PDA

View Full Version : Gt8 boss geluid valt weg



mvdelden
4 augustus 2012, 16:46
Hallo,

Hopelijk kunnen jullie mij helpen.
Het probleem is het volgende, ik heb een boss gt8 aangesloten op een fender transistor versterker.
Nu heb ik een probleem als ik aan het spelen ben het geluid wegvalt, ik ben er bijna zeker van dat het aan een instelling ligt van de gt8. Het probleem komt namelijk niet voor als ik zonder de pedaal ga spelen.
Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen, misschien heeft iemand dit al gehad en ligt dit aan een instelling op de gt8 pedaal. Alvast bedankt voor enig antwoord.

Groeten,

bass blom
4 augustus 2012, 17:24
als je er zeker van bent dat het aan een instelling ligt, dan gewoon ff een factory reset geven.
indien mogelijk je instellingen opslaan op een pc voor je dat doet.

DvU
4 augustus 2012, 22:04
Kan me niet echt iets bedenken dat er een instelling is die je geluid weg laat vallen na een bepaalde tijd.
Weet je zeker dat er niets mee is gebeurt? Een factory reset is dan nog zeker aan te bevelen, maar ik zou denken aan het ergste....
Ik heb onlangs de mijne via midi aan de pc gehangen en een dump gemaakt van de huidige instellingen.
Immers als de interne batterij leeg is ben je al je patches kwijt, dus ik hou wel van safe..
Ik gebruik hiervoor het programma GT8 FX Floorboard.

Succes!

harrie-beton
5 augustus 2012, 13:13
valt het geluid kort weg en komt dan pruttelent terug? Kan je het ook opwekken, wat hoor je als je de input jacks beetje beweegt? Het kan zijn dat de input een beetje ruimte heeft gekregen waardoor er los contact is.

crapton
5 augustus 2012, 19:47
Ik heb een GT8 en een GT6. Een paar opties:

1) die kleine master volume pot achterop is een beetje gaar - komt vaker voor - flink bewegen helpt

2) ik heb die GT6 in tamelijk gare staat gekocht. Nieuwe batterij maar ook diverse malen de switches en alle pots bedienen zorgde ervoor dat ie het weer deed. Het geluid viel nl ook regelmatig zomaar weg, tevens wat rare zaken op het display.

3) rotte kabels of connectors

mvdelden
6 augustus 2012, 10:22
Bedankt voor de reacties, ik ben er inmiddels achter dat het volume te hard staat(output achterop) waardoor de versterker het niet aan kan. Vreemde is wel dat deze het eerder wel deed.

mvdelden
10 augustus 2012, 20:19
Ik heb inmiddels het voor elkaar, maar nu wil ik een dump maken van de patches van de gt-8.
Alleen ik krijg het niet voor elkaar, al verschillende programma`s geprobeerd. (gteditor en floorboard)
Alleen zeggen ze beide dat er geen connectie is, ik heb de usb/midi connector aangesloten op midi in naar de midi out van de gt-8.
Krijg het niet voor elkaar, misschien iemand nog een tip.

DvU
10 augustus 2012, 21:39
Heb je ook midi-in van de gt-8 aangesloten?

crapton
10 augustus 2012, 22:03
Ik heb precies hetzelfde, krijg met geen mogelijkheid een dump. Heb een Swissonic 1x1 en de midi aansluitingen en stekers gewisseld. Verschillende freeware software geprobeerd. Oranje lampjes branden wel, maar nix geen dump. Ook nix geen mogelijkhed via PC de patches te editen en verplaatsen.

Kan dat aan die Swissonic liggen of moet je nog iets speciaal instellen op de GT-8?

Hou me net als mvdelden aanbevolen voor adviezen.

DvU
10 augustus 2012, 22:11
Ik heb sinds kort een Lexicon Omega waar midi poorten opzitten.
Twee kabels naar de gt8 en de boel werkt vanaf het begin.
Werk met het programma GT8 FX Floorboard. Kan editen, dump maken en patches van internet naar de gt8 sturen.
Ik weet niet of het met 1 kabel ook werkt, volgens mij heb je in en out tegelijkertijd nodig om te communiceren met de gt8.

Hoogie
10 augustus 2012, 22:27
Ik heb nergens een probleem mee, ik gebruik gt8 editor en edirol midikabel
Ik moet wel altijd mijn midi channel opnieuw selecteren, anders werkt het bij mij ook niet.

mvdelden
23 augustus 2012, 10:42
He,

Nog een keer geprobeerd met 2 midikabels en beide programma`s doen het gelijk.