PDA

View Full Version : Groeven in vingertoppen



Dippides
4 augustus 2012, 22:47
Ik speel al vele jaren akoestisch en heb ook al jaren fiks eelt op m'n vingertoppen. Dat eelt is op wijs- en middelvinger ingedeukt door de snaarvorm.

De laatste tijd lijkt het echter steeds dieper te worden. En soms geeft dat problemen, met name als ik met de middelvinger snel een snaar omhoog wil. Dan blijf ik wel eens haken.

Druk ik te hard? Het lijkt ook te komen doordat het eelt steeds dikker wordt en daarom niet meer terug veert.

https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/s480x480/547768_3988205695995_190272945_n.jpg

aaronstonebeat
4 augustus 2012, 23:44
Geen idee, ik heb nog nooit meegemaakt dat ze langer dan een paar minuten zichtbaar blijven, laat staan voelbaar. Bij mij zit het contactpunt wel dichter bij de onderkant van de vingers; bij jou vlakbij de nagels, zo te zien.

jutter
5 augustus 2012, 00:15
Eelt verwijderen en handcreme gebruiken om het zacht te maken en te houden. Dan moet de huid weer terug veren.

Comfortably Daniel
5 augustus 2012, 12:44
Wat Jutter zegt. Je zal moeten zorgen dat het weer wat soepeler wordt. Ik heb dit jaren geleden ook al een gehad.
Eelt verwijderen heb ik dan niet gedaan, aangezien het bij mij meestal na een tijdje vanzelf stukje bij beetje ervan af komt. Soort vervellen. Maar handcreme helpt wel inderdaad.

Dippides
5 augustus 2012, 16:05
Bedankt, ik zal de handcreme eens een tijdje proberen. Eelt verwijderen lijkt me pijnlijk.

Contactpunt dicht bij de nagels, is dat een techniek fout?

aaronstonebeat
5 augustus 2012, 17:08
Contactpunt dicht bij de nagels, is dat een techniek fout?

Dat weet ik niet, het viel me gewoon op.

The Running Man
5 augustus 2012, 17:54
Glycerine kampferspiritus...
(nee geen tip van Klazien uut Zalk)

Gerardos
13 augustus 2012, 17:39