PDA

View Full Version : Gitaarist zoek band Alkmaar



TIm Hemmen
4 augustus 2012, 15:46
hallo iedereen,

mijn naam is tim, 18 jaar oud, en ik zoek een band :P

(leuk intro)

ik speel voornamelijk metal, symphonic/gothic metal. power metal, heavy metal, klein beetje trash metal, daarnaast speel ik soms ook wel punk rock (voornamelijk Anti-Flag), en wat hard rock in de style van deep purple en rainbow.

mijn gear bestaat uit een Ibanez RG 870QMZ en een richwood gitaar (me eerste) die ik gebruik voor lagere stemming. (doe ik niet met mijn ibanez want die heeft een edge zero II tremolo bridge), een boss ME50 voor effecten, een boss ds-2 turbo distortion pedaaltje, en een peavey vypyr 15 versterker. (ik ben nog opzoek naar een nieuwe versterker).

mijn gitaren hebben passieve pickups, en ik speel voornamelijk gewoon E tuning op mijn ibanez.

ik ben niet de meest geweldige solist, maar kan toch wel redelijk snel riffjes onder de knie krijgen. (ik moet mijn toonladders meer oefenen voor die solo's).

ik sta op youtube ergens onder de naam vaylegw, maar ik moet wel zeggen dat ik altijd wat nerveus ben voor ik opneem. (daarnaast zijn de meeste solo's puur improvisatie, meestal chromatic scale :P)

ik speel voornamelijk met distortions, daarnaast gebruik ik in solo's wel wah (nooit opgenomen in een filmpje).

mijn grootste inspiratie bronnen zijn:
Nightwish, Epica, Helloween, Gamma Ray, Anvil, Avenged Sevenfold, Steve Hackett, David Gilmour, Muse, Anti-Flag, Rhapsody (of fire), Luca Turilli('s rhapsody/'s dreamquest), Within Temptation, Dream Evil, Dreamtheater (en kan de lijst nog een stuk langer maken :P)

als je vragen of iets hebt, reageer, of stuur mij een pm

note: ik heb geen 7-snaar of 8-snaar gitaren