graag!

DennChooch
30 september 2012, 21:45
kjlinkt goed!

ik ben zelf ook niet echt een topgitarist, maar als ik eenmaal gewend ben weet ik aardig als ritme gitarist m'n weg te vinden. ik typte dat ik into thrash metal ben maar ik bedoelde eigenlijk hair metal, haha. was een typo, kwam omdat ik op 't moment exodus aan't luisteren was. maar, ik pas me aan en als jullie me de ruimte gunnen om nog het een en ander te leren zou dat tof zijn :) op het moment is er een gitaar onderweg die ik wilde gebruiken voor dit soort dingen en ik beschik over een goede versterker.

BassChild
1 oktober 2012, 09:34
Haha, hair metal is superstoer inderdaad, maar we zijn helaas niet van plan om op die manier op het podium te gaan staan:P

Geen van ons is bijzonder ervaren hoor, dus ruimte om te leren is er zeker. Sterker nog, we hebben besloten om een klein stapje terug te doen qua gecoverde liedjes omdat de liedjes waar we mee wilden beginnen voor een aantal bandleden gewoon nog te ingewikkeld was.

Maar ik stel voor dat we verder praten op facebook. Aangezien we elkaar daar toch al gevonden hebben is dat net zo makkelijk :)