PDA

View Full Version : Gitaar naar Belgie verzenden, iemand ervaring mee...?



Aca Ilic
4 augustus 2012, 19:10
Zoals al aangegeven ik moet mijn strat ( met tweed case ) naar Belgie verzenden. Probleem om via post nl te verzenden is namelijk de afmeting van de koffer ( tweed case is +/- 110 lang), anders had ik de hals van de body los geschroefd en in twee delen verzonden. Zijn er andere pakketdiensten die dit wel doen?
Alvast bedankt voor iedere input guys......
cheers
Alex

Oranjeaap
4 augustus 2012, 21:19
Als ik zie hoe dicht Sittard bij de Belgische grens ligt waarom rij je dan niet ff de grens over? Scheelt je een hoop geld/moeite denk ik.

Aca Ilic
4 augustus 2012, 23:22
Als ik zie hoe dicht Sittard bij de Belgische grens ligt waarom rij je dan niet ff de grens over? Scheelt je een hoop geld/moeite denk ik.

de plaats waar ik het heen moet sturen ligt aan de Belgische kust.......

Mr.Fingers
4 augustus 2012, 23:24
TNT of GLS... Als ik spul uit Nederland moet ontvangen (gaande van kleine pakketjes tot echt dingen ter grootte van een basgitaar) komen die hier altijd toe met een van die twee (vaak TNT).

stikel
4 augustus 2012, 23:39
Een keer een gitaar naar België verstuurd ( 2 jaar geleden schat ik) met TNT. Geen enkel probleem. Ook niet met de lengte.

Jasper.
4 augustus 2012, 23:44
de plaats waar ik het heen moet sturen ligt aan de Belgische kust.......

Ik denk dat Oranjeaap bedoelt dat je misschien beter even naar een belgisch postkantoor net over de grens kunt gaan om daar je pakketje te laten verzenden.

Fiendish
4 augustus 2012, 23:54
GLS verstuurd langere paketten.

Aca Ilic
5 augustus 2012, 01:09
thnx guys, ik denk dat ik voor GLS ga...

snaarplukker
6 augustus 2012, 15:30
Een keer een gitaar naar België verstuurd ( 2 jaar geleden schat ik) met TNT. Geen enkel probleem. Ook niet met de lengte.
Ja, 2 jaar geleden kon dat nog.;)

tankard
6 augustus 2012, 21:45
wellicht ff over de grens bij een pakketdienst aanbieden. Dit is dan een binnenlands verzending, hierdoor goedkoper en de afmetingen mogen ruimer zijn.....

check Google

Hans001
6 augustus 2012, 22:07
Toch ook beetje opletten met die verzendingen hoor.
Ik heb een jaartje geleden geloof ik een London City spitfire vanuit NL naar België laten komen. Kwam hier toe met een gebroken neck. Werd toen wel verzonden in een kartonnen doos, welke dus heel wat minder steun biedt aan de neck dan een goede koffer.
Ik kon die gitaar omruilen voor een nieuwe, dus probleem goed opgelost.
Verzending was toen met de gewone post geloof ik. In hoeverre die eerste gitaar al gebreken vertoonde heb ik uiteraard ook het raden naar.

Misschien dat jullie elkaar halverwege kunnen ontmoeten? Of maak er gewoon een leuke uitstap van...

heavy-metal-thunder
8 augustus 2012, 20:57
volgens mij kan je best ff de grens over naar een Belgisch postkantoor. Een gitaar binnen België verzenden kan voor 8,40 EUR. De meeste postkantoren van 9 tot 12u30 en van 14 to 17u en de meesten op zaterdagvoormiddag van 9u tot 12u30)
http://www.bpost.be/site/nl/residential/parcels/next_day/taxipost24.html

Aca Ilic
8 augustus 2012, 22:27
thnx guys, ik ga over de grens proberen.

bedankt allemaal voor alle suggesties

cheers
Alex

HUESSEN
8 augustus 2012, 22:45
Wat een gezeur.Betreft het een gitaar van €100,- of een gitaar van€500,-,ik noem maar wat.Heb laatst een gitaar van een iets hoger bedrag via TNT post verzonden voor €17,- incl.
een verzekeringswaarde van € 5000,-. In een koffer en al.De koper had het er graag voor over....