PDA

View Full Version : Someday - I Want You Right Now



wood
4 augustus 2012, 18:53
Hey,

Dit is de nieuwe clip van mijn band Someday. We zitten al een tijd in de studio met Holger Schwedt. Hij heeft o.a. platen van Anouk, Blof en Van Velzen geproduceerd. ik ben benieuwd wat je ervan vind


http://www.youtube.com/watch?v=6EbEJ80TevE

Ernest01
5 augustus 2012, 14:46
Mooie sound en prima productie.
Lied heeft iets bekends, kan het alleen niet thuisbrengen....

Tip : Post dit op het sub-forum Sounds, dan krijg je denk ik meer reacties.

aaronstonebeat
5 augustus 2012, 14:59
Klinkt goed :ok:


...Lied heeft iets bekends, kan het alleen niet thuisbrengen....

Dit misschien?


http://www.youtube.com/watch?v=5pidokakU4I

;)

wood
5 augustus 2012, 15:47
Dankje :) Je mag toch niet 2 keer hetzelfde bericht plaatsen of kan ik hem verhuizen?

Ernest01
5 augustus 2012, 17:09
@Aaron : Haha, ja daar zit vast iets tussen...

@Wood : Zou het gewoon proberen. De mod zal wel deze dan weghalen, als het niet 'gepast' is 2x te posten....

wood
5 augustus 2012, 18:15
Zo te zien is hij verplaatst :) bedankt

Duhsjaak
6 augustus 2012, 04:50
Hi
Mag dan op compositorisch gebied niet top zijn misschien. Ik vind het qua geluid en beeld kilometers beter dan the drivel waarmee je in audio-/videoland normaal mee wordt gebombardeerd.

Ik hoor een band die als band functioneert, ik zie een mooie vrouw die als mooie vrouw functioneert (de Gay Pride was hier net om de hoek en ineens komen de verschillen dan weer indringend naar voren, om het zo maar te zeggen).

Even wat meer aandacht voor het songschrijven (misschien) en you're there! En misschien vindt het publiek dat je probeert in te pakken met je muziek een wat minder originele aanpak juist welk prettig. Want daarmee ligt het allemaal wat makkelijker in het gehoor.

Als het allemaal wat origineler eraan toe gaat raak je daaraan ook een deel van je publiek kwijt.

Afhankelijk van de vraag voor wie je het doet: I wouldn't change a thing.
Geen idee waar je het eerst hebt gepost, maar ik vind het een aanwinst voor Sounds.

En even een gewetensvraag: Als jullie doorbreken. Wat wordt dan de koers? Gewoon achter de portemonnee aan of puur op kwaliteit letten? Zo'n scenario (of een paar scenario's) met de band bespreken kan geen kwaad. Als het succes dan komt, dan overvalt het je niet zo.

Vriendelijke groet, Gus

Ukeloeder
6 augustus 2012, 07:22
Da's al weer even geleden dat we wat van je hoorden Woody. Goed bezig!

wood
7 augustus 2012, 10:46
Dankje Gus. Tot nu toe maken we wel echt muziek die we zelf tof vinden. Ik hou zelf van erg veel verschillende stijlen, van pop tot country zoals bijv. Brad Paisley die in mijn ogen onwijs goed gitaar speelt en goede liedjes schrijft. Maar ik was pas ook bij een optreden van Michael Landau die een van mijn favoriete gitaristen is, zeker qua toon en sound. Die elementen probeer ik er in te verwerken, dus een goede sound en pakkende liedjes te maken. Ik was vroeger ook fan van Dream Theater en kan dat nog steeds waarderen maar vind het nu ook een uitdaging om met simpele schema's iets boeiend neer te zetten. Joe Bonamassa speelt ook vaak een blues schema, altijd dezelfde akkoorden, toch heeft hij vette nummers. Het blijft natuurlijk een kwestie van smaak.

Duhsjaak
7 augustus 2012, 13:07
Hi
We kennen elkaar niet, en daar ligt waarschijnlijk het misverstand.
Er was (Ernest01) wat goedbedoeld commentaar op de structuur van je lied.
Ik ben het daarmee niet perse eens, maar heb geprobeerd te waarschuwen in algemene zin voor vernuftige composities. Zeker als die afwisseling te vaak/te snel gebeurt, dan loop je de kans je fanbase te verliezen.

Da's nog niet gelijk een reden om het niet te doen. Maar ik heb je gewoon de vraag proberen voor te leggen: Wie probeer je met je liedjes te bedienen?

Persoonlijk ben ik gek op race music (50'er jaren R&B) en doowop bijvoorbeeld. Eenvormiger kan het niet. Mijn liedjes zijn pré Beatles liedjes. 3 akkoorden en je hebt het gehad.

Dus voel je niet aangevallen s.v.p.

Ik vind je/je band een aanwinst.
Vandaar is het geen gek idee eens na te denken over een stap na deze. Weet niet of je zomergasten hebt gezien met Henny Vrienten. Nioet direct een artiest waarmee ik iets heb. Maar ook zij waren overvallen door hun succes. En in die maalstroom niet meer bij machte het schip zelf te besturen.

Mannen van boven de dertig toen. Dit leidt vaak tot troubles binnen de band of carrières die worden gestuurd door gasten met een eigen agenda/belang.

Don't worry, Ik vind je post geniaal.
Vriendelijke groet, Gus

MichaelSS
7 augustus 2012, 15:55
Doet mij denken aan Michael Bublé

wood
8 augustus 2012, 11:47
Thanks, we zijn niet geinspireerd door hem maar dat is wel een goede artiest natuurlijk. Zijn liedjes worden trouwens wel echt ingespeeld door top muzikanten, check de solo in Home eens. Die lijkt in eerste instantie niet moeilijk omdat het niet snel is.
Maar zijn toon is heel goed en dat zit in de vingers en oren om een mooi geluid in te spelen. Verder zit er zoveel rust in zijn spel wat een van de moeilijkste dingen is van het gitaar spelen, zeker als je ook zo dynamisch speelt.

harrie-beton
10 augustus 2012, 19:44
Ik hoor soms wel een hinderlijke autotune op de zang of is dat verbeelding?

Bleak
28 augustus 2012, 18:46
Ik vind het een vet nummer. Wel jammer dat je bassist niet zoveel ruimte krijgt, terwijl je gitarist aardig los kan gaan. Als bassist doet me dat toch pijn... Wat ik dan wel weer heel erg cool vind is die Chello. Is die live opgenomen of is dat een sample? En die viool?

dagrim1
29 augustus 2012, 02:15
Ik hoor soms wel een hinderlijke autotune op de zang of is dat verbeelding?

Hmmm, same here... Klinkt op zich goed maar naar mijn idee iets teveel autotune...